FinexAnalýzyTato AI akcie může během tří let zdvojnásobit svou hodnotu!
Tato AI akcie může během tří let zdvojnásobit svou hodnotu!
Marvell prodal své automobilové aktivity, aby se mohl soustředit na rychle rostoucí trh AI. Jeho akcie jsou přitom stále relativně levné, a tak jsou v hledáčku investorů. Očekávaný růst tržeb i zisků firmy totiž může probudit akciové býky.
Umělá inteligence (AI) již nějakou dobu hýbe finančními trhy a s rostoucí poptávkou po aplikacích AI se investoři čím dál více zaměřují na firmy, které tvoří základní infrastrukturu moderní digitální ekonomiky. Do této oblasti patří datová centra.
Symbolem tohoto trendu je Nvidia, kterou zná snad každý investor. Je tu ale jeden méně nápadný, ale velmi dynamický hráč Marvell Technology, který si buduje pozici jednoho z klíčových dodavatelů pro AI technologie.
V čem je síla Marvellu?
Marvell se specializuje na návrh a výrobu polovodičových komponent, které tvoří “nervovou soustavu” moderních datových center.
Zatímco Nvidia dodává výpočetní čipy (GPU), Marvell zajišťuje, aby data mezi nimi proudila co nejrychleji a nejefektivněji.
Produkty Marvellu zahrnují:
Ethernet Controllers: Zařízení, která spravují ethernetová připojení pro různé aplikace.
Storage Controllers: Řadiče pro pevné disky (HDD) a jednotky SSD.
ASICs (Application-Specific Integrated Circuits): Speciální integrované obvody určené pro konkrétní úlohy.
System-on-a-Chip (SoC): Integrované obvody, které kombinují všechny komponenty počítače nebo jiného elektronického systému do jednoho čipu.
Network Adapters: Zařízení, která propojují počítače s počítačovou sítí.
Díky prudce rostoucím výdajům na rozvoj AI infrastruktury se Marvell stává klíčovým článkem dodavatelského řetězce pro největší světové technologické společnosti.
Silný finanční růst a strategické zaměření
Poslední čtvrtletní výsledky potvrzují potenciál společnosti. Tržby meziročně vzrostly o 58 %, přičemž segment datových center tvoří už 75 % celkových příjmů.
Provozní marže dále rostou díky vyššímu podílu prémiových produktů a zakázkových čipů.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Marvell Technology
Marvell zároveň prokázal schopnost strategicky řídit své zdroje. Nedávno prodal svoji divizi v oblasti automobilového Ethernetu, který nebyl pro Marvell zásadní. Prodej sníží tržby pouze o přibližně 225-250 milionů USD.
Tímto krokem společnost potvrdila svůj záměr soustředit se na oblast AI. Potvrzuje to, že se chce stát jedním z hlavních technologických dodavatelů pro cloudové giganty a výrobce AI serverů.
Konsenzus trhu odhaduje, že zisky Marvellu porostou tempem kolem 33 % ročně, což je výrazně nad průměrem polovodičového sektoru.
Navzdory vyhlídkám, akcie této společnosti v roce 2025 klesly o přibližně 25 %. Díky tomu jsou oceněny relativně střídmě, akcie se obchoduje za přibližně 26násobek očekávaného zisku pro příští rok (forward P/E 26).
Od konce března ale akcie této společnosti posilují. Vzhledem k rychlému růstu tržeb a rostoucí ziskovosti by se ale cena akcií mohla v horizontu tří let potenciálně zdvojnásobit.
AI infrastruktura je jedním z největších investičních megatrendů dekády.
Aby umělá inteligence mohla fungovat v masivním měřítku, potřebuje výkonné výpočetní clustery, které propojují tisíce GPU s obrovskou přenosovou kapacitou. A zde je klíčová role Marvellu, bez kterého by výkonnost AI systémů nebyla možná.
Marvell, který má silnou pozici u klíčových zákazníků, a který nabízí špičkovou technologii v segmentu s dlouhodobě rostoucí poptávkou, je proto právem v centru pozornosti.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.