Za posledních 5 měsíců nastal obrovský příliv peněz do akciových fondů a index volatility VIX se dostal na předpandemickou (tedy poměrně nízkou) úroveň. Co si myslí o vývoji trhů v nadcházejících 12 měsících hlavní akciový stratég Citigroup Tobias Levkovich?
Za posledních 5 měsíců do fondů nateklo tolik co za 12 let
Dle průzkumu Bank of America a EPFR Global došlo k přílivu 576 miliard dolarů do akciových fondů v posledních pěti měsících. Je to mnohem více než v posledních dvanácti letech, ve kterých přiteklo 452 miliard dolarů.
Dle Bank of America přiteče letos do akciových fondů neuvěřitelná suma přesahující 1,6 bilionů dolarů. V minulých 20 letech přiteklo nejvíce v roce 2017 a to “jenom” 295 miliard dolarů.
Ekonomové Lukáš Kovanda z Trinity Bank i Tomáš Pfeiler z Cyrrus se shodují, že ceny akcií jsou vysoké. Investiční ředitel Key Private Bank se podivuje nad tím, že jsou valuace tak vysoké už v době, kdy se ekonomika stále oživuje. Podle něj centrální banky a vlády budou ještě chvíli pokračovat v podpoře ekonomiky, ale zanedlouho stimuly v jednu chvíli zmizí.
Index S&P 500 na svém ALL TIME HIGH
Index S&P 500 týden co týden atakuje své all time high. 500 amerických společností z tohoto indexu se prodává za více než 32násobek zisků (P/E poměr). Dokonce tak dochází k překonání úrovně z dob technologické bubliny na přelomu tisíciletí.
Také evropské akcie se dostávají na své maximální úrovně. Investoři vidí pozitivní budoucnost zejména díky centrálním bankám, které stále podporují trhy a pumpují do burz nové peníze.
Více analytiků upozorňuje na nízkou hodnotu indexu VIX. Aktuální hodnota indexu strachu je na podobné úrovni jako před propadem burz kvůli pandemii. ,,Vytváří to 100% historickou pravděpodobnost, že se trhy ze současných úrovní propadnou během příštích dvanácti měsíců,’’ připomíná hlavní akciový stratég Citigroup Tobias Levkovich.
V aktuálním roce 2021 se investoři nacházejí v oblasti euforie. Toto ukazuje indikátor investiční nálady americké Citigroup. Hlavní akciový stratég této společnosti Tobias Levkovich zároveň varuje před poklesem kvůli přehnanému optimismu a vysokému ocenění akcií.
Vystudovaný ekonom se zájmem o makroekonomické indikátory a zejména úrokové sazby. Centrální banky prostřednictvím úrokových sazeb provádějí svou měnovou politiku, jejíž hlavním cílem je udržet stabilní míru inflace. A tento problém se v posledních letech snaží vyřešit centrální bankéři po celém světě.
Přemysl je přesvědčen, že výše úrokových sazeb ovlivňuje nejen míru inflace, ale i další ukazatele.
“Hledám a popisuji vzájemnou souvislost či korelaci mezi úrokovými sazbami a ostatními ekonomickými ukazateli. Snažím se čtenáře seznámit s tím, jak moc ovlivňují úrokové sazby každodenní život lidí po celém světě.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.