Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Amazon vydělává na reklamách miliardy – předčí YouTube a Netflix?

Amazon rychle získává podíl na trhu s digitální reklamou díky úspěchu služby Prime Video. S více než 1,8 miliardy dolarů v reklamních závazcích během prvního roku se Amazon stává vážnou konkurencí pro YouTube i Netflix.

Amazon vydělává na reklamách miliardy – předčí YouTube a Netflix?
Zdroj: depositphotos.com

Amazon dokazuje, že reklamy na Prime Video nejsou jen experimentem, ale plnohodnotným byznysem. Za necelý rok od zavedení obsahu podporovaného reklamou na své streamovací platformě překročil Amazon svůj cíl v podobě 1,8 miliardy dolarů v závazcích na reklamu.

Tento úspěch ukazuje, jak mocným se tento technologický gigant stává v reklamním prostoru, tedy v odvětví, kterému tradičně dominují hráči jako Google a Facebook.

Amazon už tak není jen maloobchod nebo cloud computing. Pojďme se na snahu Amazonu podívat blíže. Co znamená pro budoucnost streamování?

Aktuální vývoj ceny akcií Amazon

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Amazon Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Sázka na reklamu se Amazonu vyplácí

Když Amazon poprvé spustil reklamu na Prime Video, mnozí se ptali, zda může společnost konkurovat takovým společnostem, jako jsou YouTube a Netflix.

Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. Během devíti měsíců již služba Prime Video překročila částku 1,8 miliardy dolarů v závazcích na reklamní výdaje – peníze, které inzerenti přislíbili na budoucí reklamní sloty, zejména během živých sportovních událostí, jako je například Thursday Night Football v NFL.

Tento milník je významný nejen kvůli samotnému objemu reklamních dolarů, ale také proto, že ukazuje schopnost využít svou rozsáhlou uživatelskou základnu společnosti.

Jen v USA má služba Prime Video 115 milionů diváků měsíčně, což z ní činí zlatý důl pro inzerenty, kteří chtějí oslovit angažované a loajální spotřebitele. První úspěch Amazonu v oblasti reklamy naznačuje, že si může vybojovat značnou pozici na trhu plném silných konkurentů.

Co je hnací silou těchto prodejů reklamy?

Obrovským lákadlem je oblast živých sportovních přenosů, zejména Thursday Night Football v NFL. Inzerenti jsou ochotni zaplatit horentní sumy, aby se dostali před diváky živých sportovních přenosů, a Amazon této poptávky využívá.

Jaká je širší strategie Amazonu?

Přestože příjmy z reklamy na Prime Video jsou samy o sobě působivé, jsou jen jednou částí většího reklamního impéria společnosti.

V loňském roce Amazon vygeneroval příjmy z reklamy ve výši 47 miliard dolarů, a to především ze svého e-commerce tržiště. Společnost se však zaměřuje nejen na maloobchod. Do konce roku 2024 chce Amazon zvýšit své závazky v oblasti výdajů na reklamu o 25 %, což je cíl, který se vzhledem k současné trajektorii zdá být stále dosažitelnější.

Technologický konglomerát, který dominuje maloobchodu i cloudovým službám, se chystá získat 13,8 % amerického trhu s digitální reklamou prodejem reklamních balíčků pro Prime Video, Twitch a Fire TV – s živou sportovní reklamou prodávanou samostatně, čímž se dostává do přímé konkurence Googlu a Facebooku, které jsou v tomto odvětví dlouhodobě dominantní.

Info

Na rozdíl od těchto technologických gigantů má však Amazon jedinečnou konkurenční výhodu: Spojuje maloobchodní data s vysíláním obsahu, což inzerentům umožňuje oslovit spotřebitele přesněji než kdykoli předtím.

Například díky analýze nákupního chování může Amazon inzerentům nabídnout poznatky o tom, jaké typy reklam mají největší ohlas u konkrétních demografických skupin.

Tato úroveň cílení je v dnešním digitálním prostředí, kde společnosti stále častěji hledají způsoby, jak maximalizovat návratnost svých reklamních výdajů, neocenitelná.

Válka streamovaných reklam: Může Amazon předstihnout YouTube a Netflix?

Jakkoli je růst příjmů z reklamy Amazonu působivý, je důležité si uvědomit, že trh se streamovanou reklamou je stále přeplněnější.

Králem digitální reklamy zůstává YouTube, který v loňském roce utržil 31 miliard dolarů na reklamních příjmech. Mezitím Netflix, který kdysi reklamy nepoužíval, rozšiřuje svou nabídku reklam, což je pro Amazon další výzva.

Obstojí Amazon v tomto konkurenčním prostředí?

Jednou z jeho výhod je schopnost nabídnout inzerentům širší škálu možností. Na rozdíl od Netflixu, který s reklamami teprve začíná, má Amazon již dobře zavedený reklamní ekosystém, který zahrnuje více platforem.

Amazon může nabídnout komplexní reklamní balíčky, které umožňují značkám oslovit různé publikum prostřednictvím různých formátů, včetně videoreklamy, reklamních bannerů a živých sportovních reklam.

Ve válce streamovaných reklam sází Amazon na živé sportovní přenosy.

Získáním exkluzivních práv na streamování populárních sportovních událostí se Amazon může odlišit od konkurentů, kterým chybí solidní nabídka živých sportovních přenosů.

Zapojení společnosti do trhu “upfront”, kde se inzerenti zavazují k nákupu televizních a streamovaných reklamních spotů na příští rok, jí navíc umožňuje zajistit si dlouhodobé smlouvy s inzerenty.

Tato strategie poskytuje Amazonu stabilnější základnu příjmů a umožňuje mu uzavřít závazky od velkých značek s dostatečným předstihem, což zajišťuje trvalý růst jeho reklamního byznysu.

Slovo závěrem: Amazon hraje v digitální reklamě dlouhodobou hru

Schopnost Amazonu překonat za necelý rok závazky na reklamní výdaje ve výši 1,8 miliardy dolarů svědčí o jeho rostoucí síle v oblasti digitální reklamy.

Kombinací své masivní uživatelské základny s vysoce cílenou nabídkou reklamy se společnost staví do pozice silného konkurenta YouTube, Netflixu a dalších streamovacích gigantů.

Rozmanitý reklamní ekosystém – který zahrnuje Prime Video, Twitch, Fire TV a živé sportovní přenosy – mu přitom dává výraznou konkurenční výhodu.

Pro investory je rychlá expanze Amazonu do reklamního prostoru novým důvodem, proč se o akcie technologického giganta nadále zajímat.

Díky streamovacím službám, živým sportovním přenosům a e-commerce platformě, které přispívají k jeho reklamnímu impériu, může být další velká výhra Amazonu za rohem.

Uvažujete o investování do akcií Amazon? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.