Investování a akciovému trhu se věnuji několik let
Mám svou vlastní cestu jak dosáhnout výsledků
Automobilový průmysl se zejména v posledním desetiletí nachází před složitým dilematem, a to jakým směrem se dále ubírat. Při současných nárocích na ekologii čelí vysokému tlaku jak ze strany zákonodárců, tak i konkurence. Ústřední otázkou celé automobilové problematiky je, jakým způsobem mají být vozidla poháněna. Cílem je dosáhnout co nejnižší uhlíkové stopy produkované provozem aut. Jako nejideálnější by se na první pohled zdál přechod k elektromobilům. Řešení je ovšem mnohem komplexnější.
Ačkoliv elektromobily během jízdy nevytvářejí téměř žádnou uhlíkovou stopu a nespotřebovávají fosilní paliva, často se proti nim namítá, že energie, kterou využívají, pochází převážně z neobnovitelných zdrojů, jenž tvoří zhruba 80 % světové produkce energie.
Další nevýhodou jsou baterie, které po několika letech ztrácejí až desítky procent své původní kapacity, jež už sama o sobě není zdaleka dostačující. Například dojezd elektromobilu Škoda ENYAQ na jedno nabití je přibližně 450 km, zatímco Škoda Octavia ujede na jednu nádrž asi 900 km.
Nabíjení elektromobilů je také časově náročné a trvá několik hodin, zatímco tankování benzínového auta trvá jen pár minut. K tomu se přidává i vysoká cena elektromobilů – ty jsou v průměru o 10-40 % dražší než auta se spalovacími motory.
Mnoho výrobců automobilů si uvědomuje, že přímý přechod ze spalovacích motorů na elektromobily je příliš náhlý a že kvůli obavám a nejistotám stále existujícím kolem elektromobilů není dostatečná poptávka.
Proto se nabízí skvělá alternativa ve formě vytvoření prostředníka využívajícího jak princip uchování a spotřeby elektřiny, tak efektivního spalovacího motoru s nižšími energetickými ztrátami – hybridní pohon.
Japonští producenti automobilů nejenže zvládají elektrifikaci, ale dokonce jí efektivně vzdorují. Giganti jako Toyota, Mazda a Subaru uzavřeli v tomto roce dohodu o společném vývoji hybridních pohonů, které se ukazují být nejen ekonomičtějším, ale mnohdy i ekologičtějším řešením než právě protěžované elektromotory.
Tento aktivní přístup se výrazně projevuje na ceně jejich akcií a tržbách, které jsou více než uspokojivé.
Toyota, Mazda, Subaru, Honda, Mitsubishi, Suzuki a Nissan jsou lídry japonského automobilového průmyslu
Kdo tedy patří mezi nejvýznamnější japonské výrobce automobilů? Tuto skupinu jednoznačně vede automobilka Toyota, těsně za ní následují Mazda, Subaru, Honda, Mitsubishi, Suzuki a Nissan.
Všechny tyto společnosti v současnosti zažívají období růstu, které díky rekordně levné japonské měně* nabízí více než lákavou příležitost pro zahraniční investory.
Akcie japonských automobilek sice pravděpodobně nabízejí výhodnou investiční příležitost, ovšem celá problematika je mnohem komplexnější. Cenné papíry jsou v některých případech lehce nadhodnocené a také není jisté, jak dlouho bude trend poklesu hodnoty jenu trvat.
I přesto si osobně myslím, že tato situace se v příštích letech překlopí ve prospěch investorů. Pokud zvažujete nákup, doporučuji sledovat situaci na trhu a blíže se seznámit s plány a politikou jednotlivých automobilek. Přeji vám hodně zdaru.
Filip Martoch
*Japonský jen má dnes hodnotu pouze 0,15 Kč
Na konec ještě přidávám odkaz na Yahoo Finance stránku akcií Toyoty, jelikož ve zdrojích už nebylo místo: https://finance.yahoo.com/quote/TM/
Investování a akciovému trhu se věnuji několik let
Mám svou vlastní cestu jak dosáhnout výsledků
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.