Akcie Netflix čelily tento rok mnoha negativním fundamentálním vlivům, které je lidově řečeno poslaly tvrdě s cenou dolů. Avšak tentokrát jsou kvartální výsledky v kontextu doby vcelku slušné, což investoři a spekulanti okamžitě ocenili zvýšenými nákupy. Svítá se proto na lepší časy? Všichni víme, že jedna vlaštovka jaro nedělá. A to platí i pro jeden lepší kvartální výsledek.
V rámci dnešního příspěvku se podíváme na důležitou novinku vztahující se k tomuto akciovému titulu. Pak navážeme hospodářskými výsledky za třetí kvartál. Nebude chybět stručná technická analýza a závěr.
Akcie Netflix čelily v poslední době velmi negativnímu fundamentu v podobě poklesu předplatitelů. Jednak se nejednalo zrovna o malá čísla a jednak šlo o vůbec první čistý úbytek v historii. Teď ovšem došlo k menšímu obratu, protože Netflix za třetí kvartál získal další 2,41 milionů předplatitelů. Vzhledem k tomu, že předpověď byla milion, bylo to v podstatě příjemné překvapení. Což logicky trh okamžitě ocenil v podobě strmého růstu kurzu.
Je to signál, že se v tomto ohledu pro Netflix leccos mění? Připomenu, co jsem psal výše. Jedna vlaštovka nic neznamená. To nejhorší může přijít, protože růstové tituly, jako jsou akcie Netflix, nyní začnou pociťovat kumulativní efekt vyplývající z restriktivní měnové politiky Federálního rezervního systému. Na to je třeba nezapomínat.
Fundamentální analýza akcie Netflix
Kvartální výsledky (Q3)
Akcie Netflix zaznamenaly meziroční vzestup obratu o necelých 6 % na 7,93 miliardy USD. Kdežto mezikvartálně je to velmi mírný pokles. Výnosy se tím pádem za předešlá čtvrtletí příliš nemění. Pořád jsme v rozmezí 7-8 miliardy USD a v tomto roce je to víceméně pořád stejné.
Provozní výnos si ale meziročně pohoršil, a to rovnou o téměř 13 % na 1,53 miliardy USD. Minulý kvartál byl víceméně stejný. Provozní náklady jsou pořád jedny z nejvyšších za sledovaná období, 1,6 miliardy USD.
Čistýzisk se též meziměsíčně moc nezměnil, meziročně klesl o 3,51 % na 1,4 miliardy USD. EBITDA meziročně vzrostla o 10 % na 5,27 miliardy USD.
Hrubá marže je za třetí kvartál 36,82 %. Jeden z nejslabších výsledků za sledovaná čtvrtletí. Provozní marže je 19,34 %. Jedna z nejslabších, ale až nějak extrémně se nevymyká. Čistá marže je 17,64 %, což patří k těm slabším výsledkům.
Zisk na akcii (EPS) je za třetí kvartál 3,1 bodů. Ukazatel P/E je ke konci třetího kvartálu na 21 bodech. K předešlému čtvrtletí ukazatel dosahoval 15,5 bodu. Pořád se ale v podstatě jedná o nízkou hodnotu v kontextu toho, že akcie Netflix patří mezi růstové tituly.
Rentabilita vlastního kapitálu (ROE) stále klesá a za poslední čtvrtletí činí přes 28 %. Rentabilita na investovaný kapitál (ROIC) je 14,56 %.
Ukazatel běžné likvidity (current ratio) je 1,14 bod, takže v tomto ohledu je vše v pořádku. Firma drží dostatek likvidity pro případné splacení svých závazků. Vlastní kapitál meziročně vzrostl o 34 % na 20,53 miliardy USD a poměr dluhu vůči vlastnímu kapitálu (D/E) je 0,8 bodů, které se postupně snižuje. Kapitál tudíž roste rychleji než dluh firmy.
Technická analýza akcie Netflix
Akcie Netflix šly od konce listopadu 2021 dolů jako na horské dráze. Během tohoto pohybu se v grafu vytvořily dva gapy, kdy ten druhý byl vážně široký. Od S/R levelu 330 USD až po S/R level 240 USD. Čím větší tyto gapy jsou, tím více fungují pro kurz jako magnet. Proto dávalo smysl, aby trh alespoň tu druhou mezeru zaplnil. Což de facto po zveřejnění earnings začalo.
Trh vytvořil minimum na S/R levelu 170 USD. A poté se býci dost prali s S/R levelem 240 USD. Pár měsíců kurz u této úrovně konsolidoval. Po zveřejnění výsledků za třetí kvartál došlo k přesvědčivému průlomu. Od tržního minima tak akcie Netflix po vrchol vzrostly o 69 %. To je velmi slušný výkon, který by mohl mnohé vybízet k myšlenkám, že k dalším poklesům už nedojde.
To nemusí být ale úplně pravda. Nevidíme do budoucnosti, ale víme, že podobná bearmarket rally ještě neznamenají změnu trendu. Vzhledem k makroekonomickým okolnostem by to bylo přinejmenším velmi brzy. Navíc jsou hodně nejistá příští earnings. Začíná převažovat názor, že ve čtvrtém kvartálu se již začne plně projevovat efekt růstu úrokových sazeb.
Závěrem
Předešlý kvartál vážně nebyl pro Netflix špatný a trhy to ví. Proto to hned ocenily agresivním kurzovým růstem. Je ale moudré myslet na současné okolnosti, které dobré nejsou. Následující čtvrtletí se teprve ukáže dopad nové restriktivní měnové politiky Fed. Navíc je téměř jisté, že se USA řítí do recese.
Vystudovaný ekonom a znalec díla Adama Smithe, Davida Ricarda a Johna Keynese, který publikuje obsah o technické analýze kapitálových trhů, fundamentální analýze, makroekonomii a měnové politice.
Jaroslav je přesvědčen, že právě tyto disciplíny jsou zásadní pro pochopení celého kontextu finančního trhu, a snaží se čtenáře vybavit ucelenou myšlenkovou mapou pro přemýšlení nad finančním světem.
“Pro investory je důležitý komplexní znalostní základ, díky kterému může každý minimalizovat rizika.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.