FinexAkcieNečekaný lídr trhu: Šokující čísla dodávek elektromobilů za první pololetí!
Nečekaný lídr trhu: Šokující čísla dodávek elektromobilů za první pololetí!
Zeekr předběhla Nio a Xpeng v dodávkách elektromobilů za první polovinu roku 2024, když dosáhla úctyhodných 87 870 vozů. To z ní činí lídra mezi čínskými výrobci kótovanými na burze v USA.
Čínská společnost Zeekr vyrábějící elektromobily oznámila, že v červnu dodala rekordní počet vozidel, čímž se její dodávky za první pololetí staly největšími mezi čínskými společnostmi kótovanými na burze v USA, které prodávají pouze elektromobily.
Zeekr je dceřinou společností Geely, která vlastní také slavné značky jako Volvo a Lotus, dodala minulý měsíc 20 106 vozů, čímž se počet dodaných vozů od počátku roku zvýšil na 87 870.
To je o něco více než Nio (87 426 dodávek), ačkoli Nio se i nadále zotavovala z pomalého výkonu na začátku roku a v červnu dodala rekordních 21 209 vozů.
Xpeng zůstal zaostávajícím výrobcem, který v prvních šesti měsících roku dodal celkem 52 028 vozů, z toho 10 668 v červnu. Xpeng se však může pochlubit pokročilou autonomní technologií, která mu poskytuje konkurenční výhodu na trhu s elektrickými vozidly.
Při započtení hybridních vozů zvítězilo Li Auto, které zůstalo s velkým náskokem na čele. V červnu dodalo 47 774 vozů a celkem za první pololetí 188 981 vozů. Většina vozů společnosti je vybavena palivovou nádrží, která prodlužuje dojezd na baterie.
Hybridy nabízí také značka Aito, kterou Huawei vyvinula společně s výrobcem automobilů Seres a která v prvních šesti měsících roku dodala 184 286 vozů.
Xiaomi dodalo více než 10 000 vozů
Xiaomi vyrábějící chytré telefony a domácí spotřebiče uvedlo, že v červnu dodalo více než 10 000 vozů, čímž se celkový počet dodávek zvýšil na více než 25 000 od konce března, kdy společnost kótovaná na burze v Hongkongu uvedla na trh svůj elektrický model SU7.
BYD dodal v první polovině roku hned 1,6 milionu osobních vozidel na novou energii, což je o téměř 29 % více než před rokem. Plug-in hybridní vozy měly o něco větší podíl než elektromobily na baterie a zaznamenaly rychlejší růst, a to 39,5 % oproti 17,7 % u vozů pouze na baterie.
Info
BYD, podporovaný známým investorem Warrenem Buffettem, se stal lídrem v oblasti nových energeticky šetrných vozidel díky své schopnosti masové výroby a inovacím v technologii baterií
To odráží, jak velkou část prodeje nových energetických šetrných vozidel v Číně tvoří vozy s hybridním pohonem, a nikoliv čistě bateriové vozy, protože obavy z dojezdu jsou pro čínské spotřebitele stále největším problémem.
Hlavním problémem jsou nabíjecí proces
“Automobilky musí zlepšit proces nabíjení baterií,” uvedl minulý týden na konferenci Wan Gang, muž, který stojí v čele čínské strategie pro elektromobily.
Poznámka
Wan Gang, bývalý čínský ministr vědy a techniky, je považován za otce čínského průmyslu elektromobilů a jeho slova mají v tomto odvětví velkou váhu.
Podle údajů Čínské asociace osobních automobilů, která poskytuje údaje v polovině měsíce za předchozí měsíc, se prodej energeticky šetrných vozidel v Číně letos zvýšil a v květnu tvořil 47 % všech prodaných osobních automobilů.
To je významný nárůst oproti 32 % na začátku roku.
V rámci snahy o zvýšení spotřeby Čína letos zahájila politiku výměny, která má podpořit prodej nových energetických vozidel. Mnoho místních společností také snížilo ceny, aby si udržely konkurenceschopnost, a na pekingském autosalonu, který skončil 5. května, odhalily nové vozy.
Čínská vláda se snaží podporovat trh s elektromobily nejen finančními pobídkami, ale i investicemi do infrastruktury nabíjecích stanic, což je klíčový faktor pro růst tohoto odvětví
Uvažujete o investování do čínských akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.