Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Nyní nastal čas vsadit na tyto 2 technologické akcie ve slevě! Proč?
I přes nedávné neúspěchy mají tyto dva tituly slibné vyhlídky. Díky strategickým plánům nabízejí investorům atraktivní příležitost levné koupě s potenciálem značného růstu.
![Nyní nastal čas vsadit na tyto 2 technologické akcie ve slevě! Proč?](https://cdn.finex.cz/wp-content/uploads/2024/02/cloud-computing-cloudove-technologie-951x530-c-default.jpg)
Index Nasdaq Composite vzrostl za poslední rok o 32 %, což odráží rostoucí zájem o rizikovější investice v posilující americké ekonomice.
Ne všechny růstové akcie však zaznamenaly stejný vzestup. Společnosti Roku a Toast navzdory svému slibnému růstovému potenciálu za indexem zaostávají. To může představovat lákavý vstupní bod pro investory.
Roku
Akcie společnosti Roku, která provozuje platformu pro streamování televizního vysílání, v posledních 12 měsících stagnují. Společnost je však připravena na výrazný růst.
Některé investory odradily obavy z tvrdé konkurence na trhu chytrých televizorů a z pomalého růstu tržeb. Jako velká hrozba se zdála být akvizice Walmartu, který koupil za 2,3 miliardy dolarů Vizio. Vizio totiž vyrábí chytré televizory, ovšem bez integrace Roku TV.
Strach z dopadu transakce na tržby Roku se však jeví jako přehnaný, zejména s ohledem na možné regulační překážky.
Roku si udržuje dominantní podíl připojených televizí v USA a účinně konkuruje velkým hráčům, jako jsou Google, Amazon, Apple a systémy od společností Samsung a LG Electronics.
Záměrná strategie společnosti prodávat hardware se ztrátou, aby rozšířila svou uživatelskou základnu, se vyplatila a společnost se nyní může pochlubit 80 miliony uživatelských účtů a 29,1 miliardami hodin streamování.
Tento přístup staví Roku do pozice, která jí v budoucnu umožní získat vyšší příjmy z reklamy, což ze současné ceny akcií činí poměrně atraktivní nabídku pro investory sledující potenciální růst.
Kromě toho se očekává, že tržby společnosti , které jsou primárně tvořeny prodejem reklamy, se v druhé polovině roku 2024 prudce zotaví v souladu s růstem celého reklamního trhu, který se postupně zbavuje inflačního tlaku.
Toast
Toast prodává svou cloudovou platformu, která pomáhá majitelům a provozovatelům restaurací s jejich řízením. Platforma pomůže se vším od zpracování plateb a zveřejňování jídelních lístků až po sledování zásob surovin a navrhování marketingových kampaní založených na datech.
Platforma zaznamenala ve čtvrtém čtvrtletí meziroční nárůst tržeb o 35 %, spolu se snižujícími se ztrátami a silným volným cash flow.
Se 106 000 zákaznickými místy – 34% nárůst oproti předchozímu roku – využívá Toast jako marketingovou strategii k přilákání zákazníků levný hardware.
Akcie Toast zaznamenaly za poslední rok 7% nárůst ceny, ale stále se obchoduje téměř 70 % pod svým historickým maximem z roku 2021 za pouhý 3násobek tržeb (P/S ratio).
Ocenění akcií na úrovni pouhého trojnásobku tržeb se zdá být konzervativní, zejména u softwarové společnosti, která zažívá silný růst a kde dvouciferný poměr ceny k tržbám není neobvyklý.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.