FinexAkcieFacebook překonal rekord! Vyplatí se kupovat jeho akcie?
Facebook překonal rekord! Vyplatí se kupovat jeho akcie?
Meta Platforms, mateřská společnost Facebooku, dosáhla historického maxima na burze, ale dokáže si udržet růst v podmínkách silné závislosti na reklamě, regulační kontroly a tvrdé technologické konkurence?
Meta Platforms (META), mateřská společnost Facebooku, nedávno zaznamenala významný milník na burze.
Akcie společnosti prolomily rezistenci, čímž se dostaly do nákupní zóny a vytvořily nové historické high. Platí, že v rostoucích trendech je tendence dalšího růstu dokud nepřijdou nějaké zásadní negativní zprávy.
Tento vývoj podpořil rostoucí zájem investorů, který byl posílen nedávnými finančními výsledky společnosti.
Od začátku roku akcie Meta vzrostly o 73 % (stav k 3. 12. 2024), což reflektuje úspěšné oživení po výzvách z minulých let.
Finanční výsledky
Ve třetím čtvrtletí dosáhla společnost 37% nárůstu zisku a 19% růstu tržeb.
I když posledních šest čtvrtletí v řadě dosahuje tempo růstu dvouciferných čísel, tempo růstu zisků se po výrazném výkonu ve druhé polovině roku 2023 zpomalilo.
Pro rok 2024 analytici očekávají celoroční nárůst zisku o 46 % a v roce 2025 zpomalení na 12 %. Růst tržeb se v následujících čtyřech čtvrtletích očekává kolem 15 %.
Ocenění akcie podle P/E, které dosahuje 28, je pod průměrem sektoru, který je 31. Také další poměrové ukazatele vycházejí pro Meta Platforms relativně příznivě ve srovnání s průměrem odvětví.
Ukazatel P/S je 9,2 (průměr sektoru 10) a P/B je 8,8 (průměr odvětví 13).
Růst firmy ale ohrožují některá rizika. Jedním z nich je nízká diverzifikace.
Závislost na reklamních příjmech
Převážná část příjmů Meta pochází z online reklamy, což ji činí citlivou na změny v reklamním odvětví.
V roce 2024 pocházelo přibližně 98,8 % příjmů Meta z reklamy.
To představovalo 152,5 miliardy dolarů z celkových 154 miliard dolarů za období posledních 12 měsíců ke třetímu čtvrtletí roku 2024.
Zbylá část příjmů pochází z dalších aktivit, například platebních služeb a Reality Labs, zaměřených na virtuální a rozšířenou realitu.
Tato závislost činí společnost zranitelnou vůči výkyvům na trhu digitální reklamy a makroekonomickým faktorům, které ovlivňují výdaje na reklamu.
Diverzifikace do oblastí, jako je metaverzum nebo technologie umělé inteligence, by mohla tato rizika do budoucna zmírnit, ale jejich přínos je zatím relativně malý.
Regulační prostředí
Dalším rizikem jsou regulátoři. Společnost zůstává pod drobnohledem regulačních orgánů, zejména v oblasti ochrany dat, antimonopolní politiky a obsahu na svých platformách.
Z posledních zpráv o regulacích Meta Platforms vyplývá, že společnost čelí významnému tlaku zejména v EU a dalších regionech.
Evropská unie kritizovala nový model “pay-or-consent” na Facebooku a Instagramu, který umožňuje uživatelům odmítnout personalizované reklamy za poplatek.
Tento přístup byl označen za nevyhovující pravidlům Digital Markets Act (DMA).
Navíc byla společnost donucena zastavit využití dat uživatelů EU pro vývoj umělé inteligence na základě stížností několika orgánů ochrany osobních údajů.
Růst konkurence
Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na konkurenci. V oblastech, jako jsou umělá inteligence a rozšířená realita společnost soutěží s hráči, jako jsou Alphabet a Apple.
Alphabet například vykazuje stabilní růst díky diverzifikovanému portfoliu, zatímco Apple těží z pokračující poptávky po hardwarových produktech. Meta si v rámci technologického sektoru udržuje silnou pozici, ale růstové tempo začíná zpomalovat.
Když to shrneme, Meta má sice výhodu díky svému dominantnímu postavení v oblasti sociálních sítí, ale směrem do budoucna bude klíčové, aby rozšířila své příjmové zdroje mimo reklamu.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.