Zdravotnický gigant Johnson & Johnson ve své zprávě o výsledcích hospodaření z 19. 10. uvedl, že ve třetím čtvrtletí prodal vakcíny proti covid-19 za 502 milionů dolarů. Společnost zároveň zachovala výhled prodeje vakcíny pro letošní rok, kdy počítá s celkovým prodejem ve výši 2,5 miliardy dolarů.
Johnson & Johnson dosáhl lepšího než očekávaného zisku, který byl podpořen vyššími tržbami v divizích spotřebitelského zdraví, léčiv a zdravotnických prostředků.
Poznámka
Zde jsou konkrétní čísla:
Zisk: 2,60 dolaru na akcii oproti očekávaným 2,35 dolaru na akcii.
Tržby: 23,34 miliardy dolarů oproti očekávaným 23,72 miliardy dolarů
Na základě nejnovějších výsledků společnost zvýšila svůj celoroční výhled zisku na 9,77 až 9,82 dolaru na akcii z předchozích odhadů 9,60 až 9,70 dolaru na akcii. Očekávané tržby za celý rok zůstaly téměř beze změny oproti odhadům ze začátku roku, a to v rozmezí 94,1 až 94,6 miliardy dolarů. Podaří-li se společnosti naplnit tento odhad, dosáhne více než 10% meziročního růstu tržeb (82,5 miliardy dolarů v roce 2020).
Jak se dařilo jednotlivým divizím podnikání?
Spotřebitelská divize společnosti, která vyrábí produkty jako Neutrogena na mytí obličeje a Listerine, dosáhla tržeb ve výši 3,7 miliardy dolarů, což je o 5,3 % více než před rokem.
Farmaceutická divize Johnson & Johnson, která vyvinula jednodávkovou koronavirovou vakcínu, dosáhla tržeb ve výši 12,9 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 13,8 %.
Divize zabývající se výrobou zdravotnických prostředků dosáhla tržeb ve výši 6,6 miliardy dolarů, což představuje 8% nárůst. Tato divize však byla v loňském roce silně zasažena, protože pandemie koronaviru donutila nemocnice odložit plánované operace. Meziroční srovnání tržeb tak nebylo pro společnost příliš “náročné”.
Akcie Johnson & Johnson den po oznámení hospodářských výsledků vzrostly o přibližně 3 %, od začátku roku pak zatím zvýšily svou cenu cca o 5 % (k 24. 10.). Společnost je však dividendovým králem, která svou dividendu navyšuje už více než 60 let. Investoři tak na akciích Johnson & Johnson oceňují více než růst jejich ceny spíše stabilní a dlouhodobě rostoucí dividendu.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.