FinexAkcieMeta Platforms: Druhá nejlevnější akcie mezi technologickými giganty s růstovým potenciálem
Meta Platforms: Druhá nejlevnější akcie mezi technologickými giganty s růstovým potenciálem
Meta Platforms se připravuje na slibný rok 2025. Díky strategickým investicím do umělé inteligence a atraktivnímu ocenění se tato společnost řadí mezi technologické giganty, kteří by investorům neměli uniknout.
Meta Platforms, mateřská společnost Facebooku a Instagramu, je technologický gigant, jehož závislost na příjmech z reklamy úzce váže jeho výkonnost na ekonomické podmínky.
Cykličnost ekonomiky je tedy pro tuto akcii určitou hrozbou.
Na druhou stranu aktuálně atraktivní ocenění společnosti představuje pro dlouhodobé investory zajímavou příležitost navzdory tomu, že akcie v roce 2024 rostla o 70 %.
Zkoumání historické výkonnosti může poskytnout náhled na potenciální budoucí výsledky společností, jako je Meta Platforms.
V letech 2019 až 2021 zaznamenala Meta Platforms výrazné zisky akcií díky silnému růstu tržeb a příznivým ukazatelům ocenění.
V tomto období se poměr ceny k zisku (P/E) a míra růstu tržeb společnosti vyrovnaly se současnými úrovněmi (k datu 31. 12. 2024 je poměr P/E 27, poměr P/S je 9), což naznačuje potenciálně slibnou budoucnost.
Prognóza růstu tržeb pro rok 2025 dosahuje 15 %.
To je ve srovnání s předchozím obdobím sice poněkud nižší číslo, stále však zůstává růst společnosti s ohledem na její velikost působivý.
Tato prognóza odráží důvěru v další ekonomický růst, což se projeví růstem spotřebitelských výdajů, které jsou pro příjmy z reklamy rozhodující. Pro Metu to je velmi dobré znamení.
Investice do umělé inteligence a infrastruktury
Oblasti umělé inteligence (AI) a rozvoje infrastruktury jsou dalším klíčovým faktorem pro budoucnost Meta Platforms.
Společnost předpokládá, že v roce 2025 dojde k “výraznému zrychlení růstu výdajů na infrastrukturu”, a to především díky investicím do AI. Tyto výdaje jsou nezbytné pro zvýšení výpočetního výkonu a získání tržního podílu v prostředí AI.
Přestože zvýšené výdaje mohou mít dopad na ziskové marže, analytici Wall Street předpokládají pro rok 2025 12% růst zisku na akcii (EPS).
To naznačuje, že strategické investice společnosti by měly přinést pozitivní výnosy, aniž by vážně ovlivnily její zisky, což potvrzuje sílu obchodního modelu této společnosti.
Konkurenční postavení mezi technologickými giganty
Ocenění Meta Platforms v porovnání s jejími kolegy ze skupiny “Magnificent Seven” -kam dále patří Nvidia, Microsoft, Apple, Amazon, Alphabet a Tesla – zdůrazňuje její atraktivitu jako investiční příležitosti.
Jako druhá nejlevnější akcie ve skupině na základě klouzavých nebo forwardových zisků totiž nabízí Meta přesvědčivou kombinaci růstového potenciálu a rozumné ceny.
Kromě toho ve třetím čtvrtletí byl růst tržeb Meta Platforms mezi těmito technologickými giganty druhý nejrychlejší, což dále upevňuje její postavení silného hráče na trhu.
Kdo tedy chce investovat do technologických titulů, Meta Platforms je firmou, která má dobře našlápnuto k tomu, aby i rok 2025 byl pro firmu rokem nadprůměrné výkonnosti, a nelze ji proto přehlédnout.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete brokera XTB:
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
Danění českých dividend 35% sazbou
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.