Gigant v oblasti e-commerce se veze na vlně silného růstu tržeb i zisku a investoři vývoj společnosti náležitě oceňují. Akcie Shopify díky pozitivním hospodářským výsledkům v první polovině roku 2021 vzrostly o 29,1 %. Navázaly tak na drtivé tržní zisky, které tyto růstové akcie přinášely od začátku roku 2020. Společnost pomohla milionům nových obchodníků připojit se k revoluci v elektronickém obchodování, kterou přinesla pandemie koronaviru.
V prvním pololetí letošního roku tak akcie e-commerce společnosti zaznamenaly více než dvojnásobný růst oproti 14,4% výnosu indexu S&P 500. Akcie Shopify se tak stále obchodují blízko svého historického maxima.
Společnost Shopify dosáhla v roce 2020 průlomových hospodářských výsledků, když její tržby meziročně vzrostly o 86 %. Co je možná ještě důležitější, podařilo se jí za celý rok dosáhnout také zisku, oproti ztrátě v roce 2019.
V prvním čtvrtletí roku 2021 růst společnosti ještě zrychlil – tržby se vyšplhaly na 988,6 milionu dolarů, což byl meziroční nárůst o 110 %, a čistý zisk vzrostl na 254,1 milionu dolarů, což je více než jedenáctinásobný nárůst. K tomu přispěl především větší objem prodaného zboží na platformě, který se více než zdvojnásobil (růst o 114 %) na 37,3 miliardy dolarů, a zvyšující se příjmy z předplatného, které vyskočily o 71 %.
Shopify také na začátku roku posílilo svou hotovostní pozici sekundární nabídkou akcií, která mu vynesla více než 1,5 miliardy dolarů. Společnost charakterizuje také solidní rozvaha s více než 7,8 miliardy dolarů v hotovosti a obchodovatelných cenných papírech a zanedbatelný dlouhodobý dluh (LT Debt/Equity = 0,1).
Není to však jen silná finanční pozice společnosti a více než pozitivní hospodářské výsledky, které zvýšily cenu jejích akcií. Na své nedávné výroční vývojářské konferenci – Shopify Unite 2021 –společnost oznámila dosud největší upgrade své platformy, který obchodníkům poskytne řadu nových funkcí a umožní jim personalizovat zážitek z nakupování více než kdykoli předtím.
Co očekávat nyní
Shopify neusíná na vavřínech. Shopify pokračuje v představování nových hardwarových a softwarových řešení, která nejen přivádějí nové obchodníky, ale také motivují stávající zákazníky, aby na platformě zůstali. Jeho klientská základna nyní čítá více než 1,7 milionu podniků po celém světě, přičemž koncem roku 2019 jich bylo jen okolo 1 milionu.
Vedení Shopify se však snaží mírnit očekávání investorů v návaznosti na rekordní hospodářské výsledky v loňském roce. Společnost očekává, že v roce 2021 rychle porostou tržby, ale nižším tempem než v roce 2020. Shopify také předpovídá v letošním roce prudký nárůst hrubého zisku, ale plánuje agresivně investovat do svého budoucího růstu. Výrazný pokles P/E ratia, které se nyní pohybuje nad hodnotou 100, investoři nemohou očekávat. Shopify tak může být případně alternativou pro růstové investory. Hodnotoví investoři se však vzhledem k ohodnocení společnosti pravděpodobně vyhnou.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.