Během minulého týdne se Wall Street zahalila do “smuteční” červené barvy. Rudě svítící týdenní zhodnocení většiny akciových titulů, připomínalo pietní akci, při které si většina investorů mohla zavzpomínat na roky, kdy trhy neustále rostly a kdy se peníze téměř sami množily. Finanční trhy si minulý týden prošly nejvýraznějším propadem za poslední dva roky. V tomto článku se podíváme na nejvíce postižené tržní segmenty a pokusíme se nalézt i vítěze tohoto výrazného propadu.
Páteční seance připomínala výprodej amerických akcií. Nejvíce postiženými tržními segmenty byly Základní materiály, Zdravotní péče a Komunikační služby. Tyto segmenty se propadly o více než 3 % své hodnoty. Celkově se index S&P500 propadl o 6 % za jeden jediný den.
Mezi nejpostiženější patří akcie Newmont, ze segmentu Základní materiály, které se propadly o 12,1 %, nebo například akcie Moderna, které se propadly dokonce o 15,2 %. Nejhorších výsledků za celý týden dosáhl segment Komunikačních služeb, který odepsal více než 7 %. Hlavními poraženými v tomto segmentu byly akcie Netflix, které se propadly o 36,8 % a akcie Roblox, které vykázaly propad 18,9 %.
Akciové trhy tímto výprodejem reagovaly na slova předsedy Federálního rezervního systému Jerome Powella, který naznačil brzké zvyšování úrokových sazeb. I přes výprodej amerických akcií, lze ovšem označit jednoho vítěze.
Oním pomyslným vítězem je americký dolar, který při náznaku rostoucích úrokových sazeb neváhal a posílil vůči všem hlavním měnovým párům. Situace na finančních trzích minulý týden ukázala, jak je současný akciový trh velmi citlivý na každý neparný náznak negativního fundamentu. Rovněž tento propad mnoha investorům poskytl zpětnou vazbu a nastínil potřebu kvalitní diverzifikace obchodního portfolia a možná i přehodnocení investiční strategie, spíše směrem k ochraně kapitálu, než k maximalizaci zisků.
“Rudý pátek” na Wall Street byl pro mnohé investory zdviženým prstem, který signalizoval varování, že koupit akcii ještě neznamená generovat zisk. Tyto časy se zdají být nenávratně pryč a investoři proto budou muset pozměnit své investiční strategie z non-stop ATH na sofistikovanější obchodní přístupy. Vítězem akciového propadu je americký dolar, který díky pozitivním výhledům na zvýšení úrokových sazeb posílil vůči všem hlavním měnovým párům, čímž nabídl investorům jedinečnou možnost hedgingu.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.