FinexAnalýzyStrmý růst utnuly špatné výsledky: Vrátí se tato akcie na vítěznou vlnu?
Strmý růst utnuly špatné výsledky: Vrátí se tato akcie na vítěznou vlnu?
Dění kolem SMCI v mnohém připomíná horskou dráhu – ztráta důvěry, propad marží, ale i smělé plány na růst. Co všechno by měli investoři zvážit, než do těchto akcií investují?
Akcie Super Micro Computer (SMCI) od začátku letošního roku posílily o zhruba 47 %, nicméně v posledních dnech procházejí výraznými turbulencemi.
Hlavním faktorem současné volatility je opakované upravování výhledu v průběhu fiskálního roku.
V listopadu 2024 společnost snížila odhad tržeb pro první čtvrtletí z původních 6,0–7,0 miliard USD na 5,9–6,0 miliard USD.
V následujících obdobích navíc výsledky opakovaně zaostávaly za očekáváním, což podkopalo důvěru investorů.
Kombinace nižších než očekávaných čísel a pokračujícího tlaku na marže, který signalizuje intenzivní konkurenční boj, pak nutně vedl k tlaku na akcie.
Finanční výsledky
Ve čtvrtém čtvrtletí tržby Supermicro meziročně vzrostly o 8,45 % na 5,76 miliardy USD, což bylo pod očekávánými 5,89 miliardy USD a blízko spodní hranice firemního odhadu 5,6–6,4 miliardy USD.
Zdroj: www.tradingview.com
Hrubá marže Super Micro Computer
Hrubá marže dosáhla 9,5 %, oproti 10,2 % před rokem. Pokračující pokles marže je rozhodně varující signál.
Zdroj: www.macrotrend.net
Hrubá marže Super Micro Computer
Ziskovost negativně ovlivnila kombinace agresivní cenové politiky a přechodu Nvidie z architektury Hopper na Blackwell, což zvýšilo tlak na prodej starších systémů.
Upravený zisk na akcii (EPS) klesl o 24 % na 0,41 USD a zůstal pod očekáváním trhu ve výši 0,44 USD.
Pro první čtvrtletí fiskálního roku 2026 společnost očekává tržby v rozmezí 6,0–7,0 miliard USD oproti konsensu 6,6 miliardy USD. Upravený zisk na akcii by se měl pohybovat mezi 0,40–0,52 USD, tedy pod očekávanými 0,59 USD.
Marže by měla zůstat podobná jako v uplynulém čtvrtletí.
To jsou samé negativní zprávy. Je tu ale i náznak optimismu.
Pro fiskální rok 2026 vedení předpokládá tržby minimálně ve výši 33 miliard USD, což by představovalo zhruba 50% růst oproti předchozímu roku.
Většina tohoto růstu má být realizována ve druhé polovině roku, zejména díky expanzi v podnikové sféře a uvedení nové generace systémů optimalizovaných pro umělou inteligenci.
Otázka ale je, zda jsou taková očekávání realistická.
Rizikem optimistických výhledů, které nejsou ničím podloženy totiž je, že pokud se v průběhu roku ukáže, že očekávání nebudou naplněna, obvykle to vede k rychlému poklesu ceny akcií.
Aktuální valuace odpovídá přibližně šestnáctinásobku odhadovaného zisku (forward P/E) za fiskální rok 2026.
To může působit přiměřeně ve světle plánovaného 50% růstu tržeb, nicméně je třeba mít na paměti, že dodavatelé systémů mívají nižší marže a slabší konkurenční bariéry než výrobci čipů.
Kratší produktové cykly v segmentu GPU navíc zvyšují riziko, že firma své ambiciózní plány nenaplní.
Co má investor sledovat?
Důvěru investorů by mohlo posílit konzistentní plnění výhledů tržeb a zejména postupné zlepšování hrubých marží k cílovým 15–16 %.
K tomu by mohla přispět změna strategie. Takže investor by měl sledovat zprávy, které potvrdí:
přechod strategie z prodeje komponent k poskytování komplexních řešení,
zaměření na zákazníky z podnikové sféry s vyššími maržemi,
rozvoj modulárního konceptu Data Center Building Block Solutions pro rychlejší implementaci u klientů.
Pokud se tyto změny začnou realizovat, mohlo by to být signálem k potenciálnímu obratu ceny akcie.
Chcete investovat do akcií Super Micro Computer? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.