FinexAkcieDohoda v hodnotě několika miliard dolarů se Sanofi odvrátila krach Novavaxu! Akcie vyletěly téměř na trojnásobek
Dohoda v hodnotě několika miliard dolarů se Sanofi odvrátila krach Novavaxu! Akcie vyletěly téměř na trojnásobek
Miliardová dohoda společností Novavax a Sanofi zachránila Novavax před krachem a zároveň přináší naději na rychlejší vývoj vakcín a lepší budoucnost v oblasti veřejného zdraví.
Společnost Novavax podepsala s francouzským výrobcem léků Sanofi dohodu v hodnotě několika miliard dolarů, na jejímž základě bude od příštího roku společně prodávat covidovou vakcínu této společnosti, a vyvíjet vakcíny proti dalším koronavirům a chřipce.
Tato licenční dohoda umožní společnosti Novavax zrušit going concern varování, tedy varování ohledně pochybností, které se týkalo budoucího pokračování činnosti firmy. Hospodaření firmy se totiž potýkalo s problémy, které souvisely s poklesem poptávky po vakcíně proti koronavirům.
Za první čtvrtletí Novavax hlásil ztrátu na akcii ve výši 1,05 dolaru, což je větší částka než očekávaných 0,92 dolaru podle analytiků. Tržby společnosti činily 93,85 milionu dolarů, což výrazně zaostávalo za konsensuálním odhadem ve výši 141,16 milionu dolarů.
Novavax rovněž poskytl odhad tržeb pro fiskální rok 2024 v rozmezí mezi 800 miliony a 1 miliardou dolarů, což je nižší částka ve srovnání s konsensuálním odhadem 845,5 milionu dolarů.
Navzdory nesplnění očekávání za první čtvrtletí akcie Novavax výrazně vzrostly poté, co společnost oznámila, že uzavřela miliardovou dohodu se Sanofi o společné distribuci její vakcíny proti COVID-19 od příštího roku a spolupráci na kombinovaných očkovacích dávkách zaměřených jak na koronavirus, tak na chřipku.
Po oznámení dohody akcie společnosti Novavax uzavřely v pátek téměř o 100 % výše než v předchozí den, kdy uzavřely na hodnotě 4,47 USD za kus. Zkraje tohoto týdne pak došlo k dalšímu masivnímu růstu akcií, které se dostaly až o 200 % výše oproti čtvrteční uzavírací ceně.
Pro výrobce vakcín, který se potýká s problémy, to znamená bod obratu. Zdravotničtí úředníci považují jeho vakcínu proti COVID-19 založenou na bílkovinách za cennou alternativu pro lidi, kteří nechtějí užívat vakcíny s messengerovou RNA od společnosti Pfizer a Moderna .
Podrobnosti dohody
Dohoda umožňuje Sanofi používat injekci od Novavax a technologii vakcíny Matrix-M pro vývoj nových vakcín.
Sanofi zaplatí Novavaxu zálohu ve výši 500 milionů dolarů až 700 milionů dolarů v platbách za milníky ve vývoji, regulaci a uvedení na trh.
Společnost Novavax má rovněž nárok na licenční poplatky z prodeje covidové vakcíny a kombinovaných očkovacích látek proti koronavirům a chřipce společnosti Sanofi.
V rámci dohody získá společnost Sanofi rovněž necelých 5 % akcií společnosti Novavax.
Ředitel společnosti Novavax k tomu poznamenal:
Skutečně to pomůže našemu podnikání. Udržuje nás to dobře kapitalizované a zbavuje nás to “going concern” varování.
Vize budoucnosti
Novavax věří, že tato dohoda se Sanofi umožní rychleji přinést na trh nové vakcíny, než kdyby je vyvíjela sama. Zároveň firma posílí svoji pozici v boji proti pandemiím a epidemiím.
Očekává se, že ještě letos Novavax zahájí pozdní fázi zkoušek své kombinované vakcíny proti COVID-19 a chřipce, což představuje další milník v boji proti infekcím.
Tato významná dohoda tedy znamená nejen významný krok v boji proti COVID-19 a jiným koronavirovým onemocněním, ale také otevírá dveře pro nové inovace a spolupráci v oblasti veřejného zdraví.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.