Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Trh s luxusním zbožím překonal svá vlastní maxima z období před pandemií. Je nyní ten pravý čas k investici do akcií prémiových značek?
Celosvětový trh s luxusním zbožím zaznamenal pozoruhodný vzestup a podle nejnovější zprávy společnosti Deloitte dosáhl celkových tržeb 347 miliard dolarů, čímž překonal maximum 281 miliard dolarů dosažené v roce 2019. Tento prudký nárůst znamená silné zotavení ze stagnace, která nastala po skončení pandemie covid-19.
V čele trhu s luxusem stojí francouzský konglomerát LVMH, který vlastní více než šedesát luxusních značek včetně Louis Vuitton, Dior, Tiffany, Fendi a Bulgari.
O mnoho pozadu nezůstává ani další francouzská velmoc Kering SA, která ovládá renomované značky jako Gucci, Yves Saint Laurent a Bottega Veneta. Třetí příčku obsadila švýcarská skupina Compagnie Financière Richemont SA, pod kterou spadají prestižní značky jako Cartier, Montblanc a Piaget SA.
Společný úspěch 100 největších luxusních společností odráží pokračující zotavování z dopadů pandemie. Michal Černý, ředitel auditu společnosti Deloitte zaměřený na maloobchod, upozorňuje na znovuotevření maloobchodních prodejen, obnovení cestování a zvýšenou poptávku spotřebitelů, zejména v odvětvích, jako je kosmetika.
Sedmnáct společností z žebříčku se na celosvětových tržbách podílelo téměř sedmdesáti procenty, což zdůrazňuje dominanci předních luxusních firem. Souhrnná čistá zisková marže osmdesáti největších společností se oproti předchozímu roku zvýšila o 1,2 procentního bodu na 13,4 procenta. Tím překonala úroveň před pandemií, což svědčí o obnovené chuti spotřebitelů utrácet za luxus.
Klíčovým hráčem v odvětví luxusního zboží zůstává Itálie, kde se výrobou zabývá třiadvacet společností.
Letošní nováčci ve stovce největších luxusních společností pocházejí převážně z Indie a Číny a zaměřují se na výrobu šperků a hodinek. Nejúspěšnějším nováčkem je indická společnost Malabar Gold & Diamonds, která si zajistila devatenácté místo na seznamu.
Trh s luxusním zbožím je svědkem dynamické integrace nástrojů umělé inteligence a prvků oběhového hospodářství. Výrobci zavádějí virtuální nákupní asistenty a digitální produktové pasy, které dokumentují cestu od návrhu až po použití, s cílem vybudovat větší důvěru spotřebitelů ve značky.
Vzhledem k tomu, že jednotlivé značky pokračují v inovacích a přizpůsobují se novému chování a očekáváním spotřebitelů, vypadají vyhlídky tohoto odvětví slibně.
V České republice zůstává epicentrem luxusu Pařížská ulice v Praze, která se pyšní největší koncentrací luxusních značek a je označována za nejdražší nákupní třídu ve střední a východní Evropě. Oblast čeká i další rozvoj s novými projekty v blízkosti vltavského nábřeží a náměstí Miloše Formana.
Každý týden přinášíme krátký podcast Burza s odstupem, kde odhalujeme tajemství toho nejlepšího a nejzajímavějšího, co se na finančních trzích děje. Získáte také exkluzivní pohled na investiční strategie a naučíte se, jak správně nakládat s osobními financemi a investicemi.
Chcete-li mít přehled o tom, co se děje, a současně posílit své finanční znalosti, odebírejte a poslouchejte náš podcast.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.