FinexAkcieNa propadu Tesly se vydělávají miliardy! Jak můžete vydělat i vy?
Na propadu Tesly se vydělávají miliardy! Jak můžete vydělat i vy?
Tesla zažívá brutální propad! Akcie se od prosince zřítily na polovinu a hedgeové fondy si mnou ruce – na sázkách proti Tesle vydělaly už 16,2 miliardy dolarů. Přijde ještě hlubší pád?
Hedgeové fondy vydělaly již 16,2 miliardy dolarů díky sázkám na pokles cen akcií Tesly, jejichž hodnota se za poslední tři měsíce propadla na polovinu.
Obchodníci, kteří vsadili na pád akcií, začali realizovat zisky od chvíle, kdy akcie Tesly dosáhly svého maxima 17. prosince, jak vyplývá z dat společnosti S3 Partners.
Za stejné období tržní kapitalizace automobilky klesla o více než 700 miliard dolarů a čisté jmění Elona Muska se snížilo o více než 100 miliard dolarů.
Na Tesle se negativně projevuje Muskova politická angažovanost
Výrazný propad způsobily mimo jiné Muskova veřejná vyjádření v evropské politice, včetně podpory krajně pravicových stran, což vedlo ke snížení prodejů Tesly v Evropě.
Rovněž rozsáhlé škrty ve federálních výdajích, které Musk provádí v roli šéfa tzv. Oddělení pro vládní efektivitu, vyvolaly negativní reakce veřejnosti.
Tesla měla velmi silnou značku a Muskovi se podařilo ji úplně zničit.
JPMorgan minulý týden snížila cílovou cenu akcií Tesly pro konec roku ze 135 na 120 dolarů s komentářem: “Je obtížné najít v historii automobilového průmyslu podobný případ, kdy by značka ztratila tolik hodnoty tak rychle.”
TIP
Pokud uvažujete o investici do akcií s vysokou volatilitou, nastavte si předem jasné hranice zisku a ztráty a dodržujte je.
Nedávné zisky short sellerů znamenají částečný obrat po období obrovských ztrát, kdy byly hedgeové fondy nuceny své pozice rušit.
Celkové papírové ztráty těchto obchodníků činily od vstupu Tesly na burzu v roce 2010 až 64,5 miliardy dolarů, a to i po započtení aktuálních zisků.
Objem shortovaných akcií roste
Počet akcií Tesly, které jsou aktuálně shortovány, vzrostl za poslední měsíc o 16,3 % na 71,5 milionu kusů, což je asi 2,6 % všech akcií společnosti.
To vše uprostřed širšího výprodeje na amerických trzích, vyvolaného obavami z ekonomických dopadů agresivních cel prezidenta Trumpa.
Výprodej akcií Tesly smazal veškeré zisky, které společnost zaznamenala po Trumpově znovuzvolení, kdy investoři spekulovali na to, že automobilka bude těžit z blízkosti Muska k Trumpovi.
TIP
Buďte opatrní s akciemi silně ovlivněnými politickými faktory, protože jejich cena může prudce reagovat na nečekané změny v politickém klimatu.
Výsledky Tesly za čtvrtý kvartál, zveřejněné koncem ledna, nesplnily očekávání analytiků. Automobilka rovněž varovala americké úřady, že Trumpova obchodní válka může vést k odvetným clům, která zvýší náklady na výrobu vozidel v USA.
Po mnoho let patřila Tesla k nejoblíbenějším akciím pro shortování, kdy bylo na jaře 2020 v této pozici asi 300 milionů akcií.
Masivní růst ceny o více než 1 500 % v období do poloviny roku 2021 ale řadu short sellerů tvrdě zasáhl, přestože někteří investoři poukazovali na odtržení ocenění od ekonomické reality.
Musk má za sebou historii provokací vůči short sellerům. Loni uvedl, že každý, kdo drží short pozici, bude “zničen”, jakmile Tesla “plně vyřeší autonomii”.
V roce 2020 na kritiku short sellera Davida Einhorna, který zpochybnil účetní metody Tesly, Musk reagoval slovy: “Duševní nemoc je tragická věc a víte, že Einhorn znamená jednorožec?”
TIP
Diverzifikujte své portfolio a nevkládejte příliš velký podíl kapitálu do jedné rizikové akcie, ať už spekulujete na růst či pokles její ceny.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.