Jeff Bezos se opět stal nejbohatším člověkem světa, poté co akcie Tesly ve středu zaznamenaly pokles o 2,4 %. Elon Musk se tak po necelých dvou měsících přesunul se svými 190 miliardami na druhé místo.
Podle aktuálních výsledků Bloomberg Billionaires Index Musk své první místo uhájil, a to kvůli poslednímu kolu financování SpaceX, které mu přineslo dalších 11 miliard dolarů.
Jeff Bezos disponuje jměním převyšující 191 miliard dolarů
Jeff Bezos se na prvním místě žebříčku nejbohatších lidí světa držel více než 3 roky. Začátkem letošního ledna ho však (na dobu šesti týdnů) vystřídal Elon Musk, jehož bohatství tkví především ve 170 milionech akcií Tesly (TSLA).
Ty jen během loňského roku vzrostly o 743 % a přinesly svému CEO více než 106 miliard dolarů. Středeční propad akcií Tesly o 2,4 % nahrál do karet právě Bezosovi, který se se svými 191 miliardami stal opět nejbohatším člověkem světa.
Muskovo bohatství je převážně v akciích Tesly, ty jsou ale poměrně vrtkavé a proto se Elon dost možná na 1. příčce na dlouho neusadí – jak jsme psali v našem dřívějším článku.
Ve čtvrtek vzrostlo jmění Elona Muska na 200 miliard dolarů
I přes pokles akcií Tesly se na Elona Muska usmálo štěstí a poslední kolo financování SpaceX skončilo úspěchem. Celkem se společnosti podařilo získat 850 milionů dolarů, čímž její hodnota od září minulého roku vzrostla o celých 60 % na 74 miliard dolarů.
Jmění Muska následně vzrostlo o dalších 11 miliard dolarů na 200 miliard dolarů, čímž předběhl Jeffa Bezose (192,2 miliard dolarů) a uhájil svůj titul nejbohatšího člověka světa.
Do 5 nejbohatších lidí světa se řadí i:
3. místo – Bill Gates (zakladatel Microsoftu) – 136 miliard dolarů
4. místo – Bernard Arnault (CEO LVMH) – 115 miliard dolarů
5. místo – Mark Zuckerberg (zakladatel Facebooku) – 102 miliard dolarů
Blue Origin vs SpaceX-kdo bude vítězem?
Jak jsme již informovali začátkem února Jeff Bezos odstoupil z postu CEO (generálního ředitele) Amazonu (AMZN), aby se mohl plně zaměřit na své podnikání. Jako jednu ze svých nejdůležitějších aktivit označil právě společnost Blue Origin (založenou v roce 2000).
Pomocí ní chce zpřístupnit veřejnosti lety do vesmíru, a to za mnohem nižší ceny než její konkurence. Tou je i společnost Elona Muska SpaceX, která si za posledních několik let dokázala vybudovat pevné místo na trhu.
I přesto si obě společnosti navzájem konkurují a bojují hned o několik strategických kontraktů v rámci vesmírných misí pod záštitou Spojených států.
Udrží se Elon Musk na první místě žebříčku, nebo ho v budoucnu opět porazí Jeff Bezos?
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.