FinexAkcieTesla vs. Ferrari: Která automobilka aktuálně platí za lepší investici?
Tesla vs. Ferrari: Která automobilka aktuálně platí za lepší investici?
Hledáte nějakou nevšední akcii ze světa automobilek, ale Tesla je na vás moc? Pak můžete zvážit investici do Ferrari. Zjistěte, jak si obě firmy stojí a co Italům hraje do karet!
Ať už si o Tesle (TSLA) myslíte cokoliv, jedno jí nelze upřít. Ve své době rozbouřila poklidné vody automobilového sektoru a odstartovala v něm hotovou revoluci.
Jenže v posledních měsících vlivem pestré palety faktorů, které zčásti souvisí s povahou Elona Muska, CEO podniku, poněkud spadla z lopatky.
Uvažujete o investici do akcií? Vyzkoušejte brokera XTB:
Vysoké ocenění v kombinaci se značnou volatilitou a kontroverzním šéfem navíc platí za výbušnou kombinaci, od které mnozí investoři dávají ruce pryč.
V sektoru automobilek ale naštěstí najdeme i další zvučná jména, jež jsou stejně jako Tesla neobyčejná, ale současně postrádají auru problémového dítka.
Hledáte-li v automobilovém sektoru něco netradičního, jen málokterá automobilka se může pochlubit takovým věhlasem, jako italské Ferrari (RACE).
V podstatě se jedná o prodejce luxusního zboží pro bohaté, který ale prodává jedny z nejlepších automobilů na světě.
Ferrari každopádně není vůz na každodenní dojíždění do práce. Je to symbol statusu.
Podnik cíleně limituje, kolik automobilů každý rok vypustí na trh.
Taková strategie mu zajišťuje exkluzivitu a je zárukou toho, že si v očích zákazníků udrží svou elitní pozici.
Ferrari v druhém čtvrtletí prodalo 3 494 vozů. Takový Ford (F) ve stejném období prodal 612 095 aut, zatímco koncern Volkswagen (VOW) dokonce 2,27 milionu.
Tesla ve stejném kvartále prodala 384 122 vozidel. O dominanci Ferrari na poli exkluzivity tedy nemůže být pochyb.
Pohled analytika XTB, Tomáše Cverny
Ferrari nabízí svým klientům exkluzivní automobily, což se promítá také do exkluzivní valuace akcií společnosti.
Italský automobilka si drží valuaci kolem 43násobku očekávaných letošních čistých zisků i přes propady akcií z konce července a jejich stagnaci od začátku letošního roku.
V současné době se investoři zaměřují na udržení ziskovosti společnosti v prostředí, kde jsou automobily vyprodány až do roku 2027. Očekávaná ziskovost na úrovni EBITDA marže v roce 2024 činila 38,3 %, management nicméně počítá pro rok 2026 s rozmezím 38-40 %.
Investoři do Ferrari by si měli do kalendáře zapsat termín 9. října, protože to je den, kdy bude společnost ohlašovat cíle na roky 2025-2029 spolu s odhalením prvního modelu typu BEV (Battery Electric Vehicle).
Ferrari se jeví jako solidní volba
Růst Ferrari, jehož tržby meziročně vzrostly o 4,4 % na 1,79 miliardy dolarů (1,787 miliardy eur), nelze zrovna označit za pozoruhodný.
Solidní ovšem je, obzvlášť vezmeme-li v potaz, že se tržby od roku 2019 zvýšily o
82 %.
Provozní marže automobilky ovšem vychází na 30,9 % – Tesla zde se svými
4,1 % může jen tiše závidět.
Akcie Ferrari jsou navíc levnější – výhledový poměr P/E u nich vychází na
39, zatímco u Tesly je to 143.
Za zmínku ovšem stojí, že mají obě firmy podobnou hodnotu P/S neboli ceny akcií k tržbám. U Ferrari je to 11, u Tesly 12,2.
Ferrari je každopádně v unikátní pozici, kdy v podstatě může zvýšit cenu svých vozů, o kolik se jí zlíbí, a boháči je stejně budou nakupovat.
Italská automobilka cílí na klientelu, pro kterou nějaký milion navíc nehraje žádnou roli. To jí dává v cenotvorbě značnou volnost.
Vzhledem k záviděníhodné pozici, solidnímu růstu, věrné klientele a krásným ziskům není divu, že mnozí Ferrari v současnosti vnímají jako lepší volbu než Teslu.
Nemám moc v lásce předražené, tzv. story-based akcie, takže se k takovému názoru docela přikláním.
Co se automobilek týče, osobně mě teď ale více lákají slevy v Německu. Nebo možná, možná… možná i na britských ostrovech.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.