Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Jak to, že se akciím Shopify povedlo vyrůst v 1. polovině roku 2021 o více než 29 %?

Jak to, že se akciím Shopify povedlo vyrůst v 1. polovině roku 2021 o více než 29 %?
Zdroj: depositphotos.com

Gigant v oblasti e-commerce se veze na vlně silného růstu tržeb i zisku a investoři vývoj společnosti náležitě oceňují. Akcie Shopify díky pozitivním hospodářským výsledkům v první polovině roku 2021 vzrostly o 29,1 %. Navázaly tak na drtivé tržní zisky, které tyto růstové akcie přinášely od začátku roku 2020. Společnost pomohla milionům nových obchodníků připojit se k revoluci v elektronickém obchodování, kterou přinesla pandemie koronaviru.

V prvním pololetí letošního roku tak akcie e-commerce společnosti zaznamenaly více než dvojnásobný růst oproti 14,4% výnosu indexu S&P 500. Akcie Shopify se tak stále obchodují blízko svého historického maxima.

Načítání
Načítání
Koupit akcie Shopify! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Proč se akciím Shopify tak daří?

Společnost Shopify dosáhla v roce 2020 průlomových hospodářských výsledků, když její tržby meziročně vzrostly o 86 %. Co je možná ještě důležitější, podařilo se jí za celý rok dosáhnout také zisku, oproti ztrátě v roce 2019.

V prvním čtvrtletí roku 2021 růst společnosti ještě zrychlil – tržby se vyšplhaly na 988,6 milionu dolarů, což byl meziroční nárůst o 110 %, a čistý zisk vzrostl na 254,1 milionu dolarů, což je více než jedenáctinásobný nárůst. K tomu přispěl především větší objem prodaného zboží na platformě, který se více než zdvojnásobil (růst o 114 %) na 37,3 miliardy dolarů, a zvyšující se příjmy z předplatného, které vyskočily o 71 %.

Shopify také na začátku roku posílilo svou hotovostní pozici sekundární nabídkou akcií, která mu vynesla více než 1,5 miliardy dolarů. Společnost charakterizuje také solidní rozvaha s více než 7,8 miliardy dolarů v hotovosti a obchodovatelných cenných papírech a zanedbatelný dlouhodobý dluh (LT Debt/Equity = 0,1).

Není to však jen silná finanční pozice společnosti a více než pozitivní hospodářské výsledky, které zvýšily cenu jejích akcií. Na své nedávné výroční vývojářské konferenci – Shopify Unite 2021 –společnost oznámila dosud největší upgrade své platformy, který obchodníkům poskytne řadu nových funkcí a umožní jim personalizovat zážitek z nakupování více než kdykoli předtím.

Růst tržeb společnosti Shopify od března 2015 do současnosti.
Růst tržeb společnosti Shopify od března 2015 do současnosti. Zdroj: macrotrends.net

Co očekávat nyní

Shopify neusíná na vavřínech. Shopify pokračuje v představování nových hardwarových a softwarových řešení, která nejen přivádějí nové obchodníky, ale také motivují stávající zákazníky, aby na platformě zůstali. Jeho klientská základna nyní čítá více než 1,7 milionu podniků po celém světě, přičemž koncem roku 2019 jich bylo jen okolo 1 milionu.

Vedení Shopify se však snaží mírnit očekávání investorů v návaznosti na rekordní hospodářské výsledky v loňském roce. Společnost očekává, že v roce 2021 rychle porostou tržby, ale nižším tempem než v roce 2020. Shopify také předpovídá v letošním roce prudký nárůst hrubého zisku, ale plánuje agresivně investovat do svého budoucího růstu. Výrazný pokles P/E ratia, které se nyní pohybuje nad hodnotou 100, investoři nemohou očekávat. Shopify tak může být případně alternativou pro růstové investory. Hodnotoví investoři se však vzhledem k ohodnocení společnosti pravděpodobně vyhnou.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.