Zatím jste si přečetli pouze 13 % článku. Chcete-li si přečíst zbývajících 87 % článku, staňte se Premium členem!
Proč EV/EBITDA a EV/Sales přinášejí přesnější ocenění než P/E? Zjistěte, kdy tyto metriky raději použít a jak mohou odhalit skutečnou hodnotu firem.
Mnoho začínajících investorů nepoužívá o moc víc valuačních násobků než klasické P/E ratio.
Sice je tato metrika nejuniverzálnější a často poslouží při analyzování jako dobrý odrazový můstek, nicméně občas naráží na své limity.
Co budete dělat v případě, kdy společnost je v ranné fázi svého životního cyklu, generuje skvělý růst tržeb, ale je ve ztrátě?
Jak se budete dívat na firmu, která má aktuálně jen minimální ziskovou marži, jež velmi osciluje z kvartálu na kvartál?
Občas se v účetnictví firmy objeví mimořádná položka, která jednorázově zisk mimořádně zvýší, či naopak sníží. Nás ovšem zajímá dlouhodobý trend.
To jsou všechno případy, kdybyste s klasickým P/E poměrem dost jistě narazili, proto je dobré rozšířit svoje portfolio analytických dovedností o další nástroje.
Můžete si povšimnout, že tyto poměrové ukazatele nemají v čitateli “price” (market cap, aktuální tržní kapitalizaci společnosti), ale “EV”, respektive enterprise value (hodnota podniku).
Zatím jste si přečetli pouze 13 % článku. Chcete-li si přečíst zbývajících 87 % článku, staňte se Premium členem!
Analytik na volné noze a investor. Vždycky se zajímal o široké spektrum oborů. Baví ho získávat nové znalosti, snaží se pochopit a analyzovat fungování světa kolem něj, což ho zavedlo na střední škole až do světa investování.
Věnuje se analyzovaní společností z různých odvětví z celého světa, které mají zajímavý příběh a jsou často opomíjeny.
Rád čte různé knihy a články o investování, geopolitice či historii a snaží se v nich najít inspiraci pro svoje investiční teze. Největším vzorem mu je Peter Lynch, se kterým sdílí myšlenku, že nejdůležitější pro investovaní nejsou geniální znalosti matematiky, nýbrž selský rozum, logika, psychika a trpělivost.
Kromě studia ekonomie a financí se ještě stará o akciové portfolio v menší rodinné firmě.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham