Akciový propad veřejně obchodovaných společností se může udát z mnoha důvodů. Může se například jednat o reakci investorů na problémy v managementu, snížení tržeb, omezení dodavatelských řetězců a snížení výroby, až po globální přírodní nebo geopolitická rizika i přirozenou tržní korekci.
Společnosti, které si v tomto článku představíme, byly ovlivněny mnohými z výše uvedených rizik a nás bude zajímat, zda se ještě jedná o investiční příležitosti, nebo zda by bylo lepší se jim obloukem vyhnout.
1) Fiverr International
Tato softwarová společnost nabízí svým klientům možnost programového řešení napříč širokým spektrem činností. V jejich digitálním tržišti lze pořídit software pro práci s grafikou, marketingem, psaním a překladem, nebo například zpracování hudby a mnoho dalšího. Tato společnost za poslední rok odepsala téměř 83 % hodnoty svých akcií.
Ovšem i při tomto poklesu akcií Fivereevykázala meziroční nárůst tržeb 57 % s tím, že se očekává růst ze současných 297,7 milionů USD na 378 milionu USD v roce 2022. Akcie společnosti se stále obchodují v klesajícím trendu, ovšem svíčky svými prodlouženými knoty naznačují, že by tento negativní sentiment mohl být vyčerpán. Ovšem ani přes tuto malou vlaštovku akcie společnosti Fiverr International nenaznačují žádné růstové tendence.
2) PayPal
Akcie PayPal působící v segmentu bezkontaktních plateb, se obchodují v zóně vysokého Volume, která zároveň v trhu funguje jako supportní zóna. Zároveň se jedná již o druhý test, který následoval po pádu červené svíčky do této cenové oblasti, jež je v současné době završován technickou formací Pin Bar na měsíčním grafu. Společnost PayPal vykázala meziroční nárůst tržeb 18,3 %.
Pro rok 2022 je díky opětovnému nastartování většiny ekonomik světa predikován růst segmentu platebních technologií o 14 %, což lze poznat i na predikcích tržeb PayPal pro rok 2022, které se mají pohybovat okolo 29,4 miliardy USD. Výhodou společnosti PayPal je, že její akcie jsou z 77,8 % v držení korporátních investorů. Pokud měsíční svíčka uzavře jako platný Pin Bar, může se jednat o velmi zajímavý nákupní signál.
Ani meziroční růst tržeb o 45 % nezabránil akciím DocuSign v 78% výprodeji. Paradoxně tato společnost doplatila na ukončení celosvětové pandemie, protože její digitální řešení podpisů nahradil opět klasický fyzický akt. Tato ztráta fundamentu byla nejspíše tím hlavním důvodem, proč investoři tuto společnost vyřadili ze svých portfolií. V současné době se akcie DocuSign obchodují na supportní zóně, na kterou reagovaly poměrně silnou nákupní aktivitou. Predikce vývoje tržeb jsou sice pozitivní a je očekáván nárůst o cca 300 milionů USD, nicméně z technického pohledu prozatím nic nenaznačuje, že by se klesající sentiment této společnosti měl obrátit.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nicpodstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
4) Zoom Video
Především v českém managementu je velmi oblíbená aplikace Zoom, která je vhodná například pro videokonference. Tato společnost opět doplatila na návrat lidí ke společenskému životu, o který byli během uplynulých dvou let připraveni. Akcie Zoom Video odepsaly již 84 % své původní hodnoty.
V současné době meziroční nárůst tržeb 54,6 % bude pouze vzpomínkou na dva rok žní. Možná překvapivě je výhled budoucích tržeb společnosti pozitivní, a dle analytiků by se měli tržby Zoom Video do roku 2024 vyhoupnout ze současných 2,6 miliardy USD na 5,2 miliardy USD. Zde je otázkou, zda se jedná o objektivní predikce, a z jakých historických dat tyto předpovědi vycházejí. Tato společnost je z 53 % vlastněna institucionálními investory, nicméně z technického pohledu prozatím nic nenasvědčuje tomu, že by se akcie této společnosti měly vydat směrem vzhůru.
Závěr
V tomto článku jsme si představili společnosti, které paradoxně doplatily na konec pandemie. Návrat k “normálnímu” životu obecně softwarovým společnostem příliš neprospěl a technologická řešení, se kterými sklízely úspěch během dvou let v “karanténě”, nyní upadají v zapomnění. Při predikcích akciového vývoje tyto společnosti postrádají fundament, který by jim pomohl alespoň k ustálení ceny, když už ne k růstu. Z technického pohledu se výše uvedené společnosti nacházejí na posledních supportních zónách a je otázkou, kde a zda bude jejich propad ukončen.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.