Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Škoda Auto dobývá Německo! Kterým značkám se naopak nedaří?

Zahraniční značky v Německu sílí, Mercedes ztrácí a čínské vozy klepou na dveře! Jak se Škodovce podařilo prosadit na tamním trhu s firemní vozidly?

Škoda Auto dobývá Německo! Kterým značkám se naopak nedaří?
Zdroj: depositphotos.com

V oblasti firemních vozových parků v Německu dochází k výrazným změnám. Trh, kterému v minulosti dominovaly domácí značky, nyní čelí změnám, protože společnosti upřednostňují levnější modely.

Zahraniční konkurence tak pomalu užírá jejich tržní podíl v tomto segmentu, přičemž se daří zejména značce Škoda Auto, na což poukázala analýza společnosti Dataforce.


Analýza společnosti Dataforce poukazuje na výraznou proměnu tržních podílů v letech 2019 až 2025. Tržní podíl společnosti Škoda Auto v Německu vzrostl ze 7,5 % v roce 2019 na 11,9 % v roce 2023.

Tento nárůst o 4,4 procentního bodu posunul značku Škoda do čela trhu. Od loňského roku se Škoda stala nejprodávanější zahraniční značkou v Německu, a to především díky popularitě modelu Škoda Octavia.

To byl čtvrtý nejprodávanější model. Kromě toho se Škoda úspěšně prosazuje na trhu elektromobilů s modely jako Elroq a Enyaq. Model Enyaq patří mezi tři nejprodávanější elektromobily v Německu.

Čtvrtinu prodejů v Evropě tvoří elektrifikované vozy, což nám dává hodně optimismu do budoucna, řekl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda.

Od ledna do září v letošním roce prodala Škoda firemním i soukromým zákazníkům téměř 154 000 vozů, což představuje 10% meziroční nárůst.

Odborník z EY na autoprůmysl, Petr Knap, připisuje úspěch značky Škoda silnému tržnímu mixu a robustní modelové řadě.

Výkon ostatních značek

Růst zaznamenaly i další značky koncernu Volkswagen, například Cupra, jejíž tržní podíl se zvýšil z 0,2 % v roce 2019 na 3,9 % letos. I samotný Volkswagen si polepšil a jeho tržní podíl narostl o 1,3 procentního bodu a ovládl 22 % fleetových prodejů.

Naopak značky jako Ford a Renault se potýkaly s poklesem. Tržní podíl Fordu klesl z 8 % na 4,6 % a podíl Renaultu se snížil z 3,7 % na 1,2 %

Info

Pod tlakem jsou také prémiové německé značky. Podíl Audi se snížil z více než 10 % na méně než 8 %, částečně kvůli omezení výkonu služebních vozů.

Mercedes-Benz se také potýká s problémy. Od roku 2023 jeho tržní podíl klesá a to kvůli příliš drahým modelům. Rostoucí cena vozů Mercedes odradila některé firemní klienty, včetně společnosti Daimler Truck.

Jeden ze zaměstnanců se podělil o nespokojenost a upozornil na cenu třídy E přesahující 90 000 eur s příplatky.

Aktuální vývoj akcií Volkswagen, Ford a Mercedes

Aktuální cena
Změna
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Koupit akcie F! Při obchodování CFD ztrácí peníze 71 % účtů.

Logo sponzora Koupit!

Vstup čínských značek

Předpokládá se, že konkurence v oblasti firemních prodejů bude sílit, k čemuž přispěje vstup čínských značek, jako je BYD, do Evropy.

Ačkoli je jejich přítomnost na trhu v současné době minimální, generální ředitel společnosti Dataforce, Marc Odinius, očekává, že se značky jako BYD budou snažit probojovat do první desítky z hlediska prodejů.

Analytik Petr Knap však soudí, že fleetový prodej čínské konkurenci jen tak nepodlehne. Spolehlivost, údržba a financování hrají i nadále významnou roli při rozhodování o firemních automobilech.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.

Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.

Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.

„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat