Spotify Technology zveřejnilo výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2024, které překonaly očekávání analytiků v oblasti tržeb a ukázaly pozitivní výhled pro nadcházející období.
Po oznámení výsledků vzrostla cena akcií společnosti během následujícího obchodního dne o více než 10 %.
Silný růst tržeb i uživatelské základny
Hudební streamovací gigant oznámil tržby ve výši 4,24 miliardy eur, což překonalo očekávání analytiků, kteří odhadovali 4,14 miliardy eur. To představuje meziroční nárůst o 16 %.
Navzdory silným tržbám Spotify nedosáhlo očekávaného upraveného zisku na akcii, který činil 1,76 eura oproti předpokládaným 2,03 eura.
Za celý rok 2024 dosáhly tržby 15,6 miliardy eur, což je o 18,3 % více než v roce 2023. Zisk společnosti je 1,14 miliardy eur a je to vůbec první ziskový rok v historii existence společnosti.
K ziskům přispěla i zlepšující se hrubá marže, která v posledním období stoupla na 32,2 %
Zdroj: www.tradingview.com
Vývoj hrubé marže Spotify
Společnost zakončila čtvrtletí se silnou finanční pozicí a oznámila, že její hotovost a ekvivalenty hotovosti dosáhly 7,5 miliardy eur.
Ve čtvrtém čtvrtletí Spotify vygenerovalo volný peněžní tok ve výši 877 milionů eur, což znamená, že za celý rok 2024 dosáhl tento ukazatel 2,3 miliardy eur.
Pohled analytika XTB, Tomáše Cverny
Společnosti Spotify se velmi dobře daří získávat nové aktivní uživatele. Počet uživatelů roste napříč těmi, kteří si koupí předplatné i těmi prémiovými.
Ziskovost se u obou divizí drží na velmi solidní úrovni, což bývá u podobných společností problém. Úroveň hrubé marže by se však měla v následujících kvartálech stabilizovat kolem úrovně 31,5 %.
Byznys model Spotify je velmi dobře škálovatelný díky celkovému množství posluchačů a síle značky, což dostává společnost do role takového “hudebního” Netflixu.
Vyhlídky firmy jsou za mě pozitivní, což ale odráží i aktuální valuace.
Počet uživatelů je důvodem k optimismu
Měsíčně aktivní uživatelská základna společnosti meziročně vzrostla o 12 % na 675 milionů, zatímco počet platících předplatitelů se zvýšil o 11 % na 263 milionů.
V dalším čtvrtletí společnost předpokládá nárůst měsíčně aktivních uživatelů o 3 miliony a zvýšení počtu platících předplatitelů o 2 miliony.
Analytici Barclays označili výsledky za “další úspěšné čtvrtletí” pro streamovací společnost:
Spotify oznámilo lepší než očekávané výsledky napříč všemi klíčovými ukazateli.
Podle Barclays by pozitivní katalyzátory v roce 2025 měly udržet růst akcií Spotify i nadále.
Akcie Spotify mají silné růstové momentum a od roku 2022 prakticky kontinuálně rostou.
Tento růst znamená extrémně vysoký poměr celoročního P/E, který je aktuálně 105.
Z tohoto pohledu by se akcie mohla jevit jako silně nadhodnocená. Je to ovšem první kladná hodnota tohoto ukazatele v historii firmy, kterou nelze interpretovat v delším časovém kontextu.
Objektivnější pohled dává ukazatel P/S, který je 7,7. Toto je nevyšší hodnota ukazatele v historii firmy, což vidíme na následujícím grafu.
Zdroj: www.macrotrends.com
Ukazatel P/S pro Spotify
Oproti průměru v sektoru 12,3 je však hodnota P/S výrazně nižší. Z tohoto pohledu se zdá, že akcie má stále prostor kam růst.
Analytici serveru www.investing.com jsou však k aktuální ceně poměrně skeptičtí. 32 analytiků dává akciím Spotify průměrnou cenu 527 eur, což by vzhledem k aktuální ceně okolo 600 eur znamenalo 12% pokles.
Je ovšem nutné poznamenat, že výhledy analytiků jsou pouze orientační a u růstových titulů jako je tento se mohou velice rychle měnit.
Uvažujete o investování do akcií Spotify? Zvážit můžete brokera XTB:
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
Danění českých dividend 35% sazbou
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.