Amazon koncem července oznámil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí. První z kvartálů, které jsou srovnávány s předchozím rokem, kdy lidé trávili více času doma a následně mnohem častěji využívali Amazon k nákupům. Na rozdíl od dalších technologických gigantů, jako byli Microsoft nebo Facebook, se mu nepodařilo překonat odhady analytiků v kategorii tržeb.
Vzhledem k tomu, že se ekonomiky po celém světě znovu otevírají, lidé tráví více času venku a nakupují v kamenných obchodech. Tento obrat pravděpodobně ztíží společnosti dosažení stejného tempa růstu tržeb jako loni. Zajímavé však je, že Amazon zrychlil růst tržeb ve dvou klíčových oblastech, které jsou nejziskovější.
Amazon roste v ziskových segmentech
Růst tržeb se zpomalil v oblasti e-commerce v Severní Americe i Evropě, kde provozní marže společnosti dosahují 4,7 %, resp. 1,2 %. Naproti tomu se růst tržeb zrychlil v segmentu Amazon Web Services, kde provozní marže činí 28,3 %. Přesto investory výsledky společnosti nepotěšily a cena akcií Amazon se den po jejich zveřejnění snížila o 7,5 %.
Tržby v segmentu, který zahrnuje reklamu, se pak v posledním čtvrtletí oproti předchozímu roku zvýšily o 83 %. Pokračuje tak trend zrychlujícího se tempa růstu příjmů z reklamy. Tento segment by potenciálně mohl být dalším lukrativním zdrojem příjmů a zisků Amazonu. Je zřejmé, že obchodníci touží po přístupu k více než 200 milionům členů prémiové služby Amazon Prime.
Jak bylo naznačeno výše, Amazon vykázal dvě oblasti, ve kterých došlo k výraznému zpomalení růstu – prodej na e-commerce platformě a objem nabízených služeb prodejců třetích stran, kteří nabízejí na platformě své produkty a služby. Tempo růstu prodeje na e-commerce platformě se snížilo ze 41 % v prvním čtvrtletí na 13 % ve druhém čtvrtletí. Stejně tak míra růstu služeb prodejců třetích stran klesla z 60 % v prvním čtvrtletí na 34 %.
Pokles tempa růstu se však dal očekávat. Nebylo realistické se domnívat, že by společnost mohla udržet zvýšený růst tržeb, který zaznamenala během pandemie. Investoři však doufali v mírnější zpomalení.
Amazon optimismus investorů dále utlumil tím, že ve třetím čtvrtletí odhadl růst tržeb v rozmezí 10 až 16 % a předpokládá provozní zisk pod úrovní z předchozího roku.
Několik příštích čtvrtletí by mohly být akcie Amazon poměrně volatilní. I když však opět zpomalí růst objemu realizovaných nákupů přes internet, dlouhodobý trend v rámci e-commerce je jasný. Amazon má navíc více ziskové segmenty podnikání – cloudové služby a online reklama – které zatím nevykazují známky zpomalení. Je snadné nechat se unést krátkodobými výkyvy, ale dlouhodobé trendy stále bezpochyby hrají ve prospěch akcií Amazon.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.