Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Podle generální ředitelky Mary Barraové může GM do roku 2025 dohnat Teslu v prodeji elektromobilů

Publikováno
Podle generální ředitelky Mary Barraové může GM do roku 2025 dohnat Teslu v prodeji elektromobilů
Zdroj: depositphotos.com

“General Motors může do roku 2025 dohnat Teslu v prodeji elektromobilů v USA,” řekla CNBC generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti Mary Barra.

Barraová uvedla, že příliv nových produktů, včetně brzy uvedených pick-upů GMC Hummer a Cadillac Lyriq a připravovaného crossoveru Chevrolet, pomůže společnosti porazit Teslu. Tyto vozy jsou součástí plánu GM vydat do roku 2025 nejméně 30 elektrických vozidel.

„Jsem velmi spokojená, protože když lidé usednou do našich vozidel, jsou prostě ohromeni, takže je budeme uvádět na trh a budeme prostě pracovat tak dlouho, dokud nebudeme jedničkou na trhu s elektromobily,“ řekla ředitelka.

Po letech, kdy Tesla dominovala prodeji elektromobilů v USA, její podíl na trhu klesá. Očekává se, že podíl Tesly na domácím trhu s elektromobily klesne z loňských 79 % na 56 % v roce 2021. Podle IHS Markit se její podíl bude nadále snižovat až na 20 % v roce 2025, protože větší automobilky, jako je právě General Motors, představí řadu nových vozidel.

GM již dříve předpokládalo, že jeho tržby z prodeje elektromobilů vzrostou z přibližně 10 miliard dolarů v roce 2023 na 90 miliard dolarů ročně do roku 2030, protože společnost uvede na trh nové modely. Na to, aby mohla tradiční automobilka zaplavit americké silnice svými elektromobily, se také náležitě připravuje.

General Motors plánuje instalaci 40 000 dobíjecích stanic pro elektromobily po celé Severní Americe

GM hodlá na podporu svého ambiciózního plánu – vyprodukovat 30 modelů elektrických vozidel do roku 2025 – investovat téměř 750 milionů dolarů do nabíjecí infrastruktury, která pomůže přilákat řidiče k elektrifikovaným modelům. Nainstaluje až 40 000 nabíječek pro elektromobily po celé Severní Americe ve spolupráci s prodejci automobilů.

V rámci partnerského programu bude GM dodávat nabíjecí zařízení prodejcům automobilů po celých Spojených státech a Kanadě. Tito prodejci budou pracovat na vytipování vhodných lokalit pro umístění nabíječek a instalaci infrastruktury. GM poskytne každému prodejci až 10 nabíjecích stanic Ultium, které může rozmístit ve svém okolí. Automobilka uvedla, že dealerům také pomůže zažádat o vládní podporu a další programy financování instalace nabíječek.

GM se rozhodla spolupracovat s dealery v rámci tohoto plánu – nazvaného Dealer Community Charging Program – protože se často již angažují ve svém okolí, řekl v nedávném rozhovoru Alex Keros, hlavní architekt infrastruktury pro elektromobily společnosti General Motors.

„Dealeři jsou již ve svých komunitách docela aktivní, mají s nimi skvělé vztahy, dobře je znají, a tak proč je nevyužít?“

Nová infrastruktura se bude jmenovat Ultium Chargers, takže bude mít jasnou značku GM, ale na rozdíl od sítě Supercharging společnosti Tesla nebude 40 000 nových nabíječek GM exklusivní sítí. Keros naznačil, že automobilka nemá zájem vydat se cestou exkluzivní sítě, která by podpořila pouze prodej elektromobilů značky General Motors. Jejich hlavním zájmem je rozšíření elektromobily jako celku.

Nabíječka elektromobilů pro domácí využití? Žádný problém

Automobilka rovněž uvede na trh tři inteligentní nabíječky Ultium Level 2 pro domácí i komerční použití, které byly vyvinuty a vyrobeny ve spolupráci se společností CTEK zabývající se nabíjením elektromobilů. Dvě z nich budou mít kapacitu 11,5 kW a třetí bude jednotka o výkonu 19,2 kW, která se nejlépe hodí k napájení připravovaných pick-upů GMC Hummer nebo Cadillac Lyriq. Tyto nabíječky budou využívány v rámci Dealer Community Charging Program, ale budou vhodné i pro použití v domácnostech.

Nabíječky budou mít funkce Wi-Fi a Bluetooth, výkonnější jednotka pak bude vybavena přizpůsobitelnou obrazovkou. Stanice budou také schopny vyvažovat zátěž, což znamená, že každá jednotka může bezpečně koordinovat tok energie do vozidla. Například při instalaci v obydlí to může znamenat vyrovnávání toku elektřiny mezi vozidlem a dalšími domácími elektrickými spotřebiči.

Prostřednictvím aplikace GM Ultium Charge 360 budou moci zákazníci získat údaje o stavu nabíječky, nastavit plán nabíjení a zobrazit další statistiky o historii nabíjení. Aplikace již nyní umožňuje řidičům vyhledávat nabíječky v sedmi sítích v Severní Americe, včetně Greenlots, Blink, FLO, ChargePoint, EVgo, EV Connect, Greenlots a SemaConnect. Automobilka odmítla poskytnout další podrobnosti o tom, jak by se nabíjení mohlo lišit mezi vozy GM a vozy jiných značek, pouze uvedla, že každý elektromobil bude kompatibilní.

GM plánuje, že nabíjecí jednotky budou k dispozici příští rok, současně se spuštěním komunitního nabíjecího programu. Zákazníci budou moci zahrnout náklady na nabíječku do svého leasingu nebo smlouvy s GM Financial.

Automobilka postupuje rychle, aby se jí podařilo dosáhnout výše uvedeného cíle uvést na trh 30 elektromobilů do roku 2025. Do téhož roku plánuje investovat 35 miliard dolarů do elektromobilů a automatizovaných technologií.

Jak budou na připravovaný útok na trh s elektromobilitou reagovat akcie General Motors a akcie Tesla je otázkou. Z hlediska hojně využívaného P/E poměru jsou však aktuálně (k 2. 11. 2021) akcie GM 50x levnější než akcie Muskovy společnosti.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.