Finex.cz logo
Menu

Ups! Nepodporovaný prohlížeč.

Používáte zastaralý prohlížeč a proto vám stránka Finex.cz pravděpodobně nebude fungovat tak, jak by měla. Prosíme, aktualizujte si Váš internetový prohlížeč, nebo si stáhněte nějaký lepší. Váš zážitek z prohlížení internetu se mnohonásobně zlepší.

Podívat se na alternativy
Finex » Akcie » Facebook a Ray-Ban společně uvedli na trh chytré brýle

Facebook a Ray-Ban společně uvedli na trh chytré brýle

Facebook a Ray-Ban společně uvedli na trh chytré brýle
Zdroj: cdn.mos.cms.futurecdn.net

Facebook a značka brýlí Ray-Ban spojili své síly, aby vytvořili nové chytré brýle Ray-ban Stories, které se mají vyznačovat spojením elegantního designu a užitečných technologií. S brýlemi je možné pořizovat snímky, nahrávat video, zvedat hovory, poslouchat hudbu i přehrávat podcasty, a to aniž byste museli používat ruce. Vaše mohou být za 299 amerických dolarů, v přepočtu tedy zhruba šest tisíc korun.

Nové brýle jsou prvním produktem partnerství mezi Facebookem a společností EssilorLuxottica, která je mateřskou společností značky Ray-Ban. Obě společnosti se poprvé spojily již před dvěma lety, kdy zástupce společnosti EssilorLuxottica poslal zakladateli Facebooku e-mail s žádostí o setkání kvůli spolupráci na chytrých brýlí. A nešlo o výstřel naslepo. Už v roce 2017 totiž Facebook představil na konferenci vývojářů Facebooku model chytrých brýlí, které se designem podobaly právě modelu od Ray-Ban.

Ve svém tehdejším projevu Zuckerberg vyjádřil představu, že by do budoucna rád vyráběl chytré brýle, které by byly široce přijímány jako třeba mobilní telefony. Rocco Basilico ze společnosti EssilorLuxottica, který Zuckerberga tenkrát po e-mailu oslovil, vycítil příležitost. Sám totiž usiloval o výrobu chytrých brýlí a uvědomoval si, že pro tento účel nutně potřebuje spolupráci s technologickou společností.

Věci se postupně daly do pohybu a v roce 2019 Zuckerberg přiletěl do Milána, aby se setkal s Leonardem Del Vecchiem, zakladatelem a předsedou firmy Luxottica. Oba muži se shodli na hlavním návrhu produktu a spolupráce mohla začít.

Jak brýle fungují

Ray-ban Stories vypadají jako běžné brýle. Jejich rámy jsou ale vybaveny dvěma předními kamerami pro pořizování videa a fotografií. Brýle se umí synchronizovat s doprovodnou kamerou tzv. Facebook View, v níž lze nahrané video upravit a sdílet s dalšími aplikacemi v telefonu (nejen s Facebookem).

Nahrávat začnete stisknutím tlačítka na brýlích anebo prostě jen řeknete „Hey Facebook, take a video“ a začínáte natáčet – nové brýle totiž zahrnují i hlasovou asistentku.

Facebook-chytre-bryle-smart-glasses-ray-ban
Detail chytrých brýlí od Facebooku
Zdroj: lastampa.it

Finanční podrobnosti dohody nejsou známy

Není asi nijak překvapivé, že Facebook brýlím dodává technologie a software, zatímco Ray-Ban dohlíží na jejich design a prodej. Naskýtá se ale otázka, jaké jsou finanční podrobnosti dohody. O tomto aspektu spolupráce ovšem obě společnosti odmítají hovořit.

Konkurence si zákazníky nezískala – Podaří se to tentokrát díky lepšímu designu brýlí?

Facebook a společnost Ray-Ban nejsou prvními, kdo chytré brýle vyvíjí nebo vyvinul. Své brýle má například Snapchat nebo Amazon, na podobném zařízení pracuje i Apple. Google pak koupil v červnu loňského roku start-up North, který také pracuje na svých chytrých brýlích.

Dřívější modely se ale obtížně prodávaly kvůli vyšší ceně a nepříliš povedenému designu. Z toho si Facebook i Ray-Ban vzali poučení a rozhodli se vytvořit brýle za dostupnou cenu a s nadčasovým designem. Basilico dokonce řekl, že chce, aby brýle nebyly jen technologickou vychytávkou, ale něčím sexy.

„Začali jsme s elegantním designem a poté jsme dovybavili technologii," uvedl.

Otazníky ohledně zacházení s daty uživatelů

Naopak možnou překážkou hladkého prodeje brýlí může být nedůvěra uživatelů k tomu, jak Facebook zachází s jejich citlivými údaji. A nelze se jim divit, protože Facebook za sebou už má skandál s únikem citlivých dat svých uživatelů.

Facebook každopádně doufá, že se vyhne jakýmkoli problémům s daty a že dokáže, že soukromí uživatelů pro něj skutečně je důležité. Společnost mimo jiné avizovala, že nebude nijak využívat obsah pořízený brýlemi pro personalizované reklamy. Dokonce uvedla, že brýle budou "ads-free experience." Reklama je přitom jedním z hlavních příjmů Facebooku.

Dalším otazníkem je také to, zda nebude možné brýle využívat k fotografování a natáčení osob bez jejich vědomí. K tomu Facebook uvedl, že LED diody na brýlích budou viditelné pokaždé, když je kamera zapnutá, aby ostatní lidé věděli, kdy jejich nositel pořizuje fotografii nebo video.

Ohodnoťte tento článek

Připojte se k diskuzi

Akcie
Komodity
Krypto
Indexy
ETF
Cena 24h
Tesla Inc. ---
N/A
ČEZ ---
N/A
Apple ---
N/A
Avast ---
N/A
Moneta ---
N/A
Komerční banka ---
N/A
Gazprom ---
N/A
RECENZE

TOP Akcioví a forex brokeři

XTB logo
XTB★ 93 %
U 73 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
RoboMarkets logo
RoboMarkets★ 92 %
U 66.8 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
eToro logo
eToro★ 90 %
U 67 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Admirals logo
Admirals★ 89 %
U 75 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.

Velký test: Investujeme vlastní peníze do investičních platforem

Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Sledujte nás na Facebooku, ať vám nic neunikne!
Facebook icon Jít na Facebook
Finex logo