Výrobce polovodičů a grafických polovodičových jednotek, NVIDIA, oznamoval 26. května hospodářské výsledky za 1. čtvrtletí fiskálního roku 2022, které končilo 2. května. Vykázané zisky i tržby společnosti překonaly očekávání Wall Street, přičemž společnost zaznamenala rekordní tržby hned v několika segmentech svého podnikání.
Těžba kryptoměn, gaming i rostoucí využití datových center hrají společnosti Nvidia do karet
Nvidia vykázala v posledním čtvrtletí rekordní objem tržeb ve výši 5,66 miliardy dolarů (očekávání 5,41 miliardy), což je o 84 % více než v předchozím roce. Výrazněji se přitom na tomto růstu podílely tržby z gamingu – které společnosti přinesly 2,76 miliardy dolarů (meziroční růst o 106 %).
Rekordní objem tržeb však Nvidia zaznamenala i z prodejů polovodičů, které nalézaly své uplatnění zejména v oblasti datových center, jejichž tržby dosáhly na 2,05miliardy dolarů (meziroční růst “pouze” o 79 %). Nvidia pak v 1. fiskálním čtvrtletí roku 2022 zaznamenala zisk 1,91 miliardy dolarů (meziroční růst o 108 %)
Tržby Nvidie procházejí obdobím masivního růstu a jsou omezeny spíše produkčními schopnostmi než poptávkou, neboť celosvětově čelíme nedostatku polovodičů a čipů.
Není tedy divu, že společnost počítá v aktuálním čtvrtletí s dalším růstem, když předpokládá, že její tržby vyrostou až na 6,30 miliardy dolarů, což by představovalo 62% meziroční růst.
NVIDIA očekává i nadále extrémně vysokou poptávku po svých produktech a představila i řešení jejich nedostatku
Grafické procesorové jednotky (GPU), které Nvidia vyrábí, jsou nezbytné pro počítačové hry, umělou inteligenci i těžaře kryptoměn, proto společnost očekává i nadále velmi vysokou poptávku po svých produktech.
Finanční ředitelka společnosti, Colette Kress, uvedla, že to jsou momentálně především hráči počítačových her, kteří stojí za zvýšenou poptávkou po GPU a že očekává, že současný cyklus upgradů grafických procesorových jednotek za nové bude i po zbytek roku nesmírně silný. Vysoké prodeje grafických procesorů GeForce tak měly významný vliv na růst tržeb z herní divize společnosti, vedle čipů, které jsou prodávané výrobcům herních konzolí.
Nvidia nadále řeší problémy s dodávkami GPU, které jsou vyprodané po celém světě. V nedávné době tak přidala do karet GeForce nový software, který je činí méně atraktivní pro těžaře kryptoměn, ve snaze rezervovat tyto procesorové jednotky pro ostatní zákazníky.
Dalším (mnohem sofistikovanějším) řešením by mohla být nová řada čipů přímo navržených pro těžbu kryptoměn nazývaných CMP, která by mohla také částečně současný problém napravit. “CMP čipy by měly přinášet lepší výnosy z těžby a jejich produkce by mohla snížit poptávku po grafických procesorech GeForce,” odpověděl generální ředitel NVIDIA, Jensen Huang, na dotaz analytiků. Díky tomu by objem tržeb inkasovaných čistě od těžařů kryptoměn mohl v následujících měsících výrazně stoupnout.
NVIDIA očekává ztrojnásobení příjmů z prodeje grafických procesorů těžařům kryptoměn
Nvidia během oznamování hospodářských výsledků uvedla, že věří, že těžaři kryptoměn jsou částečně zodpovědní za zvýšené příjmy společnosti, je ovšem těžké určit, jak důležitou roli v růstu skutečně sehráli.
Uvedla však také, že procesory CMP, které prodává speciálně těžařům kryptoměn, zaznamenaly tržby ve výši 155 milionů dolarů. V současném čtvrtletí pak očekává, že by prodej tohoto specializovaného hardwaru mohl stoupnout téměř na trojnásobek – na 400 milionů dolarů.
Ve světle skvělých hospodářských výsledků a zajímavých vyhlídek společnosti vyvstává na mysli investorů logická otázka. Stála by nyní Nvidia za koupi?
Ačkoliv se Nvidia aktuálně obchoduje s P/E ratiem okolo hodnoty 80, daří se jí dlouhodobě zvyšovat ziskovost, a tak není příliš překvapivé, že vzhledem k očekávanému růstu ziskovosti činí forward P/E “pouze” 40. Vykazuje skvělá růstová čísla a vysoce nadprůměrné jsou i ukazatele ROA (návratnost aktiv), ROE (návratnost kapitálu) i ROIC (návratnost investovaného kapitálu).
Myslíte, že nastala vhodná doba pro nákup akcií Nvidia, nebo by bylo lepší vyčkat na nějakou korekci?
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.