V oblasti firemních vozových parků v Německu dochází k výrazným změnám. Trh, kterému v minulosti dominovaly domácí značky, nyní čelí změnám, protože společnosti upřednostňují levnější modely.
Zahraniční konkurence tak pomalu užírá jejich tržní podíl v tomto segmentu, přičemž se daří zejména značce Škoda Auto, na což poukázala analýza společnosti Dataforce.
Analýza společnosti Dataforce poukazuje na výraznou proměnu tržních podílů v letech 2019 až 2025. Tržní podíl společnosti Škoda Auto v Německu vzrostl ze 7,5 % v roce 2019 na 11,9 % v roce 2023.
Tento nárůst o 4,4 procentního bodu posunul značku Škoda do čela trhu. Od loňského roku se Škoda stala nejprodávanější zahraniční značkou v Německu, a to především díky popularitě modelu Škoda Octavia.
To byl čtvrtý nejprodávanější model. Kromě toho se Škoda úspěšně prosazuje na trhu elektromobilů s modely jako Elroq a Enyaq. Model Enyaq patří mezi tři nejprodávanější elektromobily v Německu.
Čtvrtinu prodejů v Evropě tvoří elektrifikované vozy, což nám dává hodně optimismu do budoucna, řekl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda.
Od ledna do září v letošním roce prodala Škoda firemním i soukromým zákazníkům téměř 154 000 vozů, což představuje 10% meziroční nárůst.
Odborník z EY na autoprůmysl, Petr Knap, připisuje úspěch značky Škoda silnému tržnímu mixu a robustní modelové řadě.
Růst zaznamenaly i další značky koncernu Volkswagen, například Cupra, jejíž tržní podíl se zvýšil z 0,2 % v roce 2019 na 3,9 % letos. I samotný Volkswagen si polepšil a jeho tržní podíl narostl o 1,3 procentního bodu a ovládl 22 % fleetových prodejů.
Naopak značky jako Ford a Renault se potýkaly s poklesem. Tržní podíl Fordu klesl z 8 % na 4,6 % a podíl Renaultu se snížil z 3,7 % na 1,2 %
Info
Pod tlakem jsou také prémiové německé značky. Podíl Audi se snížil z více než 10 % na méně než 8 %, částečně kvůli omezení výkonu služebních vozů.
Mercedes-Benz se také potýká s problémy. Od roku 2023 jeho tržní podíl klesá a to kvůli příliš drahým modelům. Rostoucí cena vozů Mercedes odradila některé firemní klienty, včetně společnosti Daimler Truck.
Jeden ze zaměstnanců se podělil o nespokojenost a upozornil na cenu třídy E přesahující 90 000 eur s příplatky.
Předpokládá se, že konkurence v oblasti firemních prodejů bude sílit, k čemuž přispěje vstup čínských značek, jako je BYD, do Evropy.
Ačkoli je jejich přítomnost na trhu v současné době minimální, generální ředitel společnosti Dataforce, Marc Odinius, očekává, že se značky jako BYD budou snažit probojovat do první desítky z hlediska prodejů.
Analytik Petr Knap však soudí, že fleetový prodej čínské konkurenci jen tak nepodlehne. Spolehlivost, údržba a financování hrají i nadále významnou roli při rozhodování o firemních automobilech.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.