FinexAkcieHluboký pád o desítky procent! Mají tyto AI akcie ještě budoucnost?
Hluboký pád o desítky procent! Mají tyto AI akcie ještě budoucnost?
Tržby společnosti SoundHoud ve třetím čtvrtletí vzrostly o 68 %, akcie se ale prudce propadly. Je to jedinečná příležitost k nákupu nebo hrozí ještě větší pokles?
AI společnosti nám už mnohokrát dokázaly, jak výrazných růstů umí jejich akcie v poměrně krátkém čase dosáhnout.
Společnosti jako Nvidia (NVDA) nebo Palantir (PLTR) investorům v horizontu 2-3 let doručily extrémní zhodnocení v řádech stovek procent.
Ačkoliv po takových růstech vždy přichází vystřízlivění a obavy z přehřátí trhu, mnoho investorů v AI sektoru hledá další příležitosti – akcie, které mohou zopakovat růstový příběh Nvidie či Palantiru.
Jedním z jmen, která jsou v tomto kontextu často skloňována, je i americká společnost SoundHound (SOUN).
SoundHound je jedním z lídrů trhu v oblasti konverzační umělé inteligence. Hlasoví asistenti, které společnost vyvíjí, nacházejí uplatnění ve zdravotnictví, financích, automobilovém průmyslu, pohostinství a mnoha dalších odvětvích.
S tržní kapitalizací okolo 4,7 miliardy dolarů se sice SoundHound řadí mezi menší firmy AI sektoru, ve vývoji konverzační umělé inteligence je ale jedničkou.
Produkty společnosti v současnosti implementuje stále více podniků; mezi nimi i velké bankovní instituce, automobilky či známé fast-foody.
Jedním z nedávných úspěchů SoundHoundu je uzavření partnerství se společností OpenTable, která propojuje uživatele až s 60 000 restauracemi na celém světě.
Uživatelé si budou moct díky hlasovému AI asistentovi zařídit rezervaci ve svém oblíbeném podniku i při řízení.
SoundHound úspěšně získává nové zákazníky. Díky více než 200 navázaným partnerstvím společnost v posledních letech zažila raketový růst. V roce 2024 její akcie vyrostly o více než 1 000 %.
“Svět se hýbe vstříc AI agentům. Byl čas, kdy každý podnik potřeboval webové stránky, poté potřeboval mobilní aplikaci, a nyní je čas, kdy podniky potřebují AI agenty,” vysvětluje význam společnosti její spoluzakladatel a CEO, Keyvan Mohajer.
Akcie na horské dráze
Po úspěšném roce 2024, přišel začátkem tohoto roku dramatický pád. Do konce března 2025 akcie klesly o zhruba 70 %.
Podobný scénář se opakoval i v říjnu tohoto roku: Po té, co se akcie po dlouhém zotavování přiblížily k ceně 20 USD, odepsaly náhle v říjnu 44 % své hodnoty. K dnešnímu dni se tak obchodují za cenu okolo 11 dolarů za akcii.
S vysokou volatilitou se u firem s menší tržní kapitalizací (a obzvláště v AI sektoru) musí počítat. Co nás ale zajímá, jsou fundamenty společnosti.
Byl hluboký propad zapříčiněn nějakým zásadním problémem? Objevila se překážka ve fungování firmy? Nebo se do ceny akcií promítly obavy investorů z možného nadhodnocení?
Podívejme se na poslední čtvrtletní výsledky společnosti. Právě ty jsou často klíčem ke správné valuaci akcií.
Je SoundHound bezpečnou investicí?
Zmiňovaný prudký pokles v říjnu tohoto roku přišel i navzdory tomu, že tržby společnosti za třetí čtvrtletí roku 2025 předčily očekávání analytiků. 42 miliard USD, které společnost vykázala, představují meziroční nárůst o 68 %.
Přesto se akcie po zveřejnění kvartálních výsledků propadly o více než 40 %. Proč?
Hlavním problémem byla nepochybně čistá ztráta, která dosáhla výše 109,3 milionu dolarů. Před rokem přitom činila “pouze” 21,7 milionu USD. Taková čísla samozřejmě investory vyděsila.
Info
Vedení společnosti vysvětlilo, že ztrátu nezpůsobily provozní náklady, ale účetní náklady související s provedenými akvizicemi.
Čista ztráta odečtená o tyto položky činí 13 milionů dolarů – což je výrazné zlepšení. Navíc společnost uzavřela čtvrtletí s nulovým dluhem a hotovostí ve výši 269 milionů USD.
Pokud na výsledky nahlížíme touto perspektivou, zdá se být vše pod kontrolou. Jestliže akvizice brzy začnou přinášet společnosti další tržby, může se ukázat, že se velké investice vyplatily.
Přesto je třeba dát pozor a ztrátu dál sledovat.
Pokud by ztráta rostla i v dalších čtvrtletích, nejednalo by se samozřejmě o dobré znamení.
Investoři by v takovém případě měli dobře zvážit, zdali je pro ně riziko ještě přijatelné.
Také je třeba říct, že společnost stále nedosahuje ziskovosti. Obchoduje se přibližně za 32násobek svých tržeb (P/S poměr).
Podle tohoto ukazatele se v současnosti neřadí k nejlevnějším společnostem v AI sektoru.
Buďte součástí komunity 6 100+ investorů!
Už na to nebudete sami. Uvidíte, jak investují a přemýšlí druzí a kdykoliv si nebudete s něčím vědět rady, máte se na koho obrátit.
Připojte se k nám, nahlédněte pod ruce zkušeným investorům a objevte sílu komunity, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů.
Student ekonomie a české filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci, který už od střední školy investuje a aktivně se zajímá o dění na akciových trzích. K zájmu o ekonomickou teorii ho přivedly myšlenky ekonomů rakouské školy. Jako první ho zaujala díla Murrayho N. Rothbarda.
Jakub si myslí, že v dnešním kompetitivním světě by se měl o zhodnocování svých financí zajímat každý, ať už se pohybuje v jakémkoliv oboru. Starat se o své peníze je podle něj stejně důležité jako starat se o svou psychiku nebo zdraví. Své portfolio se snaží koncentrovat do malého počtu společností, kterým dobře rozumí.
Kromě ekonomie se také úspěšně věnuje literatuře; je autorem několika oceněných prací. Psaní článků o akciovém dění je tedy pro něj naprosto přirozenou záležitostí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.