FinexOstatníAnalytici sází na 900% růst akcií Tesla! Může z vás udělat milionáře?
Analytici sází na 900% růst akcií Tesla! Může z vás udělat milionáře?
Analytici věří, že se Tesla může stát i lídrem v oblasti umělé inteligence a autonomního řízení. Model společnosti Ark Invest předpovídá ohromný růst akcií Tesla na 2 600 USD do roku 2029.
Nvidia těží z umělé inteligence tak výrazně, a to jak z hlediska růstu ceny akcií, tak z hlediska finančních výsledků, že podle Goldman Sachs tento výrobce čipů sám definoval první fázi vznikajícího boomu umělé inteligence.
Vítr v zádech v podobně umělé inteligence však nakonec pronikne do všech odvětví a oborů a investiční banka se domnívá, že společnosti poskytující software a IT služby mohou mít z dlouhodobého hlediska nejlepší pozici.
Dlouhodobý býci v Ark Invest věští akciím Tesla zářnou budoucnost
V souladu s tímto smýšlením očekávají někteří analytici výrazný růst akcií Tesla.
Analytici společnosti Ark Invest v čele s Tashou Keeney nedávno zveřejnili oceňovací model, podle něhož bude cena akcie Tesla v roce 2029 činit 2 600 dolarů. To znamená více než 900% nárůst oproti současné ceně akcie $342,1.
Investoři by nikdy neměli příliš podléhat cílovým cenám analytiků, zejména pokud se tyto ceny zdají být příliš dobré na to, aby byly pravdivé. Ale Tesla si přesto zaslouží další zvážení.
Tesla je celosvětovým lídrem v prodeji bateriových elektromobilů (BEV) s přibližně 17,2% podílem na trhu (ke konci května). Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku však tento podíl klesl o 4 %.
Její nejbližší konkurent, čínská automobilka BYD, se mezitím na prodejích BEV podílela ze 16 % a její tržní podíl poklesl pouze o 0,2 %.
Model ocenění analytiků Ark Invest je založen na tom, že Tesla bude v příštích letech efektivně zpeněžovat svůj plně samořídicí software (FSD), a to jak přímo prostřednictvím předplatného, tak nepřímo prostřednictvím služeb robotaxi.
Tyto produkty mohou některým čtenářům znít přitažené za vlasy, ale technologie autonomního řízení je nevyhnutelným rozšířením boomu umělé inteligence a Tesla má dobrou pozici, aby se stala lídrem.
Konkrétně má společnost v oblasti FSD podstatnou datovou výhodu, a to jednoduše proto, že má na silnicích tolik vozidel vybavených senzory, které nepřetržitě shromažďují informace.
Ve skutečnosti Tesla sbírá data 110krát rychleji než dceřiná společnost Alphabetu, Waymo, a její FSD software je přitom podle společnosti Ark Invest asi 16krát bezpečnější než průměrný řidič měřeno počtem kilometrů na jednu nehodu.
Analytik Morgan Stanley, Adam Jonas, rovněž vyjádřil přesvědčení, že se Tesla může úspěšně přeorientovat z kapitálově náročného výrobce automobilů na kapitálově nenáročného poskytovatele softwaru a služeb.
Věří totiž, že služby mobility a síťový software/služby (FSD, supercharging, prémiová konektivita) nakonec vytvoří adresovatelný trh v hodnotě 10 bilionů dolarů.
Jonas však vidí tento vývoj v delším časovém horizontu než společnost Ark Invest.
“Ačkoli se domníváme, že Tesla má mnoho atributů, které z ní mohou udělat impozantního hráče v závodě o autonomii, domníváme se, že podstatnější komerční škálování podnikání bude až daleko za rokem 2030,” napsal Jonas v nedávném sdělení klientům.
TIP
Tesla je jednou z mála společností, které plánují plně využít potenciál umělé inteligence nejen v oblasti autonomního řízení, ale také v dalších oblastech, jako je energetika a výroba.
Vyplatí se tedy nyní investovat do akcií Tesla?
Tesla je ošemetný případ, protože investiční teze závisí na vznikajících nebo dokonce neexistujících produktech, což ztěžuje předvídání budoucích tržeb a zisků.
Ark Invest například očekává do roku 2029 zhruba 55% roční růst tržeb.
Konsenzuální odhad analytiků z Wall Street však počítá s 15% ročním růstem tržeb (odhad pouze do roku 2026).
Pravděpodobnost více než 900% návratnosti investice do roku 2029 je u akcií Tesla velmi malá, nicméně je faktem, že se Tesla může vyvinout v podnik zaměřený především na oblast softwaru a služeb.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.