Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Automobilový gigant odkládá elektrickou revoluci – Co se změnilo?

Automobilka Porsche oznámila, že její přechod na elektromobily bude trvat déle, než původně očekávala. Cíl dosáhnout 80% podílu elektrických vozů do roku 2030 je nepravděpodobný.

Automobilový gigant odkládá elektrickou revoluci – Co se změnilo?
Zdroj: depositphotos.com

Výrobce luxusních automobilů Porsche uvedl v pondělí, že očekává, že přechod na elektromobily bude trvat déle, než si myslel, když dříve tvrdil, že jeho cílem je, aby 80 % prodejů bylo do roku 2030 plně elektrických.

Nyní tento cíl automobilka zmírnila tím, že jej výslovně vázala na poptávku zákazníků a vývoj v oblasti elektromobility, a v prohlášení uvedla, že by nyní mohla dosáhnout 80% cíle, pouze pokud to tyto faktory budou odůvodňovat.

“Přechod na elektromobily trvá déle, než jsme si mysleli před pěti lety. Naše produktová strategie je nastavena tak, že bychom v roce 2030 mohli dodávat více než 80 % našich vozů jako plně elektrických – v závislosti na poptávce zákazníků a vývoji elektromobility,” uvedlo Porsche v prohlášení.

Jako další alternativu k elektromobilitě se Porsche snaží vyvíjet syntetická paliva (e-paliva), což by mohlo umožnit prodloužení životnosti benzínových a naftových vozidel při snížení emisí.

Aktuální vývoj ceny akcií Porsche

Načítání
Načítání
Kupte si akcie PAH3 Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Porsche není jediné, kdo od svých ambicí ustupuje

Vedoucí představitelé automobilek od Mercedes-Benz po Renault v posledních měsících varovali, že cíle, které si v posledních letech stanovili pro prodej plně elektrických vozů v příštím desetiletí, jsou příliš ambiciózní, protože se zákazníci stále zdráhají přejít od vozů na benzinový pohon k elektromobilitě.

Porsche, které se letos potýká s nízkými prodeji elektromobilů, zdůraznilo rozdíly v rozšíření elektromobilů na svých třech klíčových trzích: V Číně je poptávka daleko vpředu, v Evropě je pomalejší a v USA je jen sporadická.

TIP

Spotřebitelé mohou mít obavy z dostupnosti nabíjecí infrastruktury a dojezdu elektromobilů. Automobilky, které se zaměří na řešení těchto problémů, mohou získat konkurenční výhodu.

“Naše dvojí strategie je důležitější než kdy jindy,” uvedlo Porsche s odkazem na pokračující vývoj jak vozů se spalovacím motorem, tak elektrifikovaných vozů. Akcie Porsche se od 11. června, kdy se propadly o přibližně 12 %, obchodují do strany a ani včerejšek nebyl výjimkou, když reagovaly na oznámení pouze drobným růstem.

Info

Porsche v nedávné době uvedlo na trh hybridní verzi svého ikonického modelu 911, což je krok, který by mohl zvýšit zájem o ekologicky šetrná vozidla mezi tradičními nadšenci sportovních vozů.

Porsche se, stejně jako ostatní automobilky, snaží vyrovnat s výzvami spojenými s přechodem na elektromobilitu. Vedle technologických inovací a rozšíření nabíjecí infrastruktury se musí vypořádat i s proměnlivými preferencemi zákazníků a geopolitickými faktory, které ovlivňují trhy.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.