FinexKryptoměnySkandál kolem Trumpovy peněženky: Co se skutečně stalo?
Skandál kolem Trumpovy peněženky: Co se skutečně stalo?
Trumpova rodina se distancovala od oficiální Trumpovy kryptoměnové peněženky, kterou oznámilo NFT tržiště Magic Eden a tým stojící za tokenem $TRUMP. Co se stalo?
Přesně před týdnem kryptoměnová komunita odhalila webovou stránku, která propagovala oficiální Trumpovu peněženku. Měla uživatelům umožnit obchodovat kryptoměny včetně $TRUMP tokenu.
Na stránce bylo rovněž uvedeno NFT tržiště Magic Eden jako partner, což projektu dodalo legitimitu. Za peněženkou stála firma Fight Fight Fight, která je spojena s Trumpovým business partnerem, Billem Zankerem.
Na stránce byla k nalezení nabídka, kdy 1 milion dolarů v $TRUMP tokenech měl být rozdistribuován prvotním uživatelům platformy. Všechno nasvědčovalo tomu, že se jedná o další iniciativu prezidenta Donalda Trumpa.
Eric Trump platformu Magic Eden varoval, že by byl opravdu opatrný používat jméno rodiny na takovéto projekty.
Pravděpodobně v reakci na toto oznámení publikovala organizace World Liberty Financial (WLFI) příspěvek, ve kterém říká, že brzy spustí vlastní kryptoměnovou peněženku.
Bloomberg krátce po incidentu informoval, že WLFI zaslala vytýkací dopis společnostem Fight Fight Fight a Magic Eden. Podle dostupných informací se měl týkat zneužijí jména Trumpovy rodiny.
Po odeslání dopisu byl projekt oficiální Trumpovy peněženky pozastaven, kdy webová stránka TrumpWallet.com přešla do režimu offline.
Role platformy Magic Eden
Šéf platformy Magic Eden, Jack Lu, ještě ten den zveřejnil na síti X příspěvek o tom, že se NFT tržiště spojilo s týmem stojícím za $TRUMP tokenem, aby spustilo oficiální Trumpovu peněženku.
Zdroj: X.com
Tweet šéfa Magic Eden ohledně Trumpovy peněženky
Tento příspěvek jasně implikuje, že Magic Eden s tímto produktem počítal. Otázkou tak zůstává, zda se špatně platforma domluvila s týmem stojícím za $TRUMP tokenem a nebo obě firmy nedostaly přímou autorizaci od Donalda Trumpa.
Firma Fight Fight Fight
Fight Fight Fight je organizace stojící za tokenem $TRUMP, kterou vede Bill Zanker, dlouhodobý partner Donalda Trumpa. Tato firma se prezentuje jako ta, která je zodpovědná za celý ekosystém kolem kryptoměny $TRUMP.
Společnost Fight Fight Fight společně s entitou CIC Digital drží 80% nabídky tokenů $TRUMP. Tyto organizace tak mají prakticky kontrolu nad celým ekosystémem kryptoměny.
Trumpův oficiální meme coin byl spuštěn na začátku roku před jeho inaugurací. Prezident pro největší držitele tokenu dokonce uspořádal slavnostní večeři.
Jedním z největších držitelů kryptoměny $TRUMP je Justin Sun, zakladatel blockchainu Tron. Do toho meme coinu údajně zainvestoval přes 40 milionů dolarů.
Konec projektu
Tato záležitost skončila v pátek, kdy Eric Trump na síti X sdílel příspěvek, ve kterém říká, že tým stojící za tokenem $TRUMP přestává pracovat na vlastní krypto peněžence.
Platforma Magic Eden pak pouze nasdílela příspěvek účtu TrumpMeme, kde stojí, že Magic Eden je skvělým partnerem a Trumpův meme coin si váží tohoto partnerství.
Zdroj: X.com
Sdílení příspěvku platformou Magic Eden
Bizarní situaci na síti X dobře popsal technologický ředitel XRP, David Schwartz.
Zmiňuje, že jak platforma Magic Eden, tak účet na sociální síti X tokenu $TRUMP oznámily Trumpovu peněženku, ale Trumpova rodina se od projektu distancovala.
Přitom za Trumpovou kryptoměnou stojí organizace Fight Fight Fight, která je vlastněna CIC Digital. Ta je naopak součástí Trumpovy organizace.
Pravděpodobně tak došlo pouze k nedorozumění mezi zainteresovanými stranami.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v rámci finanční gramotnosti vedením studentského spolku Klubu investorů na pozici Prezidenta.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.