Podle Conora Grogana, vedoucího produktového oddělení ve společnosti Coinbase, se ztratilo přibližně 913 111 ETH, tedy 0,76 % aktuální nabídky Etherea v oběhu, což při současném tržním ocenění odpovídá přibližně 3,43 miliardám dolarů.
Podle Grogana za to mohou lidské a softwarové chyby. Od implementace vylepšení Etherea s označením 1559 (EIP-1559) v roce 2021 bylo zničeno 5,3 milionu ETH.
Implementací EIP-1559, jež byl součástí London Hard Forku, došlo ke změně poplatkového mechanismu a od té doby dojde ke spálení části transakčních poplatků. Tím se v průběhu času snižuje nabídka ETH v oběhu.
Pokud tedy ke ztraceným tokenům přičteme ty spálené, celkově je nenávratně z oběhu vymazáno přibližně 6,2 milionu ETH v hodnotě 23,4 miliardy dolarů, což je asi 5 % celkové nabídky Etherea, která činí 120,7 milionu.
Klíčové incidenty
Zpráva z roku 2023 uvádí, že tehdy bylo ztraceno 636 000 ETH, tudíž od té doby došlo k 44% růstu ztracených etherů.
Mezi klíčové incidenty, které přispěly k těmto ztrátám, patří:
chyba Parity Multisig peněženky, která vedla ke ztrátě 306 000 ETH,
nesprávný kontrakt Quadriga, jež zapříčinil ztrátu 60 000 ETH,
chyba NFT kolekce Akutars vedoucí ke ztrátě 11 500 ETH,
zaslání 25 000 ETH na burn adresu.
Grogan poznamenává, že tato čísla pravděpodobně podhodnocují skutečné množství ztracených nebo nedostupných ETH. Součástí totiž nejsou ztracené privátní klíče nebo zapomenuté peněženky Genesis.
Nabídka Etherea
Na rozdíl od Bitcoinu, který má pevný limit nabídky 21 milionů mincí, nabídka Etherea není omezena. Dvě významné vylepšení však omezily emisi ETH.
Data YCharts ukazují, že nabídka Etherea v letech 2020 až 2022 neustále rostla a v září 2022 dosáhla 120,5 milionu ETH. Po Mergi nabídka mírně klesla a nyní se pohybuje kolem 120,7 milionu tokenů.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.