Již ve dvou dílech jsme si ukázali nejen firmy, jaké jsou nejvíce vyhledávané velkými investory, ale i ty, jež naopak zaujaly drobné investory na platformě Robinhood. Prozatím můžeme říct, kdo našel odvahu a investoval na konci března, nemohl stoupnout vedle a dnes určitě nelituje. Otázkou je, jestli nepřišel vhodný čas na vybíraní zisků. Jaké akciové tituly lákaly malé a velké investory tentokrát?
Poznámka
TIP: Pokud jste nečetli náš první díl této mini série, rozhodně doporučujeme si ho přečíst. V článku se dozvíte vše potřebné.
7. Velcí investoři: Microsoft
Sedmé místo nepřináší žádné velké překvapení. S Microsoftem jsme se již setkali, protože patří k deváté nejvyhledávanější akcii drobných investorů. Jediná akcie z celé TOP 10, na níž se jak velcí, tak malí investoři shodli. Její podrobnější rozbor najdete zde.
Dodejme, že od zveřejnění článku tato akcie nadále roste a přesáhla hranici 212 dolarů za kus. Nelze se divit s podílem 82 % na trhu s operačními systémy v kancelářských počítačích si lze těžko představit akcii, která by představovala bezpečnější přístav v dnešních časech.
Kamery společnosti GoPro jsou jistě velmi populární spíše mezi drobnými investory, to vysvětluje sedmé místo v žebříčku. Z hlediska ekonomických fundamentů společnosti to není žádná sláva. Společnost dosahuje ročně ztráty v hodnotě desítek miliónů dolarů a vyrovnané hospodářské výsledky jsou v nedohlednu.
Sice je tato značka známá ve svém hlavním segmentu, ale musí čelit levné konkurenci z Číny. Také je otázkou, jak její produkty rozšířit mezi co nejvíce koncových uživatelů.
Kdo si bude kupovat novou kameru každý rok? Navíc tento výdaj asi nebude figurovat na seznamu nezbytných věcí v případě větší krize.
Na druhou stranu firma dokáže své akcionáře překvapit buď zdařilým novým výrobkem nebo i tržními čísly. Jistě můžeme spekulovat, že nutnost pořádání videokonferencí během koronaviru se pozitivně odrazí na výsledcích společnosti. V každém případě sázku drobných investorů na GoPro můžeme označit skutečně za sázku do loterie a spoléhání na náhodu, než jako promyšlenou investici do budoucnosti.
U této firmy bychom měli velmi zbystřit. Jedná se o jednu ze strategicky nejzajímavějších akcií z TOP 10. Salesforce.com je firma specializující se na vývoj softwaru a technologických řešení z oblasti řízení vztahů se zákazníky (tzv. Customer Relationship Management, velmi často zkracováno na CRM).
Firma je velmi činná na poli umělé inteligence a správy cloudových služeb, zaměřuje se na rozvoj a podporu eshopu i marketingu na sítích. Tradiční prodejci v kamenných obchodech zažívají velmi těžké časy a možná mnoho z nich koronakrizi nepřežije.
Pro většinu firem nebude online podnikání otázkou volby, ale životní nutností. Právě Salesforce se již na nové potenciální zákazníky těší a ti stávájící jistě uvažují o přikoupení dalších služeb Salesforce.
Z hlediska finančních fundamentů společnost dosáhla obratu 17 miliard dolarů a hrubý zisk 12 miliard, což ukazuje na výbornou marži u produktů, která dosahuje 70 %. Čistý zisk pro akcionáře dosáhl 126 milionů dolarů. Navíc cena akcií se nachází v růstovém kanálu. Od krize v březnu se z úrovně 140 dolarů vyšplhala na 200 dolarů za kus. Růstu na úroveň 220 dolarů jí nic nebrání.
V neposlední řadě je potřeba zmínit, že tato americká firma uzavřela v červnu strategické partnerství s německým Siemensem. Potenciál pro další růst trhu je zajištěn.
Drobní investoři neváhali s nákupem další spekulativní akcie, která byla velmi zasažena koronavirem jako celé její odvětví, a tím je turistika. Společnost Carnival Corporation provozuje přes 700 velkých výletních lodí po celém světě. K této své hlavní činnosti přidává i možnost zakoupení pobytů v luxusních hotelech. Ty dnes zejí prázdnotou. Společnost měla ještě v roce 2019 čistý zisk 3 miliardy dolarů, ten letošní je však ve hvězdách.
Společnost přerušila veškerou svou činnost 13. března, následně každý měsíc zastavení činnosti prodloužila o jeden měsíc. Naděje pohasly na konci června, kdy společnost ohlásila, že nejbližší datum pro obnovení činnosti je 30. září, a zrušila všechny lístky na plavby o prázdninách. Stávající rok bude pro tuto firmu více než katastrofický.
Zmiňovaná situace se odráží i na ceně akcií. Na začátku roku se dala pořídit za 43 dolarů, následoval prudký pád na 9 dolarů v březnu a dnes se obchoduje okolo 15 dolarů. Tak jako jiné akcie z našeho seznamu, zatím tato společnost bohužel nezažila strmý růst.
Carnival může být zajímavou investicí, pokud by společnost nezkrachovala v budoucnu. Obnovení činnosti bude trvat víc než dva roky. Kdo má nervy a chce tuto akcii držet dlouhodobě, tak může.
Co vy a výše zmíněné akciové tituly? Využili jste příležitosti v koronavirové krizi? Máte zainvestováno nebo teprve plánujete? Podělte se s námi a ostatními čtenáři níže v komentářích. Příště se podíváme na první pětku vyhledávaných podniků během koronakrize. Rozhodně se máte na co těšit!
Publicista a investor s více než desetiletou praxí.
První zkušenosti získal na pražské burze. Následně se specializoval na evropské, zejména francouzské, a zámořské trhy. V současné době se zaměřuje především na hodnotové investování, přičemž při svém rozhodování zohledňuje měnovou politiku a geopolitickou situaci ve světě.
Doktorát z filosofie získal v Paříži. Rád píše o slavných investorech a snaží se poučit z jejich rozhodnutí. Věří, že je vždy užitečné napodobovat ty nejlepší v oboru. Mezi jeho oblíbené investory patří Ray Dalio, Warren Buffett, Michael Burry a Charles Gave.
„Chcete-li na trzích vydělávat peníze, musíte myslet samostatně a být skromní.“ – Ray Dalio
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.