Medvědí trh je v plném proudu, což mnohé investory-nováčky okamžitě přimělo z trhu odejít. A nejspíš i s myšlenkou, že burzu nechtějí už nikdy vidět. Tenhle fenomén se neustále opakuje a jde o davovoupsychologii, která funguje jako hodinky.
Proto je rozumné činit opak. Ke konci bull marketu prodávat, zatímco v pozdější fázi bear marketu postupně nakupovat – čímž se zároveň snižuje riziko ztráty kapitálu. Zas na druhou stranu, je dobré nebýt úplný oportunista a s tou obrácenou psychologií to nepřehánět. V každém případě si dnes uvedeme pár růstových akciových titulů, které se zdají být “levné”.
1) Teladoc Health
První růstovou akcií pro představení je Teladoc Health. Jak už název napovídá, titul patří do zdravotních služeb. A právě tento typ titulů zažil díky covidu obrovský cenový růst. Jde řadově o stovky procent zhodnocení. Leč společnosti se dařilo i předtím. Covid cenový růst akorát uspíšil. Během šesti let, které předcházely pandemii, Teladoc dosahoval průměrného ročního růstu tržeb ve výši 74 %.
Teladoc je nadnárodní telemedicína a virtuální zdravotnická společnost se sídlem ve Spojených státech založená v roce 2002. A tím je právě firma zajímavá. Primární služby zahrnují telehealth, lékařské posudky, AI a analytiku, telehealth zařízení a licencované platformy. Laicky řečeno, zdravotní péče probíhá online skrze videohovory. Nebo obyčejným hovorem přes telefon. A právě Teladoc je v tomto byznysu průkopníkem.
2) Etsy
Dalším levným růstovým titulem jsou akcie Etsy. Etsy je speciální e-commerce odvětví. V podstatě něco jako Alibaba nebo Amazon. Dle mého názoru ale více zaměřený na oblečení, bižuterii a všemožné produkty vyráběné ručně různými živnostníky a drobnými výrobci.
Titul dost čerpal ze vše těch okolností souvisejících s covidem. Lockdowny lidi donutily zůstat doma, takže nakupovali na těchto platformách.
Zhruba za rok a půl se akcie Etsy zhodnotily o cca 950 %. A jejich kurz rostl právě do závěru bull marketu, který se datuje do listopadu/prosince 2021. Hlavní konkurenční výhodou Etsy je, že na platformě je možné získat produkty, které na Amazon nebo Alibaba neseženete. Tam se převážně prodávají ve velkém vyráběné zboží v Číně.
Mezi koncem roku 2019 a koncem roku 2021 se počet obvyklých kupujících na platformě více než ztrojnásobil. “Obvyklý kupující” je definován jako někdo, kdo provede šest nebo více samostatných nákupů v období 12 měsíců v celkové hodnotě alespoň 200 USD. Růst obvyklých kupujících umožňuje společnosti Etsy účtovat obchodníkům více za svou platformu a analytické služby.
3) Block
Block je americká společnost poskytující finanční služby a digitální platby se sídlem v San Franciscu v Kalifornii. Společnost byla založena v roce 2009. Akcie Block během lockdownů velmi těžily. To bylo způsobeno všemi těmi lockdowny. Jelikož zákazníci neměli moc jinou možnost, než platit skrze podobné finanční služby.
Díky tomu kurz akcie Block od března 2020 do srpna 2021 vzrostl o 780 %.
Již více než deset let je ekosystém zvaný Square pro Block základem. Ten obchodníkům poskytuje řešení v místě prodeje, analýzy a půjčky, které jim pomáhají uspět. Za poslední desetiletí vzrostl hrubý objem plateb (GPV) procházející ekosystémem Square z 6,5 miliardy USD na roční tempo 158 miliard USD (konec roku 2021). Zatímco v prvním čtvrtletí letošního vzrostly platby na 39,5 miliardy USD.
Krása ekosystému Square spočívá v tom, že obchodníci se postupem času stávají většími a úspěšnějšími. Vzhledem k tomu, že se jedná převážně o provozní segment založený na obchodních poplatcích, měly by větší podniky přinášet vyšší hrubé zisky.
Ale z dlouhodobého hlediska je digitální platební platforma peer-to-peer Cash App největším motorem růstu této společnosti. Počet měsíčních aktivních uživatelů Cash App se za čtyři roky katapultoval ze 7 milionů na 44 milionů.
Závěrem
Titulů podobných těmto třem je na akciovém trhu celá řada. Růstové akciové tituly zaznamenaly obrovské kurzové ztráty a v podstatě se pěkně vyčistily.
To ale neznamená, že je poklesu konec. Je třeba počítat s tím, že Spojené státy se řítí do recese. Respektive v technické recesi již jsou. A recesi růstové tituly nesou těžce. Ale to nevadí. Čím levnější růstové tituly budou, tím nižší riziko a větší potenciál zhodnocení. Buďme proto za poklesy rádi. Protože to je teprve období, na kterém se jednou dají vydělat pěkné peníze.
Vystudovaný ekonom a znalec díla Adama Smithe, Davida Ricarda a Johna Keynese, který publikuje obsah o technické analýze kapitálových trhů, fundamentální analýze, makroekonomii a měnové politice.
Jaroslav je přesvědčen, že právě tyto disciplíny jsou zásadní pro pochopení celého kontextu finančního trhu, a snaží se čtenáře vybavit ucelenou myšlenkovou mapou pro přemýšlení nad finančním světem.
“Pro investory je důležitý komplexní znalostní základ, díky kterému může každý minimalizovat rizika.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.