Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Ford a Volkswagen čelí významným výzvám, které vedou ke strategickým restrukturalizačním snahám na evropské automobilové scéně. Klíčovými faktory jsou rychlý přechod na elektromobily a rostoucí konkurence z Číny.
Ford plánuje v příštích třech letech zrušit téměř 4 000 pracovních míst v celé Evropě, což představuje přibližně 14 % jeho regionální pracovní síly.
Toto rozhodnutí vyplývá z klesající poptávky po elektromobilech a rostoucí konkurence ze strany čínských výrobců. Zrušení pracovních míst, které se očekává do konce roku 2027, se dotkne především provozů v Německu a Velké Británii.
Dave Johnston, evropský viceprezident společnosti Ford pro transformaci a partnerství, zdůraznil nutnost tvrdých rozhodnutí kvůli finančním potížím v oblasti osobních vozidel v Evropě.
Ztráty jsou z velké části přičítány nedostatečnému výkonu jeho segmentu elektromobilů. V reakci na to Ford snižuje ceny svých elektrických modelů a omezuje výrobní cíle.
Volkswagen mezitím čelí svým vlastním problémům v souvislosti s pomalým rozvojem automobilového trhu v Evropě a ztrátou tržního podílu v Číně. Volkswagen navrhl uzavření několika továren v Německu, což by mohlo mít dopad na desítky tisíc pracovních míst.
Aby se zabránilo zavírání závodů, nabídli zaměstnanci Volkswagenu, že se vzdají zvýšení mezd o 1,5 miliardy eur pod podmínkou, že vedení bude souhlasit s nezavíráním závodů a se snížením odměn pro vedoucí pracovníky.
Daniela Cavallo, předsedkyně podnikové rady Volkswagenu, kritizovala opatření na snižování nákladů a vyzvala k vypracování alternativního plánu, který by zajistil budoucnost všech německých továren.
Thorsten Gröger z odborového svazu IG Metall varoval před možnými protestními akcemi, pokud nebude zajištěna jistota pracovních míst.
Náklady Volkswagenu na pracovní sílu byly pečlivě zkoumány. Analýza agentury Reuters ukazuje, že jeho globální výdaje na pracovní sílu klesly z 18,2 % příjmů v roce 2020 na 15,4 % v roce 2023.
To je však stále více než u konkurentů, jako jsou BMW, Mercedes-Benz a Stellantis, kteří vynakládají 9,5 až 11 %.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.