FinexAnalýzyŠpičkové technologické akcie v 70% slevě: Jsou investiční příležitostí?
Špičkové technologické akcie v 70% slevě: Jsou investiční příležitostí?
Akcie Supermicro se v jednu chvíli zdály být miláčkem fanoušků do umělé inteligence. Růst konkurence ale tlačí na marže této společnosti a její akcie padají. Co si o tom myslí analytici?
Rozvoj technologie AI pokračuje a z toho by mohly těžit společnosti, které poskytují tomuto revolučnímu oboru infrastrukturu. Jednou z těchto společností je Super Micro Computer (dále Supermicro).
Supermicro hraje klíčovou roli v infrastruktuře AI tím, že poskytuje servery, které integrují grafické procesory a akcelerátory AI s dalším hardwarem. Tato kombinace vytváří výkonné stroje, které klienti potřebují.
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.
V loňském roce ale byly akcie Supermicro pod tlakem. Turbulence začaly v polovině roku 2024, kdy Hindenburg Research obvinil společnost z účetních podvodů. To vedlo k odstoupení auditora Ernst & Young, a k dalšímu vyšetřování společnosti.
V reakci na to Supermicro jmenoval novým auditorem účetní firmu BDO, která pochybení v oblasti účetnictví vyvrátila.
Vše se tedy zdá být v pořádku. Jenže akcie společnosti stále klesají a na vině nejsou jen tarify Donalda Trumpa. Nejprve se ale podívejme na to, proč je Supermicro pro odvětví AI tak důležitou firmou.
Jednou z význačných výhod Supermicro je její technologie přímého chlazení kapalinou (DLC).
Vyšší tepelná kapacita vody umožňuje absorbovat více tepla, což nabízí 40% úsporu energie. Tato účinnost snižuje provozní náklady a umožňuje kompaktní konstrukce datových center, která využívají pouze 20 % prostoru serverů chlazených vzduchem.
Díky této technologické výhodě se serverové skříně Supermicro staly nejlepší volbou pro nasazení pokročilých grafických procesorů Nvidia.
Budoucí vyhlídky a potenciál růstu
Vyhlídky Supermicro na růst se tedy zdají být slibné. Vzhledem k předpokládanému nárůstu výdajů na umělou inteligenci je Supermicro připraveno získat významný podíl na těchto investicích. To se projevilo i na růstu tržeb.
Celoroční tržby za rok 2024 stouply o 110 % a dosáhly 14,99 miliardy USD. Výhled na dalších 12 měsíců je stanoven na 20,77 miliardy USD. To je pozitivní signál.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Supermicro
Ocenění se zdá být rovněž příznivé. Poměr forwardové ceny k zisku (P/E) je 13, což je méně než poměr P/E indexu S&P 500, který činí 21,1násobek forwardového zisku. Akcie se tedy na první pohled zdá být ve výhodné slevě.
Rizikem je klesající marže
Jenže je tu problém, kterým je klesající hrubá marže společnosti. To jasně ukazuje následující graf. Hrubá marže u Supermicro klesá od poloviny roku 2023.
Zdroj: www.macrotrends.net
Hrubá marže Supermicro
Tento pokles marží je jeden z důvodů, proč se akcii Supermicro nedaří, a to i když audit od BDO zbavil Supermicro pochybností o správnosti účetnictví. Snižování hrubé marže totiž naznačuje, že sektor se servery pro AI je vysoce konkurenční.
Na vývoj hrubé marže upozorňují i někteří analytici.
Goldman Sachs snížila cílovou cenu akcie Supermicro na 32 USD, přičemž očekává další pokles hrubé marže až k 11,9 % v roce 2029.
Podle poměrových ukazatelů se tedy akcie Supermicro sice jeví jako relativně levné, ale investoři by měli pečlivě sledovat vývoj konkurence v tomto sektoru. Proto je sledování ukazatele hrubé marže zásadní metrikou.
Fakt, že se akcie od svého vrcholu propadly o více než 70 % a nízké hodnoty poměrových ukazatelů totiž vůbec nemusí znamenat, že se akcie na rekordní hodnoty ve střednědobém horizontu vrátí i když boom AI bude pokračovat.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.