Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Výsledky Pepsi ukazují velký potenciál, je ve stínu Coca-Coly neprávem?

Publikováno
Výsledky Pepsi ukazují velký potenciál, je ve stínu Coca-Coly neprávem?
Zdroj: pixabay.com

Společnost Pepsi otevřela trochu netradičně hospodářskou výsledkovou sezonu za třetí čtvrtletí, když předběhla americké banky, které tradičně publikují výsledky jako první. Společnost Pepsi reportovala velmi solidní výsledky. Tržby společnosti dosáhly za třetí čtvrtletí 21,97 miliard dolarů oproti odhadovaným 20,83 miliardám. Zisk na jednu (EPS) akcií dosáhl 1,97 dolaru oproti odhadovaným 1,83 dolaru.

Společnost Pepsi se tak vypořádává velmi dobře s rostoucími náklady, inflací i obavami z hospodářské recese. Pepsi ukazuje, že tento druh společnosti má velký potenciál tzv. power pricingu, tedy schopnosti přenést zvýšené náklady na koncového zákazníka. Cenový růst výrobku byl v průměru 17 %. Nárůst se však neprojevil snížením zisku. Lidé začnou šetřit na jídle až v poslední řadě. Společnost tak velmi snadno dosáhne vytyčeného ročního cíle 80 miliard dolarů za rok.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Pepsi Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Organický růst nyní představuje 12 % oproti odhadovaným 10 %. Společnost je opravdu velmi dobře nastavená. Nezaměřuje se pouze na známé limonády v čele s Pepsi, ale ve své divizi sdružuje další značky jako Lay’s, Doritos, Gatorade, a Quaker.

Potenciál jižní a střední Ameriky

Při podrobnějším studiu výsledků Pepsi podle regionů nás překvapí silný růst v Mexiku a dokonce dvouciferný růst v Argentině. Celý tento region má velkou šanci, že se stane vítězem současné situace. Tyto ekonomiky jsou zvyklé fungovat s větší inflaci než západní země a to je důvod proč nejsou současnou situací překvapené.

Silný dolar pak nahrává exportním ekonomikám, protože velká část bohatství pochází z exportu nerostného bohatství. Zároveň pak tyto země mohou z vlastních přírodních zdrojů uspokojovat domácí poptávku. Což v případě západní Evropy nehrozí. Výsledky Pepsi nám tak mezi řádky napovídají, že region má opravdu velký potenciál.

Pepsi versus Coca-Cola

Srovnání ceny akcie s Coca-Colou ukazuje, že osudy akcií mají společný průběh. Od začátku roku se pohybují v kladných číslech. Což je nadprůměrný výkon amerických akcií. Index S&P 500 dosahuje v tomto roce záporné výkonnosti 20 %. Investice do nápojářských firem byla dobrá investiční strategie, jak ochránit peníze před inflací. Akcie těchto dvou firem mají obrovskou odolnosti vůči volatilitě.

Zdroj: Yahoo.com
Srovnání v procentech výkonosti akcií Pepsi a Coca-Coly
Srovnání v procentech výkonosti akcií Pepsi a Coca-Coly

Obě dvě firmy pravidelně vyplácí dividendu, které za posledních 50 let roste. Těžko bychom hledali na americké burze víc defenzivní tituly. Pro připomenutí Pepsi vyplácí v současnosti čtvrtletní dividendu ve výši 1,15 dolarů, což představuje roční dividendový výnos 2,67 %. Konkurent Coca-Cola vyplácí dividendu 0,44 dolarů za akcie. To představuje roční dividendový výnos 2,9 %. Z tohoto pohledu by se mohlo zdát, že pro milovníky dividend je lepší mít ve svém portfoliu Coca-Colu než Pepsi. Avšak z hlediska potenciálu růstu je na tom lépe Pepsi.

Možné výhody Pepsi

Důvodů je hned několik. Předně, Pepsi má dobře diverzifikovaný příjem. Nápoje tvoří pouze část zisku. Na zisku celé firmy se z 44 % podílí mexický konglomerát Frito-Lay. Coca-Cola má samozřejmě velký náskok v segmentu nápojů, kde ji Pepsi jen těžko dožene. Ale právě větší diverzita se v budoucnu může Pepsi vyplatit. Západní vlády budou potřebovat hodně peněz, aby umořily dluhy z Covidu a z energetické krize. Budou se hledat nové daně a lákavou možností bude zdanit nezdravé limonády. Tento fakt by zásadně mohl zamíchat karty mezi Pepsi a Coca-colou.

Druhou výhodou Pepsi před Coca-Colou je riziko silného dolaru. Pepsi odhaduje, že kurzovní riziko může mít negativní dopad v budoucnosti maximálně na úrovni 2 % z obratu. Konkurenční Coca-Cola již dříve vydala prohlášení, že jí silný dolar škodí. Odhaduje se, že drahý americký dolar by se mohl projevit v poklesu tržeb až o 6 %. Přesná čísla se dozvíme až 25. října, kdy Coca-Cola oznámí výsledky svého hospodaření za třetí čtvrtletí za rok 2022. Je však možné, že americký dolar je nyní na svém vrcholu a může začít oslabovat. To byla pro Coca-Colu velká výhoda.

Vyhlídky do budoucna

Pepsi se i v současné krizi ukázala jako defenzivní titul par excelence. Udržitelnost zisků a vyhlídky na hospodaření pro příští měsíce kontrastují s naší Kofolou. Ta se již rozhodla radikálně omezit investice a nábor nových zaměstnanců z důvodu vysoké ceny cukru a růstu nákladu na energie. Pepsi nic takového zatím netrápí. Vysoká cena energií je hlavně evropský problém.

Pepsi může mít jen dva malé problémy. Prvním je, že cena akcií Pepsi trpí zastavením zpětného odkupu akcií. Není jasné, kdy se firma chce k nákupu svých akcií vrátit. Prozatím o této možnosti neuvažuje. Druhým faktorem zůstávají marže. Ty jsou sice pořád ještě vysoké, ale z dlouhodobého hlediska mají tendenci se snižovat. Inflační tlaky budou působit dál, takže riziko poklesu marží je reálné. I přesto si Pepsi určitě udrží stávající dividendu a snad ji i trochu jí zvýší.

Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
6
0

Autor

Publicista a investor s více než desetiletou praxí.

První zkušenosti získal na pražské burze. Následně se specializoval na evropské, zejména francouzské, a zámořské trhy. V současné době se zaměřuje především na hodnotové investování, přičemž při svém rozhodování zohledňuje měnovou politiku a geopolitickou situaci ve světě.

Doktorát z filosofie získal v Paříži. Rád píše o slavných investorech a snaží se poučit z jejich rozhodnutí. Věří, že je vždy užitečné napodobovat ty nejlepší v oboru. Mezi jeho oblíbené investory patří Ray Dalio, Warren Buffett, Michael Burry a Charles Gave.

„Chcete-li na trzích vydělávat peníze, musíte myslet samostatně a být skromní.“ – Ray Dalio

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎