Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Nečekaný lídr trhu: Šokující čísla dodávek elektromobilů za první pololetí!

Zeekr předběhla Nio a Xpeng v dodávkách elektromobilů za první polovinu roku 2024, když dosáhla úctyhodných 87 870 vozů. To z ní činí lídra mezi čínskými výrobci kótovanými na burze v USA.

Nečekaný lídr trhu: Šokující čísla dodávek elektromobilů za první pololetí!
Zdroj: Depositphotos.com

Čínská společnost Zeekr vyrábějící elektromobily oznámila, že v červnu dodala rekordní počet vozidel, čímž se její dodávky za první pololetí staly největšími mezi čínskými společnostmi kótovanými na burze v USA, které prodávají pouze elektromobily.

Zeekr je dceřinou společností Geely, která vlastní také slavné značky jako Volvo a Lotus, dodala minulý měsíc 20 106 vozů, čímž se počet dodaných vozů od počátku roku zvýšil na 87 870.

To je o něco více než Nio (87 426 dodávek), ačkoli Nio se i nadále zotavovala z pomalého výkonu na začátku roku a v červnu dodala rekordních 21 209 vozů.

Xpeng zůstal zaostávajícím výrobcem, který v prvních šesti měsících roku dodal celkem 52 028 vozů, z toho 10 668 v červnu. Xpeng se však může pochlubit pokročilou autonomní technologií, která mu poskytuje konkurenční výhodu na trhu s elektrickými vozidly.

Aktuální vývoj ceny akcií Xpeng

Načítání
Načítání
Koupit akcie XPeng! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Při započtení hybridních vozů zvítězilo Li Auto, které zůstalo s velkým náskokem na čele. V červnu dodalo 47 774 vozů a celkem za první pololetí 188 981 vozů. Většina vozů společnosti je vybavena palivovou nádrží, která prodlužuje dojezd na baterie.

Hybridy nabízí také značka Aito, kterou Huawei vyvinula společně s výrobcem automobilů Seres a která v prvních šesti měsících roku dodala 184 286 vozů.

Xiaomi dodalo více než 10 000 vozů

Xiaomi vyrábějící chytré telefony a domácí spotřebiče uvedlo, že v červnu dodalo více než 10 000 vozů, čímž se celkový počet dodávek zvýšil na více než 25 000 od konce března, kdy společnost kótovaná na burze v Hongkongu uvedla na trh svůj elektrický model SU7.

BYD dodal v první polovině roku hned 1,6 milionu osobních vozidel na novou energii, což je o téměř 29 % více než před rokem. Plug-in hybridní vozy měly o něco větší podíl než elektromobily na baterie a zaznamenaly rychlejší růst, a to 39,5 % oproti 17,7 % u vozů pouze na baterie.

Info

BYD, podporovaný známým investorem Warrenem Buffettem, se stal lídrem v oblasti nových energeticky šetrných vozidel díky své schopnosti masové výroby a inovacím v technologii baterií

To odráží, jak velkou část prodeje nových energetických šetrných vozidel v Číně tvoří vozy s hybridním pohonem, a nikoliv čistě bateriové vozy, protože obavy z dojezdu jsou pro čínské spotřebitele stále největším problémem.

Hlavním problémem jsou nabíjecí proces

“Automobilky musí zlepšit proces nabíjení baterií,” uvedl minulý týden na konferenci Wan Gang, muž, který stojí v čele čínské strategie pro elektromobily.

Poznámka

Wan Gang, bývalý čínský ministr vědy a techniky, je považován za otce čínského průmyslu elektromobilů a jeho slova mají v tomto odvětví velkou váhu.

Podle údajů Čínské asociace osobních automobilů, která poskytuje údaje v polovině měsíce za předchozí měsíc, se prodej energeticky šetrných vozidel v Číně letos zvýšil a v květnu tvořil 47 % všech prodaných osobních automobilů.

To je významný nárůst oproti 32 % na začátku roku.

V rámci snahy o zvýšení spotřeby Čína letos zahájila politiku výměny, která má podpořit prodej nových energetických vozidel. Mnoho místních společností také snížilo ceny, aby si udržely konkurenceschopnost, a na pekingském autosalonu, který skončil 5. května, odhalily nové vozy.

Čínská vláda se snaží podporovat trh s elektromobily nejen finančními pobídkami, ale i investicemi do infrastruktury nabíjecích stanic, což je klíčový faktor pro růst tohoto odvětví

Uvažujete o investování do čínských akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.