FinexAnalýzyTrhy padají, ale tato jedinečná akcie může být životní investiční příležitostí!
Trhy padají, ale tato jedinečná akcie může být životní investiční příležitostí!
Tarify Donalda Trumpa vyvolávají nejistotu, ale poklesy cen akcií mohou být příležitostí. Ve slevě je i Amazon, který těží z dominance v cloudu a e-commerce. Přišel čas k nákupu?
Rétorika Donalda Trumpa ohledně zavádění tarifů otřásá trhy. Investoři se obávají, že by jeho rozhodnutí mohla mít negativní vliv na americkou ekonomiku.
Koneckonců, některé makro-ekonomické indikátory již ukazují na hospodářské zpomalení.
Například v pátek (14. 3.) byl publikován ukazatel spotřebitelského sentimentu (Michigan Consumer Sentiment), který klesl na hodnotu 54,2 z předchozí úrovně 64. Aktuální hodnota je nejnižší od srpna 2022.
Pokud chcete investovat do akcií, zvažte brokera XTB
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.
Poklesy trhu nejsou jen strašákem, ale i vítanou šancí pro dlouhodobé investory. V technologickém sektoru mezi tyto příležitosti patří Amazon. Akcie Amazonu totiž ze svého vrcholu již ztratily okolo 20%.
Pokles akcií nastal navzdory tomu, že poslední finanční výsledky Amazonu překonaly očekávání analytiků jak v oblasti tržeb, tak i zisku. Proč je společnost tak úspěšná?
Strategická pozice Amazonu v umělé inteligenci
Mnoho začínajících investorů si Amazon spojí převážně s elektronickým obchodem. Jenže Amazon rozšířil svoje pole působnosti i do oblasti umělé inteligence a cloud computingu.
Prostřednictvím cloudových služeb se Amazon veze na boomu umělé inteligence.
Goldman Sachs předpovídá, že celosvětové tržby z cloudových služeb s umělou inteligencí dosáhnou do pěti let 2 bilionů dolarů. S 31% podílem na americkém trhu cloudových služeb má Amazon v této oblasti velice dobrou pozici.
Služba Amazon Web Services (AWS) vykázala v roce 2024 provozní výnosy ve výši 39,8 miliardy dolarů, což představuje 62% nárůst oproti předchozímu roku.
Kromě AI a cloud computingu se daří i hlavním činnostem Amazonu. V segmentu elektronického obchodování má Amazon vůdčí postavení se 40% podílem na trhu, daleko před 7% podílem společnosti Walmart.
Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl provozní zisk Amazonu z elektronického prodeje v Severní Americe o 43 % na 9,3 miliardy dolarů.
Předpokládá se, že do roku 2028 bude elektronický obchod představovat 20 % všech maloobchodních tržeb v USA.
To sazmořejmě Amazonu dává prostor pro další expanzi.
Klíčovou hnací silou růstu Amazonu je také jeho reklamní činnost. Tržby z reklamy vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí o 18 % a dosáhly 17,3 miliardy dolarů. Amazon je přitom na nejlepší cestě zajistit si v letošním roce 15% podíl trhu s digitální reklamou.
Vedení společnosti očekává, že příjmy z reklamy dosáhnou ročního objemu 69 miliard dolarů, což je výrazný nárůst oproti 29 miliardám dolarů před čtyřmi lety.
Ocenění akcií Amazon
Z hlediska ocenění představuje nedávný pokles akcií Amazonu zajímavou příležitost.
Poměr forwardové ceny k zisku (P/E) se pohybuje kolem 29 bodů. To je výrazné snížení z hodnoty 45 bodů před pouhými třemi měsíci. V porovnání s hodnotou 22 u indexu S&P 500 je však akcie stále prémiově naceněná.
Vnitřní hodnota akcie pak je podle www.investing.com 214 USD, což při aktuální ceně akcie také dává jistý potenciál pro krátkodobé zhodnocení.
Pozor však, i když aktuální situace nabízí možnost získat dominantní technologickou akcii se slevou, je možné, že akcie Amazonu bude ještě nějakou dobu oslabovat.
Pro tyto případy je dobré si připravit plán pro případné nákupy na klíčových supportech.
První support je na hodnotě 152 USD. Další support je na hodnotě 120 USD za akcii.
Ředění ztrátových pozic sice je chybou v krátkodobém aktivním tradingu s napákovanými CFD kontrakty, ovšem v případě dlouhodobého investování do kvalitních titulů je přikupování na nižších cenách možnou vhodnou strategií.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.