FinexAkcieZapomeňte na Nvidii: Tyto dvě akcie ji mohou brzy překonat!
Zapomeňte na Nvidii: Tyto dvě akcie ji mohou brzy překonat!
Nvidia dominuje revoluci v umělé inteligenci, ale Alphabet a Amazon mají větší šance stát se tržními lídry do konce desetiletí. Zjistěte, co tyto giganty žene vpřed a proč mohou sesadit Nvidii.
Není dne, abyste neslyšeli nebo nečetli o společnosti Nvidia. Společnost, která je motorem revoluce v oblasti umělé inteligence, má nyní třetí největší tržní kapitalizaci na světě s hodnotou přes 3 biliony dolarů.
Investoři sázejí na její další růst a v současné době oceňují její akcie prémiovým poměrem ceny k zisku (P/E) 73 bodů.
Optimismus ohledně Nvidie je značný, ale zde jsou dvě akcie s nižší tržní kapitalizací než Nvidia, které ji do roku 2030 velmi pravděpodobně překonají.
Alphabet je čtvrtou největší společností na světě podle tržní kapitalizace, o jedno místo za společností Nvidia. Se svými službami Google Search, YouTube a Google Cloud dominuje spotřebitelskému internetovému prostředí po většinu 21. století.
Je lídrem v oblasti digitální reklamy, protože se službami Google a YouTube pravidelně pracují miliardy uživatelů po celém světě.
V minulém čtvrtletí vzrostly příjmy z vyhledávání Google meziročně o 14 %, příjmy z reklamy na YouTube o 13 % a příjmy z Google Cloud o 29 %.
Tento působivý růst ve všech oblastech způsobil, že provozní příjmy společnosti dosáhly za posledních 12 měsíců historicky nejvyšší hodnoty 98 miliard dolarů. To je výrazně více než u společnosti Nvidia, která dosáhla provozního zisku necelých 50 miliard dolarů.
Investoři se možná báli investovat do Alphabetu kvůli narativu, že zaostává v oblasti umělé inteligence. Koncem roku 2022 debutovala společnost OpenAI s aplikací ChatGPT pro masy a poté získala obrovskou investici od společnosti Microsoft.
Na krátkou chvíli to vypadalo, že Alphabet prohrává závod v nových konverzačních a kreativních nástrojích AI.
Alphabet však prokázal schopnost kopírovat a dokonce možná překonat všechny inovace OpenAI, což by mělo investory uklidnit. Vypadá to, že Google a Alphabet celkově nyní v oblasti AI vedou.
Stále je zde spousta prostoru pro růst, protože používání internetu se po celém světě zvyšuje a cloud computing získává větší podíl na trhu.
A je tu i potenciál těchto nových nástrojů AI, které vkládá do svých nových zařízení, jako jsou telefony Pixel. Díky vyšším dnešním ziskům a dlouhé dráze růstu má společnost velkou šanci mít do roku 2030 větší tržní kapitalizaci než Nvidia.
Amazon je na seznamu největších společností na světě na pátém místě s tržní kapitalizací přes 1,8 bilionu dolarů. Dominantní postavení v oblasti e-commerce a cloud computingu mu umožnilo i při tak velké velikosti neustále růst.
Za posledních 12 měsíců dosáhly tržby společnosti 600 miliard dolarů, přičemž před deseti lety to bylo přibližně 100 miliard dolarů. A Amazon nevykazuje žádné známky zpomalení – v posledním čtvrtletí se příjmy meziročně zvýšily o 10 %.
Ziskovost byla u Amazonu vždy problémem, ale nový generální ředitel Andy Jassy tyto obavy uklidnil. Jeho provozní marže vyskočila na historické maximum 9 % za posledních 12 měsíců a 10 % v posledním čtvrtletí.
S růstem reklamy, předplatného a e-commerce služeb třetích stran s vyšší marží by se měla zisková marže jen zvyšovat.
Ve srovnání s Nvidií – která již má nebetyčně vysoké marže – může Amazon zvyšovat zisk působivým tempem tím, že bude rozšiřovat svou ziskovou marži a zároveň zvyšovat tržby.
Již nyní generuje vyšší provozní zisk než Nvidia. Za předpokladu, že se mu do roku 2030 podaří dosáhnout tržeb ve výši bilionu dolarů a 15% provozní marže, vyskočí provozní příjem Amazonu do konce tohoto desetiletí na 150 miliard dolarů.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.