Investorům na akciovém trhu se trpělivost dlouhodobě vyplácí, což koneckonců ukazuje situace z posledních 16 měsíců. Přestože index S&P 500 ztratil v loňském roce během necelých pěti týdnů více než třetinu své hodnoty, lidé, kteří věřili svým dlouhodobým investičním tezím, byli bohatě odměněni. V současnosti se benchmark amerického akciového trhu obchoduje na dvojnásobku hodnoty z března loňského roku.
Následující trojici akcií však dle analytiků z Wall Street výrazný růst ještě čeká. Na základě konsensuálních cílových cen se očekává, že cena následujících tří akcií v příštích 12 měsících vzroste o 75–205 %.
1. Marathon Digital Holdings – nárůst o 75 %
První na řadě je jedna z nejžhavějších akcií za poslední rok, Marathon Digital Holdings. Cena akcií této společnosti zabývající se těžbou kryptoměn během 12 měsíců do 24. června 2021 vzrostla o více než 2 700 %.
Pokud se však analytici nemýlí a Marathon dosáhne na konsensuální cílovou cenu 48,50 dolaru, hodnota akcií Marathon Digital Holdings vzroste o dalších 75 %.
Marathon se konkrétně zaměřuje na těžbu nejpopulárnější kryptoměny Bitcoinu. Na začátku června měla společnost ve svých službách 17 655 těžařů a předpokládá se, že do konce března 2022 dosáhne své plné kapacity – 103 120 těžařů. Jenom během května se podařilo vytěžit 226,6 bitcoinu, což je více než čtyřnásobek množství vytěženého v lednu, přičemž se společnost zdaleka ještě neblíží plné kapacitě.
Na rozdíl od jiných těžařů bitcoinů využil Marathon svou volnou hotovost také k nákupu samotné kryptoměny. Díky své lednové investici ve výši 150 milionů dolarů, která vynesla něco málo přes 4 800 bitcoinů, a své těžební činnosti, drží Marathon nyní 5 518 Bitcoinů. Věříte-li Bitcoinu, pak pro vás bude atraktivní pravděpodobně i tato akciová investice. Měli byste se však připravit na výraznou volatilitu akcí, neboť jejich cena výrazně koreluje se vzestupy a pády největší a nejvýznamnější kryptoměny.
Spojené státy jsou epicentrem růstu marihuanového průmyslu, přičemž společnost New Frontier Data předpovídá, že do roku 2025 stoupnou tržby z prodeje marihuany z 85 miliard dolarů v roce 2020 na 102 miliard dolarů.
Možná i proto analytici předpokládají, že akcie Columbia Care během příštích 12 měsíců zvýší svou cenu ze současných 4,77 dolaru na 11,25 dolaru.
Columbia Care je jedním z největších pěstitelů, výrobců a prodejců konopných produktů s licencemi v 18 státech USA a EU. V současné době provozuje 122 zařízení, mezi které patří 92 výdejních míst a 30 pěstitelských a výrobních zařízení. Společnost v nedávné době spustila první službu svého druhu Forage, nástroj pro vyhledávání konopí, který je navržen tak, aby zefektivnil a přizpůsobil individuální nákupy pro pacienty a zákazníky. Tato interaktivní webová platforma navrhuje zákazníkům vybrané produkty v závislosti na jejich potřebách. Zároveň tuto nabídku synchronizuje se skladovými zásobami a cenami jejich místní výdejny, což umožňuje rychle zprostředkovat online objednávky.
Platforma Forage také pomáhá zaplnit datovou mezeru v odvětví, protože ke stávajícímu místu prodeje přidává další vrstvu kontextových informací a pomáhá zjistit, které produkty by si spotřebitelé na daném trhu vybrali, pokud by byly k dispozici. Tento zásadní a dynamický soubor dat lze následně využít k optimalizaci provozních rozhodnutí, jako je předpověď zásob, nabídka nových produktů a stanovení priorit pěstování a výroby. Data lze rovněž využít jako podklad pro rozhodnutí o otevírání nových trhů.
Columbia Care zvýšila v Q1 2021 tržby o 60 % ve svých stávajících prodejnách, výrazně však roste i anorganicky. Nejzajímavější budoucí růstové příležitosti vyplývají z akvizic. Společnost pohltila podnik The Green Solution, přední konopnou společnost v Coloradu, a právě kupuje Green Leaf Medical, která rozšíří její působnost o oblasti Ohia a střední části pobřeží Atlantiku.
Columbia Care, která úspěšně rozvíjí své podnikání ve 12 amerických a 6 evropských státech, se blíží k bodu zvratu, kdy bude schopná dosahovat opakované ziskovosti. Pokud se jí to povede, smělá cílová cena stanovená analytiky by mohla být dosažitelná.
3. Sorrento Therapeutics – nárůst o 205 %
Po počátečním náporu pandemie se několik biotechnologických a farmaceutických firem zaměřilo na virus SARS-CoV-2. Některé společnosti se zaměřily na vývoj vakcíny, jiné se zaměřily na léčbu. Další spěchaly s hledáním administrativních řešení, například testovacích mechanismů. Pouze Sorrento Therapeutics se však soustředila na celé spektrum koronavirů.
Pokud hledáte opravdový růstový potenciál, pak byste měli do svého hledáčku zařadit tuto společnost, která se momentálně obchoduje za přibližně 9 dolarů, analytici jí však přisuzují cílovou cenu 27,50 dolarů.
Společnost z koronavirové pandemie bohatě profitovala. Těsně předtím, než krize rozvrátila trh, se akcie Sorrento Therapeutics obchodovaly za zhruba 4 dolary. V době psaní tohoto článku uzavíraly na více než dvojnásobku – 9,04 dolaru. Na svém vrcholu se cena akcií blížila až k hranici 20 dolarů a analytici vidí cílovou cenu ještě výše. Poté, co začal počet případů koronaviru v USA slábnout, se nezdá být společnost ideální investicí. Koronaviry obecně však stále zůstávají hrozbou a konkrétně covid-19 nás stále straší novými mutacemi. Není tedy nepředstavitelné, že bychom se nemohli dočkat další globální vlny.
Asi největší starostí Sorrento Therapeutics je kapitál. Přestože na konci března disponovala téměř 42 miliony dolarů v hotovosti a 194 miliony dolarů v obchodovatelných cenných papírech, provozování mnoha klinických a preklinických programů dovedlo společnost k provozním nákladům ve výši více než 99 milionů dolarů ročně, z nichž více než 87 milionů dolarů pocházelo z výzkumu a vývoje. Akcie se aktuálně obchodují za 5násobek předpokládaných zisků na příštích 12 měsíců, v současnosti však podnik není ziskový. Postačí tak několik dalších čtvrtletí a může se dostat do výrazných problémů.
Jako nejlepší způsob, jak přistupovat ke společnosti Sorrento Therapeutics se jeví “opatrný optimismus”. Pokud psychicky zvládnete volatilitu, můžete být velmi zajímavě odměněni. Jedná se však o rizikovou investici.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.