FinexAkcie3 žhavé akcie ze světa umělé inteligence, které v roce 2025 zazářily
3 žhavé akcie ze světa umělé inteligence, které v roce 2025 zazářily
Tak padne už ta AI, nebo ne? Náznaků, že se mašina začíná zadrhávat, je stále více, ale některé firmy z odvětví zkrátka kráčí kupředu, jako by se nechumelilo. Zde jsou 3 takové!
Jen co se ve světě akcií objeví nějaká zpráva, že by boom umělé inteligence mohl zpomalovat, rázem vyplavou na povrch nové faktory, které ji postaví na hlavu.
Velcí hráči z tohoto světa stále odhodlaně mašírují vpřed. A my jakožto investoři stále máme šanci, abychom z takového vývoje těžili.
Porostou trhy donekonečna? Nikoliv. Akcie jsou v současnosti předražené a každá rally dříve nebo později musí skončit.
Dokud ale stále ještě trvá, investoři by se měli poohlížet po dlouhodobých investicích, které jim na ní umožní vydělat.
Společnost Meta (FB), aktuálně šestou největší firmu na světě s ohledem na tržní kapitalizaci, asi netřeba představovat.
O čem bychom ale rozhodně mluvit měli, protože vás to možná minulo, jsou výsledky firmy za druhé letošní čtvrtletí.
Firma z hlediska tržeb i čistého zisku jednoduše rozdrtila všechna očekávání.
A zatímco pro aktuální čtvrtletí analytici očekávají tržby ve výši 46,3 miliardy USD, Meta se domnívá, že v tomto období vydělá mezi 47,5–50,5 miliardy USD.
Investory nedávno upoutaly komentáře Marka Zuckerberga, CEO firmy, který naznačil, že jim doslova pod rukama vzniká superinteligence.
Tedy AI tak chytrá, že ve všech možných ohledech překonává schopnosti lidského mozku. Systém umělé inteligence, jenž dokáže opravit sám sebe.
Co se týče tradičních oblastí působnosti Mety , zdá se, že snaha o využití AI k tomu, aby se zvýšilo zapojení zákazníků, nese ovoce.
Počet uživatelů, kteří každý den zavítají na některou z jejích platforem, během dvou let vzrostl z 3,07 miliardy na 3,48 miliardy.
Akcie FB v současnosti ztrácejí asi 6 % na svá historická maxima – vypadá to, že by se mohly chystat uzavřít gap, který vznikl 30. července.
Výhledový poměr P/E zde vychází na 24,7, P/S pak na nadprůměrných 10,38. Od roku 2024 vyplácí firma i dividendu, výnos zde ale činí pouhého 0,25 %.
Meta každopádně platí za stálici světa AI, která uchvacuje svými počiny v této oblasti i růstem zisků. Po fiasku s Metaverse je to skutečně pozoruhodný obrat.
Pokud by existovalo něco jako “bezpečná” sázka na umělou inteligenci, musela by to být právě Nvidia (NVDA), která stojí za nejlepšími čipy pro AI na světě.
Komponenty černozeleného giganta už dlouhá léta platí za ty nejlepší na trhu, což se pochopitelně odráží i na tržbách.
V prvním čtvrtletí fiskálního roku 2026 (konec 28. ledna) společnost jen ze svých datových center zaznamenala tržby ve výši 39,1 miliardy USD.
Jednalo se o meziroční nárůst v hodnotě 73 %.
Díky své dominantní pozici v sektoru je Nvidia skvělou volbou pro investory, kteří chtějí získat expozici na AI, aniž by se vystavovali vysokému investičnímu riziku.
Firma v podstatě tiskne peníze, zdánlivě nezastavitelné cashflow zde platí za jednu z klíčových výhod.
Konzervativnějším investorům se však nejspíše nebude líbit aktuální ocenění akcií NVDA.
Ty se navzdory tlakům na odvětví z tohoto týdne obchodují poblíž historického maxima. Výhledový poměr P/E vychází na 29, P/S pak dokonce na 28.
To skutečně není málo. Ale bavíme se o jedné z firem, bez níž by žádná revoluce umělé inteligence jednoduše neproběhla.
Přesto však někteří konzervativní investoři nejspíše budou chtít počkat na korekci. I s vědomím, že by dlouho nemusela přijít.
Chcete investovat do akcií ASML, Meta a Nvidia? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.