Kryptoměnoví investoři a obchodníci vzhlížejí k datu 18. září, kdy zasedne americký Federální rezervní systém (Fed) a ohlásí změnu, resp. snížení úrokových sazeb. Analytici předpovídali snížení o 25 bazických bodů, s blížícím se datem se však trh přiklání spíše ke snížení sazeb o 50 bodů, tedy 0,5 %.
Zdroj: investing.com
Úrokové sazby v USA v posledních 5 letech
Podstatná část účastníků trhu si myslí, že snížení úroků přivede investory k chuti investovat do rizikových aktiv a ty posílí.
Poznámka
Investoři často vnímají tzv. riziková aktiva (akcie a kryptoměny) jako atraktivnější, když se sníží úrokové sazby. Tradiční aktiva (dluhopisy a termínované vklady) totiž nabízejí nižší zhodnocení.
Kryptoměnová burzaBitfinex si je tohoto názoru vědoma, přesto zastává opačný názor a varuje, že v případě snížení sazeb by se Bitcoin (BTC) mohl propadnout až mezi 40 a 50 tisíc USD, tedy na úrovně, které nenavštívil od letošního února.
Ze současné ceny 57 000 USD by se jednalo o přibližně 20 % pokles. “Pokud bychom spekulovali, byli bychom opatrní a očekávali 15-20procentní pokles, když budou sazby tento měsíc sníženy, se dnem 40 až 50 tisíc USD za BTC,” uvádí zpráva burzy.
Zdroj: bitfinex.com
Analytici jedné z nejstarších kryptoburz očekávají dvouciferný procentní pokles ceny
Své tvrzení podporuje Bitfinex ještě historickou skutečností, dle které je září pro Bitcoin historicky nejhorším měsícem.
Zdroj: bitget.com
Září je pro Bitcoin historicky nejhorším měsícem
Krom 18. září pak upínají účastníci trhu zrak i k 6. září. V pátek totiž dojde ke zveřejnění zprávy o mzdách mimo zemědělství za srpen. A právě míra nezaměstnanosti bude jednou z důležitých statistik, ze které bude americká “centrální banka” při svém rozhodování o úrokových sazbách vycházet.
Pokud bude zpráva o pracovních místech slabá (stejně jako ta minulá), očekává se snížení spíše o 50 bazických bodů, pokud však budenaopak neočekávaně dobrá, trh by mohl začít očekávat snížení spíše jen o 25 bazických bodů.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Jmenuji se Michal Sobol a na Finex.cz jsem dříve působil jako šéfredaktor kryptoměnové redakce. Mým cílem bylo, abychom společně s našimi pravidelnými redaktory i dalšími přispěvateli předali čtenářům každý den mnoho zajímavých a zejména užitečných informací.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.