FinexAkcieDuel technologických titánů: Která akcie nyní platí za lepší investici?
Duel technologických titánů: Která akcie nyní platí za lepší investici?
Akcie Applu a Amazonu v posledních letech přinesly investorům zhodnocení ve stovkách procent. Který z těchto obrů se nyní jeví jako lepší investice? Pojďme se na to podívat!
Apple (AAPL) společně s Amazonem (AMZN) v uplynulém desetiletí platili za spolehlivé velikány, kteří investorům přinesli skutečně působivé zhodnocení.
U firmy s logem nakousnutého jablka se konkrétně jedná o 765 %, zatímco gigant z oblasti e-commerce přidal neméně působivých 759 %.
Na svém puncu přitom tyto firmy nic neztratily ani nyní, o celých 10 let později – své místo v první pětce z hlediska tržní kapitalizace si rozhodně zaslouží obě.
Nicméně, nabízí se odvěká otázka: Který z těchto dvou tržních hegemonů v současnosti platí za lepší investici?
Pojďme na ni zkusit najít odpověď!
Apple (AAPL) je značka, se kterou je třeba počítat
Pojem, symbol statusu, odvážné inovátorství, přemrštěné ceny, armáda zapřisáhlých fanoušků, uživatelská přívětivost – to všechno jsou atributy firmy Apple (AAPL).
Vysoké marže jí navíc poskytují významné volné cashflow, které ke všeobecnému nadšení investorů teče do zpětných odkupů (tzv. buybacků).
Jednou z nejsilnějších stránek společnosti s logem nakousnutého jablka je její schopnost kombinovat svět hardwaru se softwarem.
Umožnilo jí to vytvořit pohodlný, uživatelsky přívětivý ekosystém, který když už jednou okusíte, tak se vám ho moc nechce opouštět.
Tento ekosystém pak samozřejmě představuje významný zdroj předvídatelného příjmu a dává společnosti ohromnou finanční sílu.
Během posledního měřeného čtvrtletí vygeneroval Apple čistý zisk ve výši 23,4 miliardy dolarů, zatímco marže se v uplynulých letech pohybovala kolem 23 %.
Co se poměrových ukazatelů týče, výhledové P/E zde vychází na 30,66, poměr P/S na 8,92, zatímco P/B činí poměrně vysokých 55.
Firma navíc jako jeden z mála technologických obrů vyplácí i dividendu, jakkoli jen drobnou – dividendový výnos zde aktuálně dosahuje výše 0,42 %.
Silné stránky podniku každopádně dělají z Applu silného hráče s globální působností, se kterým je zkrátka třeba vždy počítat.
Amazon (AMZN) se proslavil jako provozovatel slavného tržiště, jenž se z malého garážového e-shopu s knihami vypracoval na lídra v branži e-commerce.
Tím, co však má společnosti založené Jeffem Bezosem zajistit úspěch i v budoucnu, je ale docela jiné odvětví.
Jedním z hlavních, ne-li vyloženě hlavním motorem růstu pro budoucí roky má být cloudová platforma AWS neboli Amazon Web Services.
V minulém čtvrtletí vygenerovala více než polovinu provozního zisku Amazonu, přičemž se očekává, že tento podíl do budoucna ještě významně vzroste.
Mnozí si navíc neuvědomují, že podnik platí za silného hráče i v oblasti digitální reklamy – během druhého čtvrtletí v ní vygeneroval zisk ve výši 15,7 miliardy dolarů.
Analytikům zde vypichují také dlouholetou schopnost úspěšného škálování, která firmě dává dobré předpoklady k tomu, aby silně rostla i do budoucna.
Co se poměrových ukazatelů týče, výhledové P/E zde vychází na 30,5, poměr P/S na 3,68, zatímco P/B činí 7,39.
K hlavním důvodům, proč se Amazon nyní jeví jako slibná investice do budoucna, v každém případě platí platforma AWS a dlouhá historie působivé provozní efektivity.
Skutečnost, že provozní zisk společnosti byl ve druhém letošním kvartále o 250 % vyšší, než ve stejném období před pěti lety, jednoduše nelze ignorovat.
Verdikt – Apple, nebo Amazon?
Pokud bych si měl v současnosti vybrat, zda vložit peníze do Applu, nebo Amazonu, zvolil bych druhou jmenovanou společnost.
Přiznávám, že jsou v tom i určité osobní antipatie – kroutím hlavou nad chováním některých lidí, kteří každoročně vypláznou třeba celý jeden plat na nový iPhone, i když ho ve skutečnosti vůbec nepotřebují.
Aby se jím posléze chlubili na sítích a… ukázali, že na něj mají, i když to z finančního hlediska postrádá smysl? O nákupu dalších drahých zařízení z ekosystému nemluvě?
Ale je to věc každého, každý to má prostě nastavené jinak.
U Amazonu se mi v každém případě líbí jasnější růstové vyhlídky, a to ve všech oblastech, ve kterých působí.
AWS prokazatelně generuje rostoucí tržby, reklamní byznys bují a oblast online nakupování nadále drží relativně nízký podíl ve srovnání s kamennými obchody.
Právě z toho důvodu, jakkoli uznávám kvality obou firem, bych do portfolia zařadil spíše Amazon.
A než mě jablíčkáři ukamenujete – vězte, že v rámci ETF na NASDAQ-100 držím firmy obě. Takže prosím klid :)
Chcete investovat do akcií Apple nebo Amazonu? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.