FinexAnalýzyAI nebo káva? Souboj 2 růstových hvězd o přízeň investorů
AI nebo káva? Souboj 2 růstových hvězd o přízeň investorů
Alphabet investuje miliardy do cloudu a AI a akcie společnosti utěšeně rostou. Dutch Bros chystá zdvojnásobení provozoven, ale i přes růst tržeb, akcie poklesly. Je čas k nákupu?
Alphabet a Dutch Bros se těší značnému zájmu investorů, kteří se zajímají o růstové akcie, a to díky svým inovativním strategiím, které dosud vedly k dlouhodobým ziskům.
Akcie obou společností ale v poslední době nabízí odlišný příběh. Která z nich je aktuálně lepší investicí?
Alphabet sází na AI
Alphabet, mateřská společnost Googlu, je technologickým titánem, který si většina lidí spojí s vyhledávačem.
Google ovládá více než 90 % celosvětového trhu s vyhledávači.
S prohlížečem Chromea operačním systémem Android, které mají více než 70% podíl na trhu, slouží Google jako důležitá internetová brána, s výjimkou Číny.
Alphabetu se ale mimořádně daří i v oblasti umělé inteligence a cloudových inovací.
Navzdory počátečním obavám Alphabet integroval inovace AI, jako je Circle to Search a AI Overviews, čímž zlepšil interakci s uživateli a posílil svou digitální reklamní síť.
Spuštění Gemini for Business staví Alphabet do pozice silného konkurenta Microsoftu v oblasti umělé inteligence.
Pozoruhodný je vývoj v oblasti cloud computingu, kdy Google Cloud zaznamenal 32% nárůst tržeb a v posledním čtvrtletí dosáhl 13,6 miliardy dolarů. Provozní příjmy Google Cloud se více než zdvojnásobily a dosáhly 2,8 miliardy dolarů.
Celkové tržby rostly meziročně o 14 % a dosáhly 96,5 miliardy dolarů. Provozní zisk dosáhl růstu o 14,8 %.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Alphabet
Aby podpořil rostoucí poptávku, zvýší Alphabet v roce 2025 kapitálové výdaje o 10 miliard dolarů na 85 miliard dolarů. Cílem této strategie je posílit infrastrukturu Google Cloud a poskytovat služby většímu počtu podniků.
Když vezmeme do úvahy rozsah aktivit, které Alphabet má (včetně Waymo, kvantové výpočetní techniky atd.), není překvapením, že akcie této firmy jsou v jasném rostoucím trendu.
Zároveň ale jsou oceněné s forwardovým poměrem P/E pod 23 na základě odhadů pro rok 2026, což je pro růstovou akcii poměrně rozumné.
Dutch Bros je silným hráčem v sektoru spotřebního zboží se zaměřením na trh s kávou.
Má více než 1 000 provozoven ve 20 státech USA, přičemž do roku 2029 plánuje tento počet zdvojnásobit a usiluje o dosažení cíle 2 000 prodejen.
Model malých provozoven typu drive-thru Dutch Bros je nákladově efektivní a ziskový a generuje působivé průměrné objemy přes 2 miliony dolarů.
Společnost plánuje v letošním roce přidat nejméně 160 dalších prodejen a udržet si tak kladné volné peněžní toky.
Celkové tržby rostly v posledním čtvrtletí o 27,9 % a dosáhly 415 milionů dolarů. Provozní zisk stoupl o 69 % na celkových 54 milionu dolarů.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Durch Bros
Vzhledem k tomu, že tržby z prodeje potravin nedosahují ani 2 % celkových tržeb, je zde prostor pro růst, neboť první testy teplých jídel během snídaňových hodin se ukazují jako slibné.
Akcie Dutch Bros byly uvedeny na burzu prostřednictvím IPO v roce 2021. Od svého vrcholu z února 2025 klesly přibližně o 35 %. To se s ohledem na vyhlídky zdá být poměrně atraktivní sleva.
Poměrové ukazatele ale naznačují, že nacenění je stále vysoké. Poměr P/E na úrovni 115 je nesmírně vysoko a pochopitelně značně nad průměrem sektoru, který je 27. To dává prostor k dalšímu potenciálnímu poklesu ceny akcie.
Nejbližší support se nachází na úrovni 47,7 dolarů, Pokud jej akcie prorazí, mohla by pak podle technické analýzyklesnout až k 35 dolarům za akcii. Tato cena by pak mohla být zajímavá i pro hodnotové investory.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.