Podle odhadů banky JPMorgan Netflix v příštích několika letech vydělá velké peníze díky spuštění svého nového levnějšího předplatného s reklamami. Netflix se chystá spustit předplacenou možnost streamování podporovanou reklamou do konce roku. Společnost se rozhodla nabídnout zákazníkům levnější variantu předplatného poté, co v březnovém čtvrtletí ztratila 200 000 uživatelů.
V červnovém čtvrtletí pak počet předplatitelů klesl dokonce o 970 000. Pokračující úbytek předplatitelů přichází v době ekonomické nejistoty mnoha domácností, kdy je inflace stále výrazně zvýšená a rostou náklady na energie stejně jako obavy z recese.
Již v příštím roce by mohlo levnější předplatné využít 7,5 milionu zákazníků
Analytik JP Morgan Doug Anmuth odhaduje, že by Netflix mohl v roce 2023 získat 7,5 milionu uživatelů předplatného podporovaného reklamou v regionu severní Ameriky. To samo o sobě pomůže v roce 2023 zvýšit tržby z reklamy o 600 milionů dolarů. Anmuth očekává, že tato čísla do roku 2026 ještě vzrostou, protože Netflix bude schopný lépe reklamu prodávat.
Anmuth se domnívá, že do roku 2026 bude mít Netflix na trzích v USA a Kanadě 22 milionů předplatitelů streamovací služby s reklamou a jeho tržby z reklamy dosáhnou 2,65 miliardy dolarů.
Optimismus na Wall Street ohledně finančního dopadu přicházejícího reklamního segmentu Netflixu v posledních měsících výrazně podpořil akcie Netflix. Akcie tohoto streamovacího giganta za poslední tři měsíce vzrostly o cca 22 % a překonaly tak 4% pokles indexu S&P 500.
“Vzhledem k nedávnému sníženému počtu předplatitelů je reklama klíčová pro opětovný růst příjmů Netflixu, rozšíření adresovatelného trhu předplatného a dosažení vyšší ziskovosti,” vysvětlil Anmuth.
V prvních dvou čtvrtletích roku společnost přišla o více než milion předplatitelů, protože ekonomika zpomalila a spotřebitelé šetřili. Na trendech v počtu předplatitelů Netflixu se podepsal i nárůst mobilních zařízení po pandemii covid-19 a také vzestup konkurenčních streamovacích platforem společností Disney a Paramount.
Existuje reálná šance, že Netflix nabídne spotřebitelům u předplatného podporovaného reklamou takovou cenovou hladinu, díky níž vytvoří nový smysluplný byznys. Proto akcie Netflix opět ožily. Navzdory nedávnému růstu se však stále jedná o jednoho z nevětších poražených letošního roku.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.