Finex.cz logo
Menu

Ups! Nepodporovaný prohlížeč.

Používáte zastaralý prohlížeč a proto vám stránka Finex.cz pravděpodobně nebude fungovat tak, jak by měla. Prosíme, aktualizujte si Váš internetový prohlížeč, nebo si stáhněte nějaký lepší. Váš zážitek z prohlížení internetu se mnohonásobně zlepší.

Podívat se na alternativy
Finex » Akcie » Jak to, že se akciím Shopify povedlo vyrůst v 1. polovině roku 2021 o více než 29 %?

Jak to, že se akciím Shopify povedlo vyrůst v 1. polovině roku 2021 o více než 29 %?

Jak to, že se akciím Shopify povedlo vyrůst v 1. polovině roku 2021 o více než 29 %?
Zdroj: depositphotos.com

Gigant v oblasti e-commerce se veze na vlně silného růstu tržeb i zisku a investoři vývoj společnosti náležitě oceňují. Akcie Shopify díky pozitivním hospodářským výsledkům v první polovině roku 2021 vzrostly o 29,1 %. Navázaly tak na drtivé tržní zisky, které tyto růstové akcie přinášely od začátku roku 2020. Společnost pomohla milionům nových obchodníků připojit se k revoluci v elektronickém obchodování, kterou přinesla pandemie koronaviru.

V prvním pololetí letošního roku tak akcie e-commerce společnosti zaznamenaly více než dvojnásobný růst oproti 14,4% výnosu indexu S&P 500. Akcie Shopify se tak stále obchodují blízko svého historického maxima.

Vývoj ceny akcií Shopify v první polovině letošního roku
CZK
USD
EUR
Normální graf
Logaritmický graf

Proč se akciím Shopify tak daří?

Společnost Shopify dosáhla v roce 2020 průlomových hospodářských výsledků, když její tržby meziročně vzrostly o 86 %. Co je možná ještě důležitější, podařilo se jí za celý rok dosáhnout také zisku, oproti ztrátě v roce 2019.

V prvním čtvrtletí roku 2021 růst společnosti ještě zrychlil – tržby se vyšplhaly na 988,6 milionu dolarů, což byl meziroční nárůst o 110 %, a čistý zisk vzrostl na 254,1 milionu dolarů, což je více než jedenáctinásobný nárůst. K tomu přispěl především větší objem prodaného zboží na platformě, který se více než zdvojnásobil (růst o 114 %) na 37,3 miliardy dolarů, a zvyšující se příjmy z předplatného, které vyskočily o 71 %.

Shopify také na začátku roku posílilo svou hotovostní pozici sekundární nabídkou akcií, která mu vynesla více než 1,5 miliardy dolarů. Společnost charakterizuje také solidní rozvaha s více než 7,8 miliardy dolarů v hotovosti a obchodovatelných cenných papírech a zanedbatelný dlouhodobý dluh (LT Debt/Equity = 0,1).

Není to však jen silná finanční pozice společnosti a více než pozitivní hospodářské výsledky, které zvýšily cenu jejích akcií. Na své nedávné výroční vývojářské konferenci – Shopify Unite 2021 –společnost oznámila dosud největší upgrade své platformy, který obchodníkům poskytne řadu nových funkcí a umožní jim personalizovat zážitek z nakupování více než kdykoli předtím.

Růst tržeb společnosti Shopify od března 2015 do současnosti.
Růst tržeb společnosti Shopify od března 2015 do současnosti. Zdroj: macrotrends.net

Co očekávat nyní

Shopify neusíná na vavřínech. Shopify pokračuje v představování nových hardwarových a softwarových řešení, která nejen přivádějí nové obchodníky, ale také motivují stávající zákazníky, aby na platformě zůstali. Jeho klientská základna nyní čítá více než 1,7 milionu podniků po celém světě, přičemž koncem roku 2019 jich bylo jen okolo 1 milionu.

Vedení Shopify se však snaží mírnit očekávání investorů v návaznosti na rekordní hospodářské výsledky v loňském roce. Společnost očekává, že v roce 2021 rychle porostou tržby, ale nižším tempem než v roce 2020. Shopify také předpovídá v letošním roce prudký nárůst hrubého zisku, ale plánuje agresivně investovat do svého budoucího růstu. Výrazný pokles P/E ratia, které se nyní pohybuje nad hodnotou 100, investoři nemohou očekávat. Shopify tak může být případně alternativou pro růstové investory. Hodnotoví investoři se však vzhledem k ohodnocení společnosti pravděpodobně vyhnou.

Ohodnoťte tento článek

Akcie
Komodity
Krypto
Indexy
ETF
Cena 24h
Tesla Inc. ---
N/A
ČEZ ---
N/A
Apple ---
N/A
Avast ---
N/A
Moneta ---
N/A
Komerční banka ---
N/A
Gazprom ---
N/A
RECENZE

TOP Akcioví brokeři

XTB logo
XTB★ 93 %
U 73 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
RoboMarkets logo
RoboMarkets★ 92 %
U 66.8 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
eToro logo
eToro★ 90 %
U 67 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Admirals logo
Admirals★ 89 %
U 75 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.

Velký test: Investujeme vlastní peníze do investičních platforem

Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Sledujte nás na Facebooku, ať vám nic neunikne!
Facebook icon Jít na Facebook
Finex logo