Alphabet má mezi investory jistě řadu fanoušků. Jeho nesporná nadvláda nad internetovým vyhledáváním mu přináší takřka neomezené množství peněz. V současné době už je však mnohem více než pouze vyhledávač Google. Je široce rozkročený hned v několika lukrativních odvětvích autonomním řízením počínaje a cloudovými technologiemi konče.
Vzhledem k současnému růstu akcií je momentálně velmi náročné ignorovat technologického giganta z Mountain View. Jak to však bude s akciemi Google a jeho mateřskou společností Alphabet vypadat v budoucnu? Může dále růst, přestože se nyní akcie obchodují za historicky nejvyšší cenu? Pojďme se podívat na akcie Alphabet blíže.
Alphabet je podle výše tržeb čtvrtou největší technologickou společností na světě a jednoznačně má co nabídnout.
Společnost byla založena v roce 2015 během restrukturalizace, kdy se stala mateřskou společností světoznámého vyhledávače a také několika dalších dceřiných společností Google. Nyní (8. 4. 2021) se společnost chlubí tržní kapitalizací přesahující 1,5 bilionu dolarů, 5letým růstem tržeb o 174 % a 150% růstem čistého zisku ve stejném období.
Výsledky hospodaření za 4. kvartál 2020 pak také poskytují více než výmluvný obrázek. Alphabet překonal odhady analytiků o 44 %, když došlo k meziročnímu růstu tržeb o 23,5 %.
Generální ředitel Alphabetu, Sundar Pichai, růst zdůvodnil tím, že pandemie zrychlila přechod spotřebitelů na cloudové služby a že se Google dokázal přizpůsobit. “Zejména produkty a podpora společnosti Google byly záchranou sítí pro miliony malých a středních podniků zasažených pandemií,” doslova poznamenal.
Jakým výzvám musí Alphabet čelit?
Pandemie rozhodně není výzvou, které by musel dnes Alphabet čelit. Spíše naopak. Nově se rozvíjející trendy foukají společnosti silně do plachet. Vrásky na čele vedení společnosti vytvářejí spíše legislativci z Bruselu a Washingtonu.
Soudy v Evropské unii již třikrát Alphabet uznaly vinným z porušování antimonopolních zákonů a uložily mu pokutu v souhrnné výši 9,7 miliardy dolarů.
V USA pak podalo hned několik států i federální ministerstvo spravedlnosti žaloby na Google, ve kterých se tvrdí, že využívá praktiky nekalé soutěže a potlačování konkurence s cílem monopolizace online reklamy. Je přitom možné, že přijdou další problémy.
Agentura Reuters uvedla, že jeden z členů Sněmovny reprezentantů, David Cicilline, se chystá vydat nejméně 10 nových právních předpisů zaměřených na podnikání velkých technologických společností, jako je právě Alphabet. Jedná se přitom o předsedu antimonopolního panelu sněmovního soudního výboru.
Přes všechny prohrané soudy a potenciální legislativní změny se nezdá příliš pravděpodobné, že by měl růst zisků Alphabetu výrazně zpomalit.
Alphabet je kromě jiného také jednou ze společností, která bude těžit z případného oživení ekonomiky. Začíná konkurovat Airbnb v oblasti cestování, výrazně se zasazuje o vývoj autonomního řízení a je hegemonem online reklamního prostoru. Alphabet tak bude těžit z pozitivního ekonomického vývoje. Jakmile se drobní spotřebitelé i firmy rozhodnou začít opět utrácet, nezřídka skončí právě u produktů a služeb této společnosti.
Zapomínat pak nesmíme ani na lukrativní cloudové podnikání, na jehož rozvoj padlo jenom v posledním čtvrtletí loňského roku 1,24 miliardy dolarů.
Investice by měly dopomoci k tomu, aby se stala právě tato oblast již brzy hlavní dojnou krávou společnosti. Google Cloud přitom už v loňském roce vykázal skvělý růst tržeb ve výši 47 %.
Slovo závěrem
Vzhledem k tomu, že je Alphabet jednou z největších společností na světě, nemůžete předpokládat, že vám jeho akcie přinesou každoročně trojciferný růst. Potenciální investoři však mohou očekávat od Alphabetu stabilní růst, který jim určitě přinese zisk.
Co jiného by koneckonců investor od svých akciových obchodů měl očekávat. Ideální investice by měla slibovat stabilní a dlouhodobý růst a ochránit investora před trvalou ztrátou kapitálu. Tuto charakteristiku Alphabet s největší pravděpodobností splňuje.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.