Akcie Imax v září vzrostly o pětinu a ve svém pohybu vzhůru pokračovaly i první říjnový týden. Akcie řetězce kin otevřely 1. září na ceně 15,79 dolaru a 6. října činila jejich uzavírací cena téměř 21 dolarů. Za toto období tak akcie Imax vzrostly téměř o 35 %. Index S&P 500, benchmark amerického akciového trhu, ve stejném období klesl o 4 %.
Investoři očividně začínají vidět obří světlo projektoru na konci pandemického tunelu. Společnost zahájila měsíc září kasovním trhákem z dílen marvelovských studií – Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings. Během čtyřdenního prodlouženého víkendu (díky americkému Svátku práce) Imax uvedením tohoto filmu do kin vydělal 13,6 milionů dolarů, přičemž jeho celkové tržby dosáhly 16,8 milionů dolarů, což je nejlepší víkend od začátku pandemie.
Tato zpráva se objevila v médiích v návaznosti na zprávu o výsledcích hospodaření společnosti za druhé čtvrtletí, která byla zveřejněna koncem července a ukázala, že Imax dosahuje v letošním roce slibnějších čísel. Tržby ve výši 51 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 475 %, a EBITDA ve výši 8,7 milionu dolarů, což je o 147,3 % více než ve stejném období loňského roku.
Imax se stále opírá o uvádění globálních blockbusterů do kin
Zdá se, že je Imax připraven na kompletní znovuotevření kin, ať už to bude kdykoli. Kromě úspěchu v září už vykazuje i zajímavá říjnová čísla. Společnost uvedla, že film z produkce Sony a Marvel Venom: Let There Be Carnage vydělal při svém říjnovém debutu v Imaxu o úvodním víkendu 9,6 milionů dolarů.
Jednou z výhod, jež byla v průběhu pandemie překážkou, kterou má Imax oproti konkurenční společnosti AMC Entertainment Holdings (mj. oblíbenou meme akcií) a dalším řetězcům kin, je pokračující důraz na akční trháky. Filmy jako nedávno uvedený Black Widow and No Time to Die zkrátka musí být uváděné v kinech, na rozdíl od praxe z posledních měsíců, kdy se řada “levnějších” filmů začala uvádět rovnou na streamovacích platformách.
Blockbustery Imaxu jsou typy filmů, na které se společnost specializuje (filmy určené pro věrné návštěvníky kin), a to ji do jisté míry izoluje od cenových tlaků streamování a produkce videí na vyžádání. Má také výhodu v globálním dosahu, který jí poskytuje větší diverzifikaci podnikání, protože jejích 1 654 kin je rozmístěno v 85 zemích, zatímco AMC má 950 kin v 15 zemích.
Podíváme-li se na ohodnocení, akcie Imax se obchodují za přibližně 7násobek ročních tržeb, zatímco akcie AMC za 12násobek. Hodláte-li tak investovat do nějaké akcie reprezentující řetězce kin – akcie, které by mohly těžit z postpandemického oživení, jeví se akcie Imax stále zajímavěji navzdory faktu, že jejich cena od začátku září o více než třetinu vzrostla.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.