FinexIndexyGoldman Sachs opět zvyšuje cílovou hodnotu indexu S&P 500. Na jaké úrovni zakončí rok 2024?
Goldman Sachs opět zvyšuje cílovou hodnotu indexu S&P 500. Na jaké úrovni zakončí rok 2024?
Goldman Sachs očekává, že index S&P 500 dosáhne na konci roku 2024 hodnoty 5 600 bodů. Tento optimismus je podpořen výrazným růstem technologických akcií a zvýšeným oceněním ze strany investorů.
Společnosti Microsoft, Nvidia, Google, Amazon a Meta Platforms společně vzrostly o 45 % a nyní tvoří 25 % akciového indexu S&P 500, uvedla makléřská společnost ve své zprávě po pátečním uzavření trhů.
“Mezi hnací síly rally patří revize konsensuálních odhadů zisků na rok 2024 u stejných technologických společností směrem nahoru a expanze ocenění plynoucí ze zvýšeného nadšení investorů z umělé inteligence,” okomentovala investiční banka navýšení cílové hodnoty benchmarku amerického akciového trhu.
Zvýšený cíl odráží nárůst o přibližně 3 % oproti páteční uzavírací hodnotě indexu. Goldman Sachs očekává, že reálné výnosy se do konce roku zhruba nezmění a silný růst zisků podpoří 15násobek poměru P/E pro rovnoměrně vážený index S&P 500.
“Klíčovým rizikem pro úroveň indexu S&P 500 zůstávají volby v USA a spadají mezi náš tříměsíční a roční horizont prognózy,” uvedli analytici Goldman Sachs.
Ve Spojených státech se budou konat další prezidentské volby v listopadu letošního roku.
Investiční banka dodala, že volatilita indexu se před volbami během volebních let zvyšuje, ale po volbách volatilita obvykle opadne a index S&P 500 se odrazí na ještě vyšší úroveň.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.