O spojení Air Bank se Zonky se mluvilo již od srpna tohoto roku, kdy tuto skutečnost ohlásila skupina PPF, pod kterou obě společnosti spadají. V říjnu se pak Zonky stalo součástí Air Bank, od čehož vedení očekává vyšší zisky, ale i příval nových klientů.
Cílem PPF je především efektivita
Skupina PPF oznámila plánované spojení ztrátového Zonky s Air Bank již v srpnu tohoto roku. V návaznosti na to se 8. října společnost Benxy, pod kterou Zonky spadá, stala dceřinou společností Air Bank. PPF chce takto docílit ziskovosti obou společností, ale i přísunu nových klientů.
Klíčovými body má být především zvýšení efektivity a zaměření se na tuzemský trh. Zároveň by navíc klienti obou společností měli získat přístup jak ke službám Air Bank, tak i ke službám Zonky.
Zonky byl úspěšný startup, ale ztrátový business
Zonky se na trhu, v podobě nadějného startupu, objevila již v roce 2014, přičemž se na poli fintech průmyslu těšila úspěchu. Ten však nestačil k tomu, aby byla společnost schopná vytvářet dostatečné zisky.
V návaznosti na to Zonky v roce 2018 vykázalo ztrátu 260 milionůkorun a o rok později dalších 360 milionů korun. Naopak v případě Air Bank nemůže být o ztrátách řeč.
Už v prvním pololetí banka vykázala zisk ve výši 783 milionůkorun a za celou dobu svého působení na trhu přilákala více jak 828 tisíc klientů.
Na druhou stranu si Zonky vytvořilo slušné základy do budoucna. Počet nových klientů v tomto roce vzrostl skoro o 57 % a objem úvěru o dalších 40 %. V současnosti společnost eviduje půjčky o hodnotě více jak 10 miliard korun.
Pro klienty obou společností se nic nemění
I přes propojení obou společností se však chystané změny nijak nedotknou jejich současných klientů. Všechny produkty a služby, které obě značky poskytují, by měly fungovat stejně jako doposud.
Jedinou oznámenou interní změnou tak bude odsunutí plánované expanze Zonky na zahraniční trh a utvoření nové obchodní divize. Ta by měla vzniknout za účelem koordinace aktivit dosavadní divize retailového bankovnictví a kontaktního centra Air Bank. Její řízení dostane na starost současný generální ředitel Zonky Jiří Humhal.
Pomůže ztrátovému Zonky spojení s Air Bank? Napište nám svůj názor do komentářů.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.