Společnost Amazon může být vedle zjevnějších zástupců rovněž důležitým hráčem na poli čipů s umělou inteligencí, a to je jeden z důvodů, proč si analytik společnosti D.A. Davidson myslí, že má výrazný růstový potenciál.
“Důležité je, že se domníváme, že se Amazon bude vertikálně integrovat s vlastními polovodiči, což vytváří významnou dlouhodobou cenovou výhodu,” napsal Gil Luria z D.A. Davidson ve sdělení klientům, které zdůraznilo příležitost v datových centrech Amazonu.
“I když se nadále domníváme, že Amazon letos nakoupí tolik grafických procesorů Nvidia, kolik jen bude moci, z dlouhodobého hlediska si vytvoří konkurenční výhodu, když se bude moci časem spolehnout na vlastní čipy,” pokračoval.
Podle Luriova názoru Wall Street věnuje veškerou pozornost cloudovému výpočetnímu byznysu Azure společnosti Microsoft, alespoň pokud jde o příležitosti využití generativní umělé inteligence v cloudu.
Mezitím se zdá, že investoři na druhé straně podceňují schopnost Amazonu dohnat ztrátu se svým obdobným produktem Amazon Web Services.
“Prudké tempo inovací směrem k menším modelům a vlastním čipům staví AWS do pozice, kdy může zvýšit svou schopnost usnadnit provoz aplikací generativní AI pro svou (největší) instalovanou základnu zákazníků na trhu. I když mnoho zákazníků AWS v současné době provozuje své GenAI na Azure, věříme, že přinejmenším někteří z nich by je raději přidali do svého stávajícího cloudového systému AWS, kdyby měli k dispozici ekvivalentní nabídku,” napsal.
Amazon údajně v příštích 15 letech nalije do infrastruktury datových center 150 miliard dolarů – což je částka, které se nikdo jiný než Microsoft ani nepřiblíží.
Luria má na akcie Amazonu nákupní rating a ve svém posledním sdělení zvýšil cílovou cenu z 200 na 235 dolarů. Naopak k akciím společnosti Nvidia zaujímá neutrální postoj.
Otázka je jednoduchá: Chtěli byste raději vlastnit cyklický hardwarový byznys s tržbami přibližně 100 miliard dolarů, nebo cloudový byznys s tržbami asi 100 miliard dolarů s reklamním a maloobchodním byznysem přihozeným jako bonbónek?
Luria navíc Poznamenal, že se maloobchodní podnikání Amazonu zdá být připraveno zvýšit svůj ziskový profil, protože se zmirňují kapitálové výdaje na distribuční centra.
Toto zmírnění nejen zvýší ziskové marže z e-commerce, ale také může společnosti pomoci pohodlněji vynakládat kapitálové výdaje na datová centra.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.